Lekkere hapjes

Hey!

Wij hebben binnenkort een feest thuis. Maar nu ben ik op zoek naar lekkere hapjes die we kunnen maken daarvoor. Het probleem is alleen dat we geen oven hebben. Dus ik ben echt op zoek naar hapjes die je kunt maken zonder oven. Wie helpt ons?

Liefs,

geen oven? oke. dan houden alle hapjes met bladerdeeg op… dan kan ik je niet verder helpen:(

gevulde cherrytomaatjes
gevulde halve eieren
aspergers door de helft met een stukje ham er omheen
bruschettas

zo iets…

Wraps met ham of zalm:

Nodig: 1 pak wraps,
kruidenboter/philadelphia
sla
ham/zalm.

Leg een wrap neer. Smeer er een goede laag kruidenboter/philadelphia overheen, leg er sla over, leg er nog een plak ham over, rol hem stevig op en wikkel hem in van dat doorzichtige folie, weet je wat ik bedoel?
Leg hem dan een aantal uren in de koelkast. Haal het folie eraf en snij hem in kleine stukjes. Voila!

De wrap hoeft niet eerst opgewarmd te worden.

In plaats van ham kan je ook chorizo gebruiken :grinning: Dat is ook heel lekker!

gevulde eieren
worstjes in de magnetron?
kaas komkommer enz met een sausje

Turks brood met knoflooksaus valt ook altijd erg in de smaak :drooling_face:

-kwart ei in rookvlees gerolt
-augurk in ham
-ossenworst met ui
-ham met monchou erin ( echt heel erg lekker )

• je heb van die ronde plakken kaas die net zo groot zijn als salami.
    die kaas en salami neem je, en die stapel je op
    salami dan kaas dan salami dan kaas enzovooort
    en dan snij je er een puntje van

• kipfilet gevuld met ananaskaas

• wraps met ver schillende dingen.

• zalm, roomkaas, sla
    • pijnboompitten, pesto, carpaccio, chillisaus, kipfilet, sla
    • phiadelphia, augurk, ham/kipfilet, sla
    • eigenlijk zijn er zoveel
  • een klein rond glaasje in witbrood steken, dan krijg je broodrondjes, daarop leg je een plakje ei, en daarop dingen als paling/ei salade/ kip-kerrie/ brie / zalm enzovoort

• en nog dingen als blokje kaas, worst, frituurhapjes, groente met dipsaus, toastje, stokbrood met salades, gehaktballetjes in satesaus, kipstukjes enzovooort.

Wraps besmeren met roomkaas, beleggen met kipfilet en komkommer.
Dan oprollen en in stukjes snijden. In de koelkast stevig laten worden en dan opdienen. Echt superlekker!

je hebt bij de supermarkt er speciale partybroodjes voor…

die zijn volgens mij wat dikker en groter dan het ei, maar dat weet ik niet zeker.

Kan ook met plakjes(broodbeleg) kipfilet, dat is echt lekker.

Gevulde ei is idd heel lekker.

Nodig:

• Eieren
  • Mayonaise
  • Peper
  • Zout

Kook de eieren hard. Laat ze afkoelen. Pel ze en snij ze doormidden. Haal het eigeel eruit. Prak dat samen met de mayo tot een pappig iets. Breng dat op smaak met zout en peper. Vul de doormidden gesneden eieren met het eigeel-mengsel. En klaar!

Oeeeh, dank jullie wel voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee. Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!

ja idd, want dit zoek ik ook, bij mij moet het ook nog low budget zijn en ik heb wel een oven

Crackertjes met verschillend beleg, blokjes kaas, van die stokjes met cocktailworstjes/augurk/kaas/ananas etc.

een wrap, daar smeer je kruidenboter op, en dan doe je geraspte komkommer er over heen. Vervolgens rol je de wrap, en maak je kleine stukjes,
en klaar is kees

heeeeerlijk :grinning: