Lelijk

Ja, ik zou eigenlijk ook wel een foto willen zien. c:

Dat maakt het idd misschien wel wat gemakkelijker…

Misschien moet je er wat aan doen jezelf mooier te maken dan.
Iedereen kan aan het schoonheidsideaal van tegenwoordig voldoen met genoeg lagen make-up.

Dat heb ik ook, ik heb als sinds mn 8ste acné, maar no way dat ik dat wilde camoufleren. Je sterke punten accentueren kun je wel doen.
Ik heb bijvoorbeeld grote ogen, en die vallen meestal als eerste op. Dus soms doe ik mascara op en dan vallen ze dus nog meer op n__n

k had dat ook wel eens… ik had kort haar, en ik was klein (ben klein) en echt veel te dun. maar toen begon ik een beetje een stijl te ontwikkelen, ik heb wat langer haar, en ja… ben toch een beetje gegroeid, en ineens 5 kilo aangekomen! Ik had gelukkig gewoon vriendinnen, en nu ben ik wel tevreden met mezelf. Er kan natuurlijk altijd wel wat beter, maar onwikkel een eigen stijl, draag kleding waar je jezelf goed in voelt, en die mooi bij je staan, plan een keer een beautydagje, met maskertjes, vraag advies aan de kapper, en vooral, accepteer jezelf zoals je bent! Want er is altijd wel iets moois aan iemand!

Iedereen heeft zo wel zijn minpunten.
Maar zo heeft ook iedereen zijn pluspunten.
Je moet jezelf niet verwijten over hoe je eruit ziet.
Je bent wie je bent en iedereen is uniek op een bepaalde manier.
Ik vind mezelf ook niet bepaald een echte schoonheid, maar ik probeer mijn pluspunten te accentueren.
Trek je ook niet teveel aan van wat andere mensen over je zeggen wanneer dit negatief is.
Sommige mensen zijn gewoon zo sneu dat ze andere mensen gaan zitten afkraken om zelf ook maar een beetje aandacht te krijgen.

ik voel mezelf ook heeel vaak lelijk hoor.
maar dan denk ik van ja. als je je daar continu mee bezig houd, heb je helemaal geen leven meer, en iedereen heeft wel wat he!

oh ik weet hoe je je voelt. ik heb ook soms dat ik me lelijk voel & dan heb ik bevestiging nodig. alleen heb ik op dit moment niemand die mijn zelfvertrouwen op kan krikken en juist daarom probeer ik nu ervoor te zorgen om er ZELF uit te komen.

en sowieso ben ik veel minder onzeker dan eerst. het overheerst mijn leven niet zeg maar :slightly_smiling_face: ik deed van alles om minder onzeker te worden maar niks hielp: ik had alleen tijd nodig. misschien is dat ook zo bij jou?

Kheb niet het hele topic gelezen, maar ik heb zin om je een make-over te geven en je gewoon helemaal in het zonnetje te zetten. Waar zit je (hier niet op antwoorden aub, anders weet heel nederland + vlaams belgie dat)?

Ik denk dat het dat gewoon is, je moet jezelf even heerlijk in het zonnetje laten zetten door iemand en even je problemen te vergeten. Daarna beginnen om uiterlijk misschien wat kleine dingetjes te verbeteren en proberen goede vrienden te zoeken die je absoluut elke dag een boost geven :slightly_smiling_face:

Kom op meisje, je kunt het !! :heart::heart: Ik zou je misschien wel kunnen helpen :slightly_smiling_face:
Anders note je me ff als je het wil. :grinning:

EDIT: Oh en ‘The Secret voor Jongeren’ heb ik nog niet helemaal uitgelezen, maar het werkt nu al fantastisch voor mij! Het gaat over de wet van aantrekkingskracht en dat je alles kan zijn en doen wat je wilt. :slightly_smiling_face:

Waarom wil je je innerlijk veranderen? Je bent zoals je bent.

onzekerheid heeft iedereen
ligt er ook hoe je er mee omgaat
een makkelijker dan een ander
wees zelf dat is het beste

Iedereen heeft dit soort momenten! Ik ook. maar als je je lelijk voelt, straal je dat ook uit. Ik heb ooit is ergens gelezen dat ze zeiden dat je als je elke dag als je in de spiegel kijkt zegt; ik ben mooi, dat je het uiteindelijk gaat geloven. En dan straal je dat ook weer uit.
Net zoals dat als iemand vaak zegt; je bent lelijk, dan ga je dat ook geloven. Ookal ben je het he-le-maaaaal niet. De mensen die je lelijk noemen zeggen dat omdat ze onzeker zijn. een jongen die ik kende zei is; als ik een meisje lelijk noem, vind ik haar eigenlijk heel mooi. Ik snap nogsteeds niet waarom je iemand dan lelijk zou noemen, maar het gaat erom dat anderen ws ook zoiets hebben!

En als god je gemaakt heeft zoals je bent, heeft hij dat gedaan voor een reden.

Eum, dat is niet waar. Ik was vroeger een verlegen, onzeker meisje. Nog steeds verlegen, maar niet meer onzeker. Sommige dingen kan je veranderen, andere dingen niet.

Ik vind dat er geen lelijk bestaat, iedereen heeft wel goede punten. Jij moet daar gewoon in geloven, en dan ziet de rest het ook. Het gaat allemaal om uitstraling, daar hoef je niet ‘‘mooi’’ voor te zijn.

zonder ene foto kunnne we vrij weinign doen…

Dus je kijkt er nog geen minuut naar en besluit dan al dat het niet helpt?
Je mag er ook zelf wel wat voor doen hoor.

Ik wil graag je foto.
Niemand is perfect.

respecteer jezelf

Misschien moet je eerst leren positiever naar het leven ( in het algemeen ) kijken. Zo kun je jezelf beter accepteren. Ik heb me ook zo vaak lelijk gevoeld, maar ik heb anders leren kijken naar dingen en zo is mijn zelfbeeld ook veranderd. Je kunt vast mooie dingen van jezelf opnoemen, zowel van je innerlijk als je uiterlijk.

En trouwens, niemand heeft het recht jou lelijk te noemen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan er voor een deel overheen groeien (puberteit)