lelijk

hallo. ik weet dat het de honderdduizenste topic is maar bon:ik ben lelijk en ik ben altijd zo genoemd door iedereen (en nee ik overdrijf niet echt iedereen zegt dat ik lelijk ben )en ik heb geen 1 vriendje gehad niemand was zelfs verliefd op mij .zeg niet dat je mooi bent op je eigen manier want dat zeggen ze tegen elk lelijke meisje zoals ik. ik draag zelfs makeup maar ze zeggen dat het niet helpt ik haat mezelf en ik weet niet wat ik moet doen …
:frowning:

Waarom vind je jezelf lelijk? En zijn dat ook de redenen waarom anderen je lelijk vinden? Niet echt aardig van mensen die dat zeggen…
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben zelf 17 en veel van mijn vriendinnen hebben nog nooit een vriendje gehad, dus dat zegt niet zo veel.

omdat ik overgewicht heb en ook mijn gezicht is gewoon lelijk …
ps ik ben 14 jaar

Lieverd, je bent pas 14. Het is aardig normaal als je dan geen vriendje hebt gehad.
Ik vond mezelf ook niet knap en werd ook vaak uitgescholden voor lelijk.
Deze pesters die je uitschelden zijn zélf vaak zo onzeker dat ze een pispaaltje nodig hebben, jij dus.
Waarom pakken ze jou? Misschien omdat ze het leuk vinden dat je erop reageert of ben jij iemand die niet terug vecht.

Probeer eens op een sport te gaan wat je zelfvertrouwen om hoog gooit, en waardoor je sterker in je schoenen gaat staan.

Grote kans dat je écht niet zo lelijk bent als je denkt, maar dat zul je waarschijnlijk zelf niet geloven. Dus mijn advies is: accepteer het. Ik heb zelf ook vaak dat ik jaloers ben op het uiterlijk van anderen, dat ik me onzeker voel over mijn eigen uiterlijk. Sterker nog, ik denk dat 90% van de mensheid er liever radicaal anders uit had gezien dan ze nu doen. Maar we hebben daar zelf geen controle over; we zijn zo geboren, hier moeten we het mee doen. We kunnen ons hele leven wel ongelukkig doorbrengen met eraan te denken hoe ‘geweldig’ het zou zijn als je mooier was, en dat is heel verleidelijk - maar ik weiger dat. Ik heb maar één leven, en ik wil dat leven niet doorbrengen met alleen maar te wensen dat ik iemand anders was.
Er zijn 7 miljard mensen op aarde - denk je dat die allemaal mooi zijn? De wereld zit vol met lelijke mensen. Alleen de mooie mensen zijn zovaak op beeld, op televisie, op social media, in tijdschriften dat wij denken dat dat de norm is, dat we wel mooi móéten zijn om ook maar enigszins een leuk leven te leiden, maar niets is minder waar. Denk je echt dat alle lelijke mensen op de wereld allemaal ongelukkig en eenzaam zijn, geen leuke baan kunnen hebben, geen vriendenkring of partner kunnen hebben? Natuurlijk wel. Ik ga je niet vertellen dat je mooi bent, ik ga je vertellen dat je lelijk kunt zijn en nog steeds gelukkig, allemaal tegelijkertijd. Je zal misschien geen supermodel kunnen worden, maar talloze andere banen liggen voor je in het verschiet. Een paar mensen zullen misschien hun neus voor je optrekken, nou en? Genoeg andere mensen die er geen bal om geven hoe je eruit ziet - omdat zij zelf ook weten hoe het is om minder mooi te zijn. Dus ik zou zeggen, join de lelijke-mensenclub, wij zijn ook awesome en ons maakt het echt niet uit hoe lelijk je bent.

Wie heeft eigenlijk bepaald wat lelijk of knap is? Het kan zo zijn dat over 50 jaar iedereen wat voller is en ‘lelijk’ is. Maar dat het dan juist mooi is :slightly_smiling_face: You never know ;p

Gewoon accepteren. Work with what you’ve got.

"
Gewoon accepteren. Work with what you’ve got."

jullie kunnen het makkelijk zeggen jullie zijn vast en zeker mooi ik kan zelfs niet in de spiegel kijken zonder te huilen :cry::cry::cry::cry:

Als je zo graag wilt geloven dat je lelijk bent, kunnen wij je ook niet helpen hè. Maar ik weet wel zeker dat dit 100% jouw onzekerheid is en niet dat je echt ‘lelijk’ zou zijn (wat is überhaupt lelijk?). Natuurlijk helpt het niet als andere mensen je erom pesten, maar ik denk dat het voor hun niet uitmaakt waar ze je mee pesten. Als je rood haar zou hebben of klein bent of wat dan ook hadden ze je daar wel om gepest, het gaat er voor hun om dat jij er onzeker van wordt.

Overigens denk ik dat ieder meisje zo rond jouw leeftijd zich wel eens lelijk voelt. Waarom denk je dat die pesters je lelijk noemen? Waarschijnlijk zijn ze zelf juist heel erg onzeker dat zij zelf lelijk zouden zijn. En zij zijn in ieder geval qua innerlijk al veel lelijker dan dat jij bent.

Nee gewoon niet, ik ben ook niet knap ofzo maar je kan jezelf toch niet veranderen dus

1. Je laat je leven erdoor beïnvloeden of
  2. Je maakt er wat van
    Ik ga voor het tweede.

Edit: ik weet niet waar je report precies over ging maar ik haal het maar even weg?

Ik zou je facebook zo weer weghalen als ik jou was!
Maar ik heb gekeken en je bent helemaal niet lelijk! Je hebt een lieve lach, mooie huid en mooi haar zo te zien. Dus probeer je daar op te focussen en niet op wat je minder mooi vindt aan jezelf.

dat was van vorig jaar en make up op ik heb last van acne en heb wel nu lang haar

Je ziet er gewoon uit als een normaal 14 jarig meisje

@iedereeen dat hier gecomment heeft

danku voor de steun :purple_heart::heart::heart::heart::heart::kissing_closed_eyes::purple_heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::heart::heart::laughing::heart::laughing::heart::heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::purple_heart::purple_heart::heart::purple_heart::heart::blue_heart::green_heart::yellow_heart::purple_heart::heartbeat::two_hearts::sparkling_heart::heartpulse::cupid::gift_heart::revolving_hearts::heart_decoration::heart::blue_heart::green_heart::yellow_heart::purple_heart::heartbeat::two_hearts::sparkling_heart::heartpulse::cupid::gift_heart::revolving_hearts::heart_decoration::kiss::two_hearts::heart:

1. Je hoeft geen make-up te dragen om je mooier te maken voor anderen. Je draagt make-up voor JEZELF. 2. Dat je geen vriendje hebt gehad zegt helemaal niets. Je bent nog maar 14.

Laat je niet gek maken door anderen, ze proberen je alleen maar naar beneden te halen. Kijk naar dingen die je wel mooi vindt en werk daarmee. Succes! Enne… zelfverzekerdheid en zelfacceptatie komt als het goed is met de tijd. :wink:

Dit ja. Ben ook niet moeders mooiste. Gewoon geaccepteerd, klaar.
Beetje make up om de positieve punten te benadrukken, daar is het voor.

Meid, laat je aub niet gek maken door anderen. Misschien moet je gewoon naar een manier zoeken om voor jezelf op te komen en dan gaat dat gepest ook wel over.

Ik kan ook wel snappen dat het moeilijk is om te accepteren dat kan niet zomaar 123. Je moet er gewoon met iemand over praten. Hebben jullie geen sociaal medewerker op jullie school? Misschien kan je praten met haar/hem of met je mentor.

Dat heb je mooi verwoord Ling!