Lelijk

Okee, iedereen heeft z’n up and downs,
maar het voelt gewoon niet meer normaal bij mij…
Ik voel me zo erg LELIJK,
Hoe kan ik mezelf accepteren ?
Er moeten zoveel dingen aan mij veranderen,
Innerlijk en uiterlijk (en ik zou NOOIT plastische chirugie doen)
Sommige mensen noemen zichzelf wel lelijk,
Maar zijn dat dan absoluut niet…
Ik ben een hele tijd depri geweest, had veel problemen (thuis, en op school etc etc), ik ben supervaak lelijk genoemd, en ja ik was denk ik ook de lelijkste van de klas en school. ik kan mezelf niet accepteren.
Ik heb zm pogingen gedaan, maar ik herinnerde dat dat niet de juiste oplossing was.
Ik ben heel erg onzeker over mijn gebit (heb nog een overbeet en moet nog een beugel, wil alleen een uitneembare zodat ik het niet op school hoef te dragen), ik ben onzeker over mijn postuur, onzeker over mijn houding, gezicht, lichaam (zit onder de littekens) en zo kan ik nog een hele wasselijst opnoemen…
Help ?

http://forum.girlscene.nl…ouwen/list_messages/88046
misschien handig?

Sorry… helpt niet

niemand is lelijk. dat is een feit. iedereen heeft wel iets bijzonders
probeer wat meer tijd aan je zelf tebesteden
bijvoorbeeld heel gewone dingen zoals nagels laken, vakker naar de kapper gaan veel shoppen en dingen waardoor je je beter voeld. en let weleens op andere lelijken dingen die anderen hebben. alleen mensen verbergen dat. dus niemand is100% mooi.en dus ook niet lelijk.

wij kunnen je tips geven maar je moet zelf daar wat aan doen want wij wten niet wie/hoe je bent.

Ik zit met hetzelfde.

Dan ken jij iedereen nog niet, er bestaan heus lelijke mensen (like me)
Maar toch bedankt voor de tips, daarvoor heb ik het topic geopend :wink:

Hm. Op jouw leeftijd was ik onzeker over het feit dat ik een grote neus had/heb (hij is nog steeds groter dan normaal, maar mijn gezicht is meegegroeid dus het is minder opvallend, god wat klinkt dat raar), ik een litteken op mijn rug heb van beneden tot boven, een buikje heb, bleek ben, haar op mijn bovenlip had etc…

Naarmate je ouder wordt leer je hoe je sommige dingen zo kan verbeteren dat je ze niet meer ziet (bv. harsen, make-up, bepaald kapsel) en andere dingen gewoon te accepteren omdat niemand perfect is en dan nog andere dingen verbeteren gewoon zonder je er wat aan hoeft te doen.

Maar het allerbelangrijkste: als jij jezelf mooi vindt, gaan anderen dat ook vinden. Stel je je kwetsbaar op en toon je ze dat je onzeker bent, gaan ze daar misbruik van maken.

Dus zelf al geloof je nog niet dat je mooi bent: doe gewoon alsof. Op een bepaald moment ga je zien dat anderen je gelijk geven en ga je het ook echt geloven (: Maar je zit op een nare leeftijd, je groeit er sowieso wel uit.

Ik heb ook 'n wat grote dikke neus, littekens en een beeetje haar op mijn bovenlip. Maar, je kunt wel ‘alsof doen’ maar misschien ben je het dan nog steeds niet.
Dat vind ik 'n beetje bedrog, dat ‘geloven’ ;$

ik bedoelde niet personlijk kennen maar meer van hoe je je gedraagt en wat is je kleding steil.
meestal als je wat meer makeup doet en zich wat meisjes achtig kleed dan
zie je er heel anders uit. want meeste mensen die zich lelijk vinden doen ook niets aan hun uiterlijk enzo. maar als je zich fijn voelt met eenbeetje jongens achtig kleren dan moet je dat doen.
ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik hoop dat je het begrijpt.
suc6

kijk ik bedoel deze dingen kan je verbergen door eenbeetje makeup.

Ik draag (bijna) nooit make-up,
Ik wil zo veel mogelijk naturel blijven.

meid, ik heb je een noot gestuurd.

en ik heb nog een paar goede tips voor je als je dat wilt.
xx

Heb ik ook gehad, en dat lag niet alleen aan de leeftijd! Toen ben ik naar een psychologe gegaan. Doordat ik mijn ouders, mijn moeder vooral had verteld wat me allemaal dwars zat! Dat luchtte erg op, want ik dacht eerst dat ik de enige was, maar dat is totaal niet zo! En ja nu voel ik me inderdaad veeeeel beter! Het is zo’n fijn gevoel als je van jezelf kunt houden! Ik weet ZEKER dat dit ook bij jou gaat gebeuren!
xxxhoop dat je hier eigenlijk iets aan hebt! :wink:

:grinning_face_with_smiling_eyes: Sorry dat vond ik even grappig :B

als je maar vaak genoeg zegt dat je lelijk bent ga je het vanzelf geloven.
even serieus, ik snap dat je met dit probleem zit, ik heb het zelf ook, maar als mensen je tips geven moet je niet steeds een weerwoord hebben. ze doen hun best je te helpen!

Sommige meisjes zijn heel populair en hebben veel succes bij jongens. Iedereen gaat ervan uit dat dat komt omdat ze mooi zijn maar als je eens beter kijkt zie je dat ze er gewoontjes uitzien.

Uitstraling doet een hoop met je uiterlijk. Het doen alsof komt over als bedrog, maar eenmaal je dat lang genoeg hebt gedaan zodat je het ook gelooft, verandert dat echt een hoop (:

Of je nu mooi bent of lelijk, wat maakt dat nu uit? Dat is gewoon hoe je geboren bent en daar heb je zelf totaal geen verdienste aan. Wat je kan doen is zoals ik al eerder zei: proberen je minpuntjes te verdoezelen en anders te accepteren.
Dan begin je gewoon met te kijken naar je goede punten en die te accentueren. Dat kan zowel je innerlijk als je uiterlijk zijn. Vanaf je tevreden bent met wie je bent (zowel innerlijk als uiterlijk) straal je dat uit en zullen er genoeg mensen zijn die met je willen omgaan. Positieve mensen zijn aantrekkelijk. Terwijl datzelfde uiterlijk afstotend zou kunnen zijn als diezelfde mensen pessimistisch zouden zijn.

Je wilt het waarsch niet, maar kan je een foto uploaden? Je kan hem later nog weghalen, maar ik kan geen tips geven als ik niet weet hoe je er uit ziet.

ja die van augurkenlul vind ik wel goed! kan je niet een foto plaatsen en dan zo weer weg halen als je tips hebt gehad?

Ik zal er zo snel mogelijk eentje maken…
ik stuur het dan wel even op naar de mensen die het willen zien,
ben namelijk bang dat iemand me hierop herkend

altijd als ik noot zeg citeren ze me -.-