Lelijke huid

Hoi iedereen,

Sorry sorry sorry als er al een topic hierover is maar kon zo 1,2,3 niets vinden.

Ik heb nogal een… rare huid. Mijn gezicht heeft vaak pukkeltjes en alles, nou vind ik dat niet zo erg, cremes genoeg, maar vooral mijn armen en mijn bovenbenen. Op mijn bovenbenen is er iets (geen idee wat het is en hoe ik ervan af kom) te zien van een soort addertjes maar dan opgezwollen en paarsachtig. Mijn armen zitten vol vlekken (heel licht) en op sommige plekken allemaal witte puntjes van het kippenvel (en dat ziet er echt niet uit). Weet iemand hoe ik dat laatste kan weg krijgen (of is dat niet mogelijk?) make-up of zo?

Er zitten ook vaak krassen en muggenbulten op. En het ziet er echt niet uit. Ik zou echt wel eens een mooie egale huid willen. Maar hoe? Zijn er misschien speciale cremes voor die me echt z’n huid geven? Ik zie heel vaak meisjes op straat met echt z’n photoshop huidje en eerlijk is eerlijk, zoiets zou ik wel graag willen. Dan ben ik in ieder geval van die rot opmerkingen van mijn klasgenoten af en voel ik me zelf ook veel beter en mooier :slightly_smiling_face:

Dank!

Hoi, ik heb zelf ook wel eens last van rare bultjes of zo, ik weet niet of je al een hele dikke creme hebt geprobeert, zoals zo’n gewone van nivea in zo’n blauwe pot. ik heb dat paarse wat jij op je bovenbenen hebt ook. dat krijgen zwangere vrouwen op hun buik als het kindje en die buik dus groeit. dus, als je snel groeit (wat in te pubertijd soms gebeurd), kun je dat ook krijgen. het heet striae, ik ben er voor bij de dokter geweest. hij zei dat ik een anti-littekencreme kan kopen, bio oil bij de kruidvat ofzo. het helpt goed, en in de zon liggen werkt ook en niet alleen bij de striae denk ik zo :slightly_smiling_face:. vervelend dat je klasgenoten daar opmerkingen over maken, maar gelukkig heb je nu bijna zomervakantie :slightly_smiling_face: heel veel succes!

Hoi,
Voor pukkeltjes op je huid kan je heel goed Clearasil gebruiken! Werkt bij mij heel goed. Je hebt allemaal verschillende producten. Ook tandpasta helpt heel goed! XD
Succes!

Dank! Die cremes die jullie aanraden klinken goed. Heb sinds kort ook rozenwater bij het kruidvat gehaald, reinigt mijn gezicht wel maar mijn armen niet (daar zitten ook best veel bultjes en alles op)

Kan je ook bijvoorbeeld bij de douglas langsgaan voor advies hierover en welke creme je het best kan gebruiken?

tandpasta? ik heb vanalles gehoord, maar tandpasta?!

Dat op je benen kunnen spataderen zijn!, ik keek namelijk laatst naar dit is mijn lijf en toen zag ik dit ook voorbij komen, hiervoor kan je gewoon naar de dokter :slightly_smiling_face:

Dat kippenvel klinkt als keratosis pilaris. Beautygloss heeft er wat artikelen over, onder andere dit.

Dank voor de tips iedereen. En het lijkt inderdaad op keratosis pilaris… Dat word scrubben dan en hopen dat het werkt :slightly_smiling_face: Dankje!

Tandpasta helpt inderdaad tegen pukkeltjes, want het droogt ze uit. Dag erna zijn ze gewoon bijna weg! Maar het is wel superslecht voor je huid, dus moet je goed dagcreme etc blijven smeren.

De menthol in tandpasta kan irriterend/brandend werken, fluoride bestrijdt bacteriën van de mond/tanden (dus niet per se de huid) maar is mogelijk giftig in grote hoeveelheid (en je laat het dan een hele tijd op je huid zitten…), en al de rest wat in tandpasta zit levert geen extra bijdrage voor je huid. Dus het gaat misschien wel uitdrogen, maar herstellen doet het niet, wat zeker ook nodig is.

KORTOM: koop gewoon een spot treatment ipv dingen op je gezicht te smeren die daarvoor niet dienen.

Je zou een keer een afspraak kunnen maken met de dermatoog. Ik geloof dat zij ook zo’n speciaal soort foundation hebben met een super hoog percentage pigment. Dit spul maakt zelfs wijnvlekken vrijwel onzichtbaar. Het is echter wel prijzig.

Ik heb al jaren last van acné in het gezicht. Het beste is om je erbij neer te leggen.
Je lichaamshuid kan je twee maal per week scrubben met een huidscrub en daarna spoelen moet koud water.
Afmaken met bodylotion die de huid verstevigd.

Dank jullie wel :slightly_smiling_face: Net gescrubd met Biotherm spul (zag het heel toevallig in de douche staan en had al een hele hele harde scrub washand) en ook met een flinter dun laagje sun. Daarna voor de verkoeling een flinke dosis sun aangebracht en lang zachtjes gewreven. Mijn armen hebben nog nooit zo glad gevoeld. De bobbeltjes zijn er nog steeds maar mocht het werken verdwijnt dat niet binnen 30 minuten neem ik aan. Ook nog even met een mesje eroverheen geweest en haartjes weggehaald (valt heel erg op bij mij omdat ik donker haar heb) en vervolgens handbalsem aangebracht op zowel mijn handen als armen (waarom niet? Het is toch een monstertje, en btw het werkt wel :slightly_smiling_face: ).

Net ook nog even wet wat verkoelend en reinigend rozenwater er over geweest. Eigenlijk heb ik me nog nooit zo goed verzorgt (heb ook mijn gezicht gereinigd en wenkbrauwen enz. geëpileerd, eigenlijk alleen het bovenlichaam dus, onderlichaam doe ik nog wel eens) en het voelt heel goed en fijn. Dit ga ik echt vaker doen haha.

Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal! Ze werken heel goed :grinning: