Lelijk haar..

Heey!

Ik heb dus echt verlept haar, het is lang maar zit altijd het zelfde in het zelfde model en gaat heel vaag golven omdat het aan de voorkant korter is (uitgroei van oude pony, is nu ong bij mn schouders) en mn haar is ook nog heel pluizig… en dan heeft mijn vriendin zo mooi lang en glanzend haar!
Iemand tips dat mn haar een keer in een mooi model zit en gewoon überhaupt mooi zit…
Thanks alvast! :flushed: :slightly_smiling_face:

Wat doe je met je haar? Verzorg je het goed, denk aan:
Maskers voor je haar.
Olie in de puntjes.
Gebruik je de juiste shampoo en creme spoeling?

Mijn haar is onderin golvend maar ik draag het altijd op een knotje, en als het los is hangt het gewoon, mijn haar glanst een beetje omdat ik het heel goed verzorg. En het is ook heel zacht :slightly_smiling_face:.

Ik heb zelf een haarmasker dat ik altijd in doe; loving blends, hydro shampoo van nivea om mn haar hydratatie te geven, en oil&care in de puntjes… dus volgens mij verzorg ik het wel goed :cold_sweat: en ik gebruik ook amper haartangen dus daar kan het ook niet aanliggen…

Ik vind een staart, knotje niet mooi bij me staan… :cold_sweat: :cold_sweat:

Ik heb ook stijl en erg dun haar en het pluist als de neten. Ik heb alles geprobeerd, maar ik heb gewoon geaccepteerd dat ik nooit zulk mooi en glanzend haar krijg als mijn vriendinnen.

Ik zelf gebruik het Macadamia natural oil deep repair masque en de Macadamia nourishinh moisture oil treatment. Ook gebruik ik de John Frieda Frizz Easey conditioner. Is duur, maakt mijn haar absoluut niet mooi glanzend ect maar ze geven wel het beste resultaat. Ik ben nog steeds opzoek naar een wondermiddel tegen pluis, dus mocht iemand het weten ik hoor het graag.

Wellicht kan het helpen om geen siliconen meer te gebruiken!
Sommige mensen hebben daar veel baat bij :slightly_smiling_face:

Met koud water je haar wassen is ook erg goed voor je haar. Bij mij pluist het dan altijd een stuk minder dan wanneer ik het met heet water was.

Bij mij helpt een serum heel goed. Ook had ik vroeger precies het zelfde haar als jij en ik stylede het elke dag waardoor het heel mooi niet pluizend zat maar dat is misschien alleen voor af en toe een goed idee en föhnen moet ik wel echt elke dag doen dan blijft het de hele dag mooi in model.

Kokosolie werkt echt wonderen vind ik

Het föhnen zal ik proberen! :slightly_smiling_face:

Is het dan niet heel snel vet?

Hier weet ik dus niet veel vanaf hihi… In welke producten zit dat dan? :flushed: :slightly_smiling_face:

Hey hey! Ik heb ook zulk haar rare golven en slagen in me haar en dan pluizig. Wat voor mij helpt is na het douche, haren wassen etc. me haar voorzichtig uitkammen en fohnen. Dan wordt met haar style.

Wat je nog erbij kan doen is soort olie of creme voor in je haar na het fohnen. Doe dat niet boven op je haar want dan wordt je haar heel snel vet, maar alleen in je haar waar het los hangt. (als ik dat goed uitlegt haha XD )

Vroeger had ik gek haar wat heel erg pluisde, extreem droog was en nooit goed zat, dat is overigens na mijn 14e over gegaan en nu heb ik lang, dik en gezond haar. Een beetje droog is het wel altijd gebleven want dat is nu eenmaal mijn haartype.

Wat ik doe is mijn haren wassen met een verzorgende shampoo en conditioner (zonder sulfaten) en één keer per week gebruik ik een haarmasker van Lush. Ook kam ik mijn haar voorzichtig met een houten kam van The Body Shop en gebruik ik een invisibobble. Als ik mijn haar na het wassen niet föhn krullen mijn voorste plukken ook, maar als ik het stijl föhn met biosilk in mijn haren zit het prima. Voor extra volume kan je je haren ondersteboven föhnen nadat je haar is stijl geföhnd. Doe je dit andersom, dan zijn je haren al droog en kan je het niet meer stijl föhnen. Gebruik dus wel een hitte beschermend product zoals biosilk, anders wordt je haar alleen maar pluiziger.

Uiteindelijk is elk haartype anders dus hopelijk heb je hier wat aan :slightly_smiling_face:

Thanks!!:slight_smile: Ik ga dit zeker uitproberen, zal binnenkort wel zeggen of het heeft gewerkt :slightly_smiling_face:

Ook dit zal ik proberen! Thanks!! :slightly_smiling_face:

Alleen in de punten doen en echt een kleeeein beetje. Ook werkt ie goed als masker 1x in de week. Haar heel zacht daarna haha

Het meest belangrijke is nog wel je voeding. Eet je voldoende groentes en fruit? Krijg je genoeg vitamine B12 binnen? Zo niet, zal je daar toch eerst mee moeten beginnen. Je voed je haar het beste van binnenuit.

Verder kun je het beste shampoo en conditioner aanschaffen die geen siliconen en vooral geen sulfaten (sodium laureth sulfate) bevatten. Je haar 1 of 2 keer per week verwennen met een hydraterend masker, de punten met olie verzorgen en je haar bij de kapper bij laten houden. Gebruik geen fohn of stijltang, laat je haar natuurlijk opdrogen.

Mijn haar is een tijd geleden enorm opgeknapt van producten van Moroccanoil. Deze zijn vrij prijzig, maar hebben wel een enorm goed effect (bevat geen sulfaten, maar helaas wel siliconen). Als je meer info over deze producten wilt kun je me een bericht sturen. :slight_smile:

^ Voeding is inderdaad heel belangrijk. Als je alleen maar ongezond eet heb je een kleine kans op mooi haar. Ook veel water drinken!

Eigenlijk eet ik niet echt gezond en vroeger wel en toen was mn haar wel mooi… dus dit ga ik nu veranderen :cold_sweat: , mijn kapper zegt ook dat ik vooral nieuwe haren krijg en daarom zo pluizig lijkt :slightly_smiling_face: , maar kun je een paar merken noemen die goed zijn voor je haar :slightly_smiling_face: ?