lelijk

sorry dat het zo lang is maar ik moet het even kwijt:

ik ben al erg lang super ongelukkig met mijn uiterlijk, elk jaar zijn er ook een paar jongens die me lelijk noemen enzo maar vorig jaar (2e middelbaar) had ik voor het eerst een lief en ik was supergelukkig toen, wat later maakte ik het uit want ik was niet meer verliefd op hem en het is gewoon een dikke seut! Het begin van dit schooljaar waren de jongens erg vriendelijk tegen me, we hadden groepswerk frans en ze wilden allemaal met me in de groep ik besloot met p en mijn ex in de groep te gaan. Die dag was de dag van mijn leven ik en p. hebben gekust enzo en ik was smoorverliefd op hem (nog steeds trouwens!) maar opeens ging hij me negeren en vond hij me ook lelijk en ging al zijn aandacht weer naar de andere meisjes in de klas, daar stond ik dan. Vandaag smste ik met mn ex en we hadden een soort van ruzie en hij zei dat er heel veel jongens achter mijn rug praten dat ze me lelijk vinden enzo en dat kwetst wel. Hij zei ook dat iedereen vond dat ik een groot ego heb maar dat is dus totaal niet zo, ik ben super onzeker en thuis huil ik vaak maar op school ben ik het meisje dat altijd lacht en vrolijk is. Ik wou gewoon dat ik mooi kon zijn en dat de jongens lief tegen me zouden zijn.

Bedankt om dit te lezen en aub geen reactie dat ik me er niets vn moet aantrekken want dat doe ik wel, heel erg zelfs xx

Ook al wil je dit antwoord niet. Je moet jezelf er niks van aantrekken. Ze zeggen het alleen maar om vervelend te zijn. Ik weet zeker dat je niet lelijk bent. Trouwens wie bepaald wat lelijk is ? In ieder geval niet hun :wink: Zoek leuke mensen om mee om te gaan en heb schijt aan die andere.

Bedankt! Maar het is echt niet zo, en heel veel jongens zeggen dat dus dan ga ik binnenkort met helemaal niemand meer om en het is niet dat ik ze niet leuk vind want de meeste vind ik wel leuk. Soms geef ik ze gewoon gelijk en neem ik het ze niet eens kwalijk dat ze dat zeggen xx

ahw echt sneu voor je. tuurlijk is de een minder mooi dan de ander, alleen je bent ook wat je uitstraalt, als jij jezelf lelijk vind, en niet lekker in je vel zit, straal je dat ook uit. En het is wat je misschien al vaker hebt gehoord: jezelf accepteren.
en probeer verder gewoon te negeren (hoe moeilijk het ook is) hoe die jongens tegen jou doen. alsof hun allemaal de knapste van de school zijn. iedereen verliest een keer zijn schoonheid!
En verder zou je je kunnen richten op wat je juist wel mooi vind aan jezelf, en dat (door middel van makeup/kleding/ etc) extra benadrukken.

Je straalt uit wat je vind van je zelf. Als je onzeker bent, straal je dat ook uit. Probeer de mooie, positieve dingen van jezelf te zien, stapje voor stapje zekerder worden :slightly_smiling_face: En als je al van je zelf zegt dat je er wat van aantrekt, weet je ook waar je aan kan werken!

Wat zielig van ze. Ten eerste, waarom zou je met iemand zoenen die je lelijk vindt? Dus waarschijnlijk zitten ze gewoon wat te lullen. Je moet proberen om erboven te staan, en ik weet wel dat het je raakt, maar dat moet je niet laten zien. Laat zien dat het je niks kan schelen. Zij bepalen niet wie lelijk is.

Ik ben eigenlijk blij dat dat mijn onzekerheid niet is, vandaag werd ik nog uitgescholden voor lelijk door twee jongens op de fiets (valt me op dat als je mensen inhaalt ze altijd wel wat moeten roepen, vooral jongetjes in de brugklas) maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik snap wel dat mensen onzeker kunnen zijn over hun uiterlijk, ik vind mezelf ook niet de knapste maar ik vind dat niet belangrijk in het leven. Ik snap niet waarom knap zijn belangrijk is?

maar ik ben heel onzeker maar iedereen vind me arogant door mijn kleding want ik probeer wel mooi gekleed nr school te gaan en dat is dan ook weer niet goed blijkbaar, ik zou egt van school willen veranderen en opnieuw beginnen maar ik mag niet vn men ouders xx

Meid, je zit in de 3e (toch?), dan zijn jongens gewoon nog een stel kinderachtige irritante pubers. Ik snap dat het kwetst, maar wss hebben die jongens niet door hoe erg het jou kwetst! Het is dan gewoon een kwestie dat één jongen zegt: *naam* is echt lelijk! En de rest van die gozers zitten dan allemaal *huhuhu* jaa ze is lelijk! Want als ze zeggen: ‘dat vind ik niet’ dan zijn zij de loser. Dus niks van aantrekken :slightly_smiling_face:

Je moet gewoon aan doen wat je leuk vindt. En je weet toch zelf beter dat je niet arrogant bent?

Je ex zei het in een soort ruzie, dus waarschijnlijk was het gewoon zijn bedoeling om je te kwetsen en praten jongens helemaal niet zo over je!
En die andere jongen is gewoon een vieze player.
Laat niet over je heen lopen, iedere jongen heeft een andere smaak, en eigenlijk gaat het er ook niet om wat hun van jou vinden!

haha bedankt voor de reacties allemaal! ja die jongen is ind een echte player maar ik echt verliefd op hem wat hij ook over me zegt! xx

Iedereen bezwijkt onder groepsdruk, zo ook de jongens uit jouw klas. Ze willen niet buiten de boot vallen, daarom zeggen ze dat ze je lelijk vinden. Wat eigenlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.
Het beste is dan ook om je er zo min mogelijk van aan te trekken. Hoe moeilijk dat dan ook is. I know…