Lekkere GEZONDE snacks voor de avond?

Hey Meiden!
Ik denk dat jullie het allemaal wel kennen. Het is vrijdag of zaterdag avond en je hebt zin in iets om te snacken maar je wilt geen chips of iets anders want je wilt afvallen. What to do? Ik heb al op inetrnet gezocht maar ik vind bijna geen lekkere gezonde snacks die je op de bank kunt eten! Iemand misschien een idee? Ik heb er wel een gevonden van fruit chips! ik geef jullie wel het recept.

Fruitchips!
Nodig:
1appel
2 bananen
1/4 eetlepel honing

Verwarm de oven voor op ca. 100˚ C. Bekleed 2 bakplaten met bakpapier. was en droog de appel, snijd hem in vieren, verwijder het klokhuis. Schaaf de stukken in dunnen plakken. Leg de plakken op het bakpapier. Pel de bananen en snijd ze in 1/2 a 1 cm dikke plakken. Bestijk ze licht met honing en leg ze op de tweede met bakpapier beklede bakplaat. Schuif de beide bakplaten in de oven en laat de fruitplakjes ca. 90 min drogen todat het fruit krokant is. Succes!

En ik hoor graag jullie ideeën.Liefs Mirte

komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes met een sausje van magere yoghurt, mosterd en peper is erg lekker!
verder heb ik op 't moment niet zoveel inspiratie

Zelf gemaakte tzatziki en dan weer stukjes komkommer of andere groente in dippen!
Op chickslovefood staat er ook een leuk stukje over.
Een klein handje nootjes is ook wel goed volgens mij.
Een rijstewafel( of 1 snack a jack)
Zelf een fruitsalade maken is ook heel leuk!
Wat ik soms ook doe is een kleine portie maken van iets wat ik heel lekker vind. Bijvoorbeeld drie knoflookgarnalen.

Beetje creatief zijn…

• Worteltjes met hummus!
    • Komkommer met hummus
    • Appel met pindakaas
    • Appel/banaan/welk fruit dan ook dippen in kwark of yoghurt
    • Appel met rozijnen en kaneel in de magnetron

Up!

Appel/banaan met kaneel vind ik nog altijd heel lekker :grinning:

je neemt 1 wrap, je neemt zalm, je neemt kruidenboter. je smeert de wrap in met kruidenboter, leg de zalm erop, rolt de wrap op, snij de wrap in stukken en eet smakelijk!

Ik eet iedere avond een fruitsalade van lekker veel fruit, bak verse ongezouten noten (met name amandelen <3 jummiee), boterhammen met boter, hummus, olijfjes en tomaat <3 en crackers met boter, pindakaas en kaneel.
Allemaal lekker en gezond.
En dan nog andere dingen, maar die passen niet in dit topic :’)

Yoghurt met fruit c;

Die appelchips is zo lekker! Maar ik moest ze wel 3 uur in de oven doen!
Ik vind “groene thee met granaatappel” van fairtrade ook heel lekker, het is wel geen eten maar beter dan frisdrank :slightly_smiling_face:
En gedroogd fruit! Lekker!!

Leuk nieuw topic!
Ik heb een keer appelchips gemaakt, maar ik mag het van mijn ouders niet meer maken. Ze vinden het namelijk te veel energie kosten, de chipjes moeten drie uur in de oven en ze zijn eigenlijk zo op.

Wat ik meestal 's avonds eet is een rijstwafel met pindakaas (jummie!) of een rijstwafel met banaan en kaneel, of ik neem een plakje zelfgebakken peperkoek! En voor de rest veel drinken!

Banaan door midden snijden. Pindakaas aan de binnenkant smeren en plakjes aardbei erop leggen.

Uh ik wilde even zeggen dat staat dan niet in het recept maar je kan die plakjes het makkelijkste makken met de dunnschiller. Dan hoeven ze maar anderhalf uur in de oven. Misschien mag je ze dan wel nog eens maken@freckle. Ik ga die recepten van jullie ook proberen!!! Dankjulliewel en ik hoop dat er nog meer lekkere dingen zullen volgen!!! X

• Avocado/appel/banaan/stukjes selderij met pindakaas en een beetje suiker
  • Cherry tomaatjes met versnipperde stukjes mozzarella en verse spinazie blaadjes
  • Zelfgemaakte bananen of griekse yoghurt met aardbeien brood (echt heerlijk)
  • Zonnebloem pitjes

Pinterest staat vol met o.a gezonde recepten, kijk hier maar eens http://keepyourdietreal.com/food/news/20-quick-and-healthy-snacks/. :slightly_smiling_face: Zelf neem ik vaak crackers/volkoren boterhammen met kaas, komkommer en wat dressing er overheen. Of crackers met kip pesto.

up

Echt lekker; zalm sushi wrap van chickslovefood!