Ik slaap de laatstje tijd heel erg slecht en ik vroeg me af wat julie doen als jullie niet kunnen slapen.
Ik luister naar erg rustige muziek.
of ik neem een kruidenpilletje (sedinal), waarvan je rustig wordt
Dit topic ga ik volgen.
Voordat ik ga slapen ga ik altijd nog even op m’n telefoon… worden m’n ogen vanzelf moe. Vooral als je je telefoon dan weglegt is het lekker donker. Ja, dan val ik wel in slaap.
slaappillen
up!
Liggend mediteren.
Ik heb er zelf ook last van, maar dingen die kunnen helpen zijn
- overdag genoeg bezig zijn, bewegen.
- eventueel voor het slapen nog een blokje om lopen
een uur voordat je wilt gaan slapen, niet meer: - eten
- spannende films kijken, of uberhaupt tv
- koffie drinken.
- in plaats daarvan kan je beter iets ontspannends doen, een spelletje, een boek lezen oid.
- je telefoon uitzetten, of aan de andere kant van je kamer leggen. anders ga je vaak toch weer reageren op berichtjes, of op internet.
- zorg ervoor dat je een lekker kussen/matras hebt
- zorg ervoor dat je kamer écht donker is, geen lichtdoorlatende gordijnen
- zorgen voor een goede temperatuur op je kamer, niet te warm en zet een raampje open.
- probeer te zorgen dat je hoofd ‘leeg’ is
- slaapthee wil ook werken, maar neem niet teveel want dan moet je weer naar de wc snachts:’) kop warme melk kan ook natuurlijk.
Dit was het wel zo ongeveer, nu jullie weer haha.
In bed tv kijken kan ik heerlijk bij in slaap vallen met de tv op de achtergrond!
tv kijken - worden mijn ogen vrij snel moe van
kaarsje aansteken en naar het vlammetje gaan kijken
Ik kan niet slapen als de tv niet aan staat en me vriend ligt te slapen
ik probeer altijd mijn hoofd leeg te maken maar dat lukt niet dus schrijf ik de laatste tijd eenn dagboekje waar ik aan denk en waar ik me zorgen over maak en wat ik de volgende dag nog moet doen enzo. zodat ik aar dan niet meer aan hoef te denken.
alleen ik ben nogal vaag want dan ga ik aan andere dingen denken die ik niet het opgeschreven.
ook blijf ik de hele nacht naar de wc gaan ook al heb ik weinig gedronken en hoef ik eigenlijk niet. maar van het idee dat ik snachts de trap af moet gaan lopen om naar de wc te gaan moet ik al naar de wc.
Probeer niet te lang tv te kijken of te computeren en drink een kop thee voor het slapen. Eventueel nog lezen. Dat helpt
met de tv aan kan ik echt prima slapen, gewoon door de geluiden. of van te voren een boek lezen of iets anders in bed doen, spelletje op mobiel ofzo !
Ik ga dan vaak een boek lezen, en dan wordt ik vanzelf moe! En dan val ik zo slaap
Handig, dit topic (:!
De laatste tijd val ik wel makkelijk in slaap, maar ik ben gewoon zo moe dat ik overdag ook in slaap val zonder dat ik het wel, nogal vaag, dusja. Maar ik heb vaak genoeg periodes dat ik gewoon niet kan slapen, en dan probeer ik mezelf heel moe te maken (slecht, i know) door een boek te lezen wat niet teveel indruk maakt.
Dat schijnt juist ook weer niet goed te zijn als wilt slapen. Net zoals tv kijken/computeren, daar word je onrustig van ofzo (tenminste, dat heb ik wel eens gelezen). Maar het verschilt vast per persoon.
Ik lees altijd een boek voordat ik ga slapen en soms luister ik wat muziek!
Enn als ik dingen heb waarmee ik nogal in m’n hoofd zit (dingen die ik nog moet doen bijvoorbeeld en die ik zeker niet mag vergeten!) dan schrijf ik ze altijd op in een notitie op mn mobiel. Anders blijf je daar maar aan denken en kan je ook moeilijker slapen.
Heb ik ook al anderhalf jaar last van idd, is echt vervelend. Want, de volgende dag ben je tot 12 uur gewoon echt halfdood…