lelijke neus... ( help please)

Hallo allemaal!

Er is iets waar ik heel lang mee zit. Ik wil niet al te dramatisch overkomen, maar het aller ergste wat je als meisje aan je uiterlijk kan hebben (vind ik ) en die je niet kan camoufleren is je neus.
Ik heb echt een hele lelijke neus. Van de voorkant niet, maar van de zijkant en dan vooral als ik lach, dan steekt ie als het ware vooruit en dan zie je zo’n bobbel.

Het is zo dat het met de jaren steeds erger wordt ik ben nu inmiddels 17.

Ik weet echt niet wat ik moet doen…
Alle meiden die ik ken uit mijn omgeving ken hebben een super mooie rechte neus en dan kom ik met mijn neus aan… het is echt een afknapper en vooral bij jongens merk ik.

Ik weet dat niemand een perfecte neus heeft. De ene heeft het te breed de ene te smal, maar het ergste van alle vormen is mijn vorm dus wat naar voren steekt tijdens het wel/niet lachen met een bobbel.

Ik durf daarom nooit te lachen als iemand naast mij staat. Ik voel me er super erg onzeker door.

Zijn er mensen met zo’n neus als ik? zo ja wat doen jullie eraan ? hoe gaan jullie ermee om?
ook gedacht aan een neuscorrectie later? :frowning_face:

Waarom doe jij het zelf wel als jij het niet aanraad??

Denk altijd: “iemand heeft waarschijnlijk een veel lelijkere neus dan ik!”

Ik zou denken aan neusspier oefeningen. Misschien dat dat helpt om hem een beetje recht te krijgen.

Ik wil ook heel graag een neuscorrectie laten doen , maar helaas heb ik het geld er helemaal niet voor.
Btw ik kan ook helemaal geen adem halen door mijn neus eigenlijk heb ik 2 problemen zowel uiterlijk van mijn neus en innerlijk xd

lol neusspier oefeningen? hahahha wtf

Het valt bij jezelf altijd veel meer op dan dat anderen het aan je opmerken hoor! Waarschijnlijk valt het reuze mee. Vooral omdat je er zo op focust zie je waarschijnlijk alleen de minpunten.
Bij mij was het trouwens ook zo dat tot mijn 18e ongeveer, toen de eerste helft/ergste periode van mijn puberteit over was, mijn neus ook een beetje niet in verhouding was met de rest van mijn hoofd. :’] Het is volgens mij redelijk normaal dat je neus wat groter en lomper lijkt tijdens het puber zijn, dit trekt later wel bij als je gezicht wat volwassenere (is dat een woord?) contouren begint te krijgen.

Je moet maar zo denken dat je imperfecties je uniek maken want als iedereen er ‘‘Knap’’ uit zou zien zou je er ook niet zo veel aan hebben, en als mensen er op af knappen zijn ze het niet waard, iedereen heeft wel iets aan zichzelf dat ze niet mooi vinden.

Hahah, ik vind mijn neus ook verschrikkelijk maar ik hou de neus van mn oma in mn achterhoofd :'D

Same problemo hier…
Mijn oplossing is mezelf zo min mogelijk van de zijkant te proberen te bekijken. gewoon zo veel mogelijk van voren, want dan ben ik wel tevreden whaha.
Zou ook graag neuscorrectie doen, maar no money daar voor. misschien ooit.
Nu maar proberen te negeren:P

Ik heb ook een lelijke neus (hij past niet bij mijn gezicht), maar ik probeer het te accepteren. Het lukt niet altijd, maar soms heb ik er van die dagen bij zitten dat het me niks uitmaakt hoe ik eruit ziet. Andere dagen voel ik me zo onzeker als de pest. Maar dat hoort er soms bij.

Ik hoop dat je een manier kunt vinden om het straks een beetje te kunnen accepteren.

My thoughts :wink:, maar maakt verder niet uit.

Er zijn altijd wel dingen aan jezelf die je niet mooi vind. En idd vele dingen kan je veranderen, maar een neus niet zo 1,2,3.
Wat ik me afvraag in hoeverre je onzekerheid terecht is. Je kijkt 17 jaar tegen je neus aan en kennelijk is dit een obsessie geworden. Anders was je er niet zo bewust van om niet te lachen als iemand naast je staat.

Hoi meid,

Mijn neus is heel erg groot, en ik merk het altijd als mensen naar me kijken om die reden. Dat maakt me echt onzeker. Maar uiteindelijk hebben mijn vrienden, familie en mijn partner er helemaal geen moeite mee. Ze zeggen ook dat het niet opvalt, en dat je het gewoon moet zien als een onderdeeel van het complete plaatje, van jouw identiteit. En dan is dat gewoon wie je bent, niets mis mee. Ik ben nu 22 en heb het nu pas leren accepteren hoor, het is gewoon heel moelijk

Nu ben ik nieuwsgierig

Nou. Ik heb je avatar vaker gezien en het is mij nooit opgevallen! Nu je het zegt, keek ik pas naar je neus en het valt echt reuze mee :wink:.

Als je geen adem kan halen door je neus, waarom ben je dan nooit er mee naar de huisarts gegaan? Dan wordt het gewoon vergoed. Wie weet ziet je neus er dan ook beter uit van buitenaf.

Deels snap ik wel dat jij je schaamt voor je neus en ik heb al vaker mensen gehoord die zich er voor schamen (heb ik ook een tijdje gedaan). Bij bijna iedereen valt het echt reuze mee! De mensen die echt een lelijke neus hebben praten er meestal niet over omdat ze juist geen aandacht naar hun neus willen trekken :x Maar als je neus niet helemaal perfect is betekent dat niet dat het totaal plaatje niet mooi is. Probeer je vooral te focussen op delen van je gezicht die je wel mooi vind. Weet niet of je ook bezig ben met make up, maar daarmee zou ook kunnen uitproberen om de nadruk op een ander onderdeel van je gezicht te laten trekken zoals je mond of ogen. Zo trek je de aandacht van je neus af :wink:

Contouren!

het is iets wat vrouwen niet vaak doen, maar het werkt redelijk.

Je laat je neus anders lijken mbv makeup

daarbij vind ik neuzen met een bobbeltje redelijk schattig. Mn vriend en mijn beste vriendin hebben het ook xD en ik vind t echt mega lief =’]

Ik heb ook een scheef grote en nog aan boven kant platte neus maar ondanks dat ik dit heb ben ik alsnog blij want er zijn mensen die helemaal geen neus hebben !!!

Ohja? Dan kan je toch niks ruiken of niet goed ademhalen?

OT: Je hoeft niet zo onzeker te zijn, ik denk dat je neus echt meevalt en dat er zo onzeker over bent omdat je er teveel oplet. Probeer dit niet te doen, hoe moeilijk het ook is. En probeer jezelf te accepteren hoe je bent, als je er echt nog steeds mee zit kun je misschien een neuscorrectie overwegen. En je zei dat je moeilijk adem kan halen met je neus? Dan wordt het denk ik wel vergoed, don’t worry. :grinning: