Lelijk

Ik word best vaak op school ¨lelijk¨ genoemd. Ik weet dat sommige er grapjes over maken, maar het word steeds vaker gezegd. Mijn vriendinnen zeggen dat ik niet zo onzeker moet zijn, maar ik vind het best belangrijk om er leuk uit te zien omdat ik een jongen uit de klas heel erg leuk vind. De jongens zeggen het meeste dat ik lelijk ben. Als je een foto van mij wilt zien moet je naar mijn profielfoto kijken

Het is niet leuk dat je lelijk wordt genoemd en ik snap dat je daar onzeker van wordt en kunnen zeggen dat je je daar niks van aan moet trekken, maar wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Ik wil niet gemeen doen ofzo sorry als ik wel zo over kom Ik weet niet hoe oud je bent, maar kun je dit niet aan je mentor melden?

ben het er wel een beetje mee eens met meredith… wat moeten wij doen :’)

Je bent eigenlijk best mooi. Vooral je ogen, maar ik zou het gewoon aan de menter melden ofz

Ik vind je mooi hoor, en als ik je wel lelijk had gevonden had ik dat gewoon gezegt. Grote kans dat ze er jou uitpikken om te plagen omdat je je het meeste aantrekt en makkelijk te pakken bent. Er zijn altijd de types die lelijk tegen andere doen om hun eigen onzekerheid te verbergen. En reken maar dat iedereen op jouw leeftijd zo onzeker is als het maar kan, ook als je denkt dat dat niet zo is. (Ik en mijn vriendinnen zijn nu allemaal rond de 20, en we geven allemaal toe hoe ontzettend onzeker we waren toen we 13/14/15 waren, en ik was hartstikke jaloers destijds omdat ze zo mooi waren) Probeer het zo veel mogelijk te negeren, dan is de lol er snel voor ze af. Als het door blijft gaan; bij je mentor melden! Je moet het niet zo ver laten komen dat het pesten word…

Je moet je niks aantrekken van wat anderen over je uiterlijk te zeggen hebben. Het belangrijkste is dat je zelf leert zien dat je hartstikke mooi bent just the way you are.

Je zit waarschijnlijk op de middelbare school
zo aan je paniek te lezen gok ik dat je in het eerste of in het tweede jaar zit
Meid, het is misschien niet leuk om te horen, maar in deze jaren wordt iedereen wel lelijk genoemd.
Trek je er niet teveel van aan. Bovendien als je die jongen je afwijst om je uiterlijk dan is dat maar zo en is hij jouw tijd gewoon niet waard.
Iedereen heeft wel wat toch? Ik werd vroeger ook lelijk genoemd (ja ik ben een ouwe knar ondertussen) en opeens sloeg dat volledig om en lagen de jongens aan mijn voeten.
Dit maakte mij niet minder onzeker. Dus je onzekerheid zit in jezelf en niet in hetgene wat gezegd wordt.

Thx voor jullie reacties.
Ik zit in de 2e klas

Niemand is lelijk.
Niemand is mooi.
Iedereen is gelijk.

Iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier. Zeg dit soort dingen altijd tegen jezelf als je voor de spiegel staat bijvoorbeeld. Je moet het namelijk doen met het uiterlijk wat je van moeder natuur hebt gekregen en daar kan je dan maar beter het beste van maken toch? :slightly_smiling_face:

Ach meid toen ik in het middelbaar zat werd dit ook zo vaak gedaan. Vooral in de beginjaren. Daar is iedereen (de meeste dan) vrijwel kinderachtig en scheld te vaak met lelijk of andere dingen die niet waar zijn.

Wacht maar tot je x aantal jaar later bent en je mensen terug ziet dat ze denken 'wow, wat een weg heeft zij begaan", dan zullen ze niet meer lachen.

Laat je niet gek maken. Iedereen is mooi op zijn/haar manier, ze zoeken altijd wel iemand uit om te pesten/plagen. Laat je niet neerhalen en praat er ook over. Je wilt niet dat dit zo doorweegt dat je er uiteindelijk onder door gaat, dit zijn geen grappige grapjes meer