lelijke tanden..

Hallo iedereen!

Ik zit al heel lang met iets namelijk mijn tanden…
Ze zijn niet bepaald mooi en ik durf dus niet met mijn mond open te lachen.
Wat ik dus heel erg graag wil. Ik ben dus naad de tandarts geweest voor een controle toen en ik had 2 tanden eruit laten trekken zodat mijn melktanden dan misschien wat sneller door zouden komen. Maar nee… Dat helpt dus niet.
De tandarts zij ook dat ik hele sterke melktanden heb en dat het daardoor dus moeilijk gaat.
Dus ik was naar de ortho geweest en het enige wat hielp is een buitenboordbeugel.
Daar heb ik dus nee tegen gezegd want daar wil ik gewoon echt niet mee rondlopen…
Ik wil gewoon heel graag een blokjesbeugel… ik ben het echt zat om altijd maar te moeten lachen met mijn mond dicht.
Weet iemand misschien wat ik kan doen ?!

ik zou de buitenboord beugel maar nemen,
je kan hem ook alleen in doen na schooltijd of s´nachts!

Je wilt mooiere tanden, maar geen buitenboord beugel. Terwijl de ortho zegt dat dit de enige manier is?!
Hij zegt niet voor niets een buitenboord beugel en niet een slotjes beugel (zo heet het :wink:), dat zal met een reden zijn. Je hebt het over melktanden, hoe oud ben je dan?

Je doet het voor een goed doel. Ik ben 29 en ik heb net twee jaar slotjesbeugel en een kaakoperatie achter de rug. Ik ben dus (overduidelijk) te oud voor al het andere, dus moest ik onder het mes. Geloof me, je wilt dit nu doen, nu je nog jong bent. Want het is een nog groter probleem als je ouder ben. (geld, zit niet meer volledig in je verzekering, vrij nemen van werk en dus de operatie en twee weken uit de running zijn)
En guess what? A.s. woensdag gaat dat kreng eindelijk eruit. :upside_down_face: :beer: :bowing_man:

tja als je mooie(re) tanden wilt zul je toch de buitenboord beugel moeten nemen.

Ja sorry hoor, maar als je mooie tanden wilt dan moet je gewoon even doorzetten en een beugel nemen en niet zo zeuren. 99% van de kinderen heeft of krijgt tegenwoordig een beugel en niemand gaat er dood aan, dus zo’n drama is het allemaal niet.

Mijn tanden stonden schots en scheef, ik wou eerst ook nooit een buitenboordbeugel, totdat de orthodontist me vertelde dat het wel nodig was wilde ik een mooi gebit.
De buitenboordbeugel droeg ik alleen als ik thuis en tijdens het slapen. Na een half jaar/jaar kreeg ik er ook slotjes bij, na een tijdje hoef je de buitenboordbeugel niet meer te dragen. Dus heb je alleen nog slotjes.
Ik heb nu al 4 jaar slotjes waarvan ik 2 jaar er een buitenboordbeugel bij had.
Gelukkig mag de beugel er binnenkort uit en heb ik een mooi gebit.

Je moet er dus iets voor over hebben om een mooi gebit te hebben, helaas kunnen we niet toveren.
[font=Verdana]

Dus jij hebt nog niet al je permanente tanden? Dan zou ik nog geen beugel nemen, is potentieel nutteloos en heel duur.

Ja daar hebben jullie allemaal wel gelijk in. Het komt natuurlijk niet vanzelf. Maar wat ik me dus wel heel de tijd afvraag (ik wil niet bijdehand doen) als ik nu zeg dat ik een blokjesbeugel wil. Moet hij daar dan toch akkoord meegaan ? Ik ben tenslotte een klant … (tandartsbezoek is alweer een tijdje geleden dus vandaar dat ik me t afvraag)

Ik heb ook buitenboord gehad en nog 2 keer slotjes en zo’n drama is die buitenboord niet. Ik had hem in wanneer ik thuis was en 's nachts en het heeft prima geholpen. Dus gewoon even doorzetten. :wink:

Hierboven. Bedankt ! (Ook de andere trouwens) maar ik denk dat ik dat maar is doe. Zo me eigen heel de tijd rot voelen hoewel er een oplossing is is dom. Hoelang moest je die buitenboordbeugel + slotjes ?

Elke beugel doet iets anders voor je tanden/gebit. Als je ortho zegt dat je een buitenboordbeugel nodig hebt voordat je slotjes mag dan is dat zo. En het zou heel dom zijn om niet het advies van de ortho te volgen, aangezien het anders onmogelijk is om een goed/hetzelfde resultaat te bereiken en/of het duurt veeel langer voordat je helemaal klaar bent.

Inderdaad, dankje :slightly_smiling_face:

Echt een beugel nemen, je bent nu nog jong!

Buitenboordbeugels draag je over het algemeen bijna alleen maar 's nachts. En ik zou het indd gewoon doen, want anders krijg je later spijt dat je het niet gedaan hebt. Je kunt beter nu met een beugel rondlopen dan over een paar jaar.

Wie mooi wilt zijn, moet pijn leiden. Maar aan de andere kant, ik heb ook een beugel gehad en mijn tanden zien er ook niet uit. Maar ik hecht er niet zo veel waarde aan, het zijn maar tanden…

Neem een beugel.

gewoon mee rondlopen, waarschijnlijk valt het reuze mee. Zit je hier nog mee als je 17 bent, vraag je tandarts dan om wat opties zoals het laten plaatsen van facings (een soort neptanden op je tanden, zodat je een perfecte rij tanden krijgt. maarja dat breekt af na een jaar of 5 dus dan moet je ze laten vervangen)

Er is tegenwoordig niets geks meer aan een beugel en niemand die raar opkijkt. Gewoon doen als je mooie tanden wilt, verder is er niets over te zeggen.

Ja, beugels zijn kut. En dat weet ik want ik heb er zelf een gehad. Maar ik heb echt geen seconde spijt gehad dat ik het heb genomen. Waarom? Omdat ik nu naar mijn mening mooie rechten tanden heb, ik had een beetje een overbeet, die zit ook gewoon weer ‘normaal’ op z’n plek waar die hoort te zitten zeg maar. Dus bij deze: als je er zo erg mee zit, neem een beugel als je het geld, de pijn, etc. ervoor over hebt.