Lengte haar genetisch bepaald?

Ik las ergens hier op Girlscene dat iemand beweerde dat de lengte van je haar genetisch bepaald is? Zeg maar dat het haar op een bepaalde lengte kan komen en nooit meer verder groeit?
Is dat echt zo of een fabeltje?
Ik ben er namelijk best bang voor. Want wil graag mijn lange haren terug, maar dan langer als eerder. En ben bang dat ze niet meer verder groeien als ik mijn oude lengte weer heb bereikt, want wil ze graag tot net iets over mijn borst.

Dit heb ik net gevonden.
http://www.kapsels.net/haarvragen/haarfases.htm

hahaha vast niet ;P.
Ik heb ook lang haar, en de rest van me familie niet echt.

haaha no man.
ik heb hele lange haren, en m’n familie niet.

Jaa… het is wel deels genetisch bepaald hoe lang je haar kan worden ik krijg ook nooit echt lang haar ook al knip ik het bijna nooit :frowning_face:

Lengte lijkt me niet genetisch bepaald. Ja door je schaar.
De dikte wel.

Lijkt me niet. Probeer het?

ik snap haar eigenlijk niet zo goed :S Want na een paar jaar gaat het dood. En nu is het bij mij aan de onderkant dood. En dan knippen ze er 2 cm af. Maar als dat haar dan weer 2 cm is gegroeit, dan zit dat er toch evenlang als dat vorige haar dat toen doodging, dus dat moet dan toch ook doodgaan? Maar dat is niet zo :s

uhm. Nee.

Misschien dat de snélheid van de groei van je haar genetisch bepaald is, maar het is echt niet zo dat je haar op een gegeven moment stopt met groeien, omdat het een bepaalde lengte heeft :’]

Ja, maar dan groeit het weer langer tot het dood is.

Hmm maar het haar is ook eigenlijk een en al dode cel. Bedoel je niet gewoon dode punten? Dat het minder verzorgd lijkt ofzo?

nee lijkt me niet, het kan inderdaad wel genetisch bepaald zijn of je dik haar hebt of niet en hoe snel het groeit,
maar je haren hebben geen hersentjes dus die zullen niet denken ‘OHJEEEE we zijn even lang als het haar van oma, laten we eens stoppen met groeien, we zetten de traditie voort!! : D’

mijn zus is 1.58 en haar haar was 1.68 hihi dat is pas lang :guitar: en nee mijn ouders hebben niet zulke lang haar.

ik heb ooit gehoord -bij wimpers- dat wanneer de haarwortels diep in je hoofd (oke hier in je ooglid) zitten ofso, dat ze langer kunnen groeien dan wanneer de haarwortels niet diep in je hoofd zitten XD, wie weet is dat met haar ook zo
ik heb geen flauw idee of dit onzin is

EDIT
http://forum.girlscene.nl…LP/list_messages/121725/1 misschien komt deze topic van pas

Dat zou dus écht niet logisch zijn… Haha
Je haar groeit toch gewoon… Bij de een wat sneller dan de ander, maar het is toch echt niet zo dat, als je haar een bepaalde lengte heeft, het ophoud met groeien :'D
Het is wel genetisch bepaald of je dun/dik haar hebt, eerder grijs wordt, al die dingen :stuck_out_tongue:

Uhm, dat is zo hoor. Je hebt mensen die kunnen haar tot hun stuitje hebben maar sommigen kunnen het ook maar tot net over hun schouders hebben. Het wil dan gewoon niet meer groeien.

textuur is bepaald door je genen, maar lengte niet hoor.

sommig ander… haar wel… :wink:
dat groeit ehm echt niet tot een meter x]
of iigv nooit geprobeerd x]
zou je eens moeten proberen
x]

Ja, mijn moeder heeft al sinds haar geboorte een boblijn en ik heb dat van haar geerft…

http://www.threadbombing.com/data/media/40/n00b.jpg

zucht… 2x…

Hahahahahaha :grinning_face_with_smiling_eyes: