Lelijk op de foto

hi, ik heb vaak dat als iemand anders een foto van mij maakt ik er altijd heel lelijk op sta, terwijl als ik een foto maak van mezelf dat er een stuk beter uitziet eerlijk gezegd…(ik sta dan gewoon precies hetzelfde)

ik vraag me dan echt af, hoe ik er eigenlijk uitzie? want ik weet dat een spiegel het beeld van jezelf nog al eens kan vertekenen als je jezelf heel lelijk/mooi vind.

hebben anderen dit ook? en hoe kom je er eigenlijk achter hoe je eruit ziet?
ik las eens ergens dat als je jezelf tegen zou komen, je jezelf niet zou herkennen.
wat een wazig topic is dit…

haha, geef niks. Ik heb dat ook. Als ik een foto van m’n vriendin maak. Niet met pose ofz. Dan staat ze der gwn leuk op. Maar als ze dat bij mij doet dan ben ik net een vuilniszak

Dit vroeg ik mij over laatst ook af :’)

Maar volgens mij als je een foto van jezelf trekt, let je erop dat het licht goed valt, dat de camera juist staat,… Daar gaat de ander volgens mij niet echt op letten. Daarmee denk ik haha

En ik wil best ook wel weten hoe ik er écht uitzie, zonder mijn subjectieve blik :’)

Ik wil ook vet graag weten hoe ik er echt uit zie

dan moet je jezelf filmen.

En dit ja.

Wow ik zat hier serieus net aan te denken! Mijn vader maakte vandaag foto’s van me en daarop leek ik best wel een rond gezicht te hebben, maar in de spiegel is dat totaal niet zo :\

Ik heb dit soms juist andersom. :’)

Ik denk dat wat je op een foto ziet dat dat is hoe je er echt uit ziet. Ik vind mezelf altijd veel mooier in de spiegel en dan zie ik mezelf op de foto en denk ik gadver zo zag ik er net niet uit.
Ik had het laatst met mijn vader erover, en hij zei dat een fotocamera jezelf echt reflecteert en een spiegel niet. Ofzo :’)

Het schijnt dat als je in de spiegel kijkt, je hersenen het beeld een beetje aanpassen zodat je jezelf net wat mooier vind. Dus eigenlijk ben je lelijker dan wat je in de spiegel ziet :"")

volgens mij klopt dat niet helemaal hoor, dacht dat het ook afhing van negatief/positief zelfbeeld

Ik denk inderdaad ook dat het met je zelfbeeld te maken heeft, dus dat het ook verschilt per persoon.

Ik ken dit zo erg, in de spiegel denk ik dan ja ik zie er leuk uit en dan zie ik mezelf op een foto dan denk ik waarom zie ik er nu niet leuk uit.

wow, volgensmij ligt het ook aan door wiens ogen je gezien wordt.
dit verandert natuurlijk je uiterlijk niet, maar word je misschien toch net wat mooier in de ogen van die jongen die je leuk vindt.

en ik zag een reactie over jezelf filmen? of let je dan ook meer op het licht enzo?