lelijk op foto's

hey, misschien een beetje een rare vraag.
Maar altijd als iemand een foto maakt van mij(of het nou onverwacht of geplanned is) ik sta er altijd heel lelijk op… Als ik dan in de spiegel kijk is het heel anders en vind ik mezelf echt niet zo lelijk.

Maar hoe weet ik nou eigenlijk hoe ik eruit zie? in een spiegel kan je jezelf soms anders zien dat je werkelijk bent, maar als ik nou mijn mobiele camera recht voor mijn gezicht houd? is dat dan eigenlijk hoe ik er precies uitzie?

Meh, dat heb ik ook altijd, loop ik langs de Spiegel, zie ik er ok uit.
Maar maak ik dan een foto, echt vreselijk xD

Misschien komt het omdat je Spiegel in spiegelbeeld is en een foto niet?

Hier heb ik dus ook altijd last van. Op selfies is het prima en dan bijvoorbeeld een school foto of een groeps foto of iets zie ik er super lelijk en belabberd uit :hammer: Ze zeggen wel eens dat je in de spiegel er altijd 10x beter uitziet dan dat je er in het echt uit ziet… Nou fijn :bored:

Dat komt omdat je meer gewend bent aan je spiegelbeeld en je hersens dit idealiseren en de imperfecties negeren. Dat kan niet op een foto. Je hersens zijn niet zo gewend aan je “fotobeeld”. Daarnaast is de foto plat je de spiegel 3d.
Helaas niets aan te doen, heb ik ook.

Dat heb ik ook inderdaad. Maar heb er maar vrede mee genomen haha

Oh en tevens: 100% van de foto’s op tijdschriften of posters is nabewerkt. Dus vergelijk jezelf niet daar mee.

Hier klopt dus niks van he. Je ziet jezelf juist 20% minder aantrekkelijk dan je daadwerkelijk bent.

^klopt ook niet, hangt van je zelfbeeld af :wink:

Dan zal het het gemiddelde zijn. Het was voor zover ik weet namelijk een wetenschappelijk artikel