Lelijke tanden? te laat voor een beugel ?

hai meiden,
zit met een probleem.
Mijn tanden staan niet echt schreef ofzoo,
Maar ik heb alleen maar een overbijt.
[voortanden staan naar voren]
Ik ben 13 en word binnenkort 14 en schaam me ervoor als ik pas op mijn 15e of 16e een beugel kan krijgen, omdat mijn familie niet echt zo rijk is.
En als het financieel slechter word kan ik het nog later of nooit krijgen
De meesten krijgen al een beugel op hun 12e…

Helpme D:

• ik kan pas een foto erop zetten als ik weet hoe je het er op moet zetten

Uhm, beugel wordt vergoed door de verzekering.

2610@ niet helemaal, als de kosten hoger zijn moet je zelf bij betalen. Maar het meeste wordt idd betaald door de verzekering (:
en er zijn genoeg meiden (en jongens) die op hun 15e nog een beugel hebben. En je wilt toch liever mooie rechte tanden, dan een scheef gebit? :stuck_out_tongue:

ik ben 15 bijna 16 en heb ook nog een beugel:(
mag er gelukkig bijna uit:)
ik zal het wel doen want je hebt je tanden nog tot je ene kunstgebit krijgt

als je het niet mooi vind dan moet je een beugel nemen, een beugel wordt gewoon vergoed

Je bent echt niet te laat hoor. Ik zie vaak zat volwassen mensen met een beugel. En als het goed is wordt het gewoon verzekerd, dus gewoon doen nu, zul je later heel blij mee zijn =)

ik heb de mijne gekregen op m’n 15de , ben nu 16 en over 2weken mag hij eruit…
Je moet je echt niet schamen , achteraf zal je superblij zijn dat je het hebt gedaan! Ik zag er ook eerst tegenop maar hé , je krijgt er een mooier gebit voor in de plaats

Ik ken zelfs mensen die op hun 20e nog een beugel nemen. Ik had zelf een beugel op m’n 15e/16e. Je hoeft je er niet voor te schamen, het is eigenlijk redelijk normaal tegenwoordig.

Ik loop ala ongeveer 2 jaar met een beugel en ik denk dat hij er volgend jaar pas uit mag, na dit schooljaar. Neem gewoon die beugel, anders heb je er later spijt van!! Ik ben bijna 16 en loop misschien tot mijn 17e nog met een beugel, waarschijnlijk heb je niet zo’n lastig gebit als ik :’)

Je bent écht niet te laat! Er zijn zat mensen die ouder zijn dan 16 als ze een beugel krijgen.

Mijn tante van 43 heeft nu 1 jaar een beugel.

Ik ben 18, en ik moest toen ik 11 was eigelijk een beugel omdat ik altijd heb geduimd toen ik klein was, maar daar was simpel gezegd op dat moment gewoon geen geld voor. hoe ouder ik werd hoe minder zin ik kreeg in zo’n ijzer ding in me mond.

Ik heb er nog steeds geen eentje gehad , en eigelijk intresseerd het me nu ook helemaal niets meer.
Ik hoef niet zo een perfect gebid te hebben, schoonheid zit aan de binnenkant.

(het is niet zo dat al me tanden scheef staan en er kieren tussen zitten of zo hoor, me boven gebid staat alleen een stukje meer naar voren.)

je hoeft je echt niet te schamen voor een beugel op je 14-15-16! zoveel mensen hebben op die leeftijd een beugel, kijk maar eens rond en je ziet genoeg mensen met een beugel :wink: En als je ouder bent duurt het ook langer voordat je beugel eruit mag, dus hoe eerder hoe beter :wink: En anders krijg je er later misschien spijt van…

Bij mij al niet meer. het is de 5e denk ik.

Ik ben bijna 16, en ik kan nu nog steeds geen beugel omdat we niet genoeg geld hebben. dus wees blij dat het nu nog kan bij jou…

de 5e ?

ik was er pas na mijn examens vanaf en toen liep in op hbo nog met een afbouwbeugel…
maar er was een vriend van mij op hbo die halverwege 1e jaar pas zijn beugel kreeg, die was dus 18 ofzo… je hoeft je er echt niet voor te schamen en niemand zal je pesten (dat heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand om z’n beugel gepest werd :S) je gebit wordt er mooier door dus de keus ligt bij jou: of later mooie tanden en even een jaar/paar jaartjes een beugel Of later een lelijk gebit omdat je dacht dat je gepest ofzo ging worden toen je 15/16 was

Mijn beugel word ook niet meer vergoed? dacht ik.
Of misschien voor een klein deel, ik moet beugel tot ik bijna 17 ben. Who cares? Ik heb dan wel een mooi gebitje voor heel lang :grinning:.
en beugel vind ik ook niet zo erg, het staat niet lelijk ofzo

5e beugel.

Ja je bent echt veel te oud voor een beugel!

Kind je bent 13, het is nou niet zo dat je al met antirimpelcreme moet gaan smeren.

Neem hem gewoon daar heb je de rest van je leven plezier van !