(lekker) ongezond eten laten staan

Hallo allemaal,

Ik ben vast niet de enige als ik zeg dat, ook al wil ik nog zo graag gezond eten, wanneer er ongezonde maar super lekkere snacks in de buurt zijn, ik het gewoon NIET kan laten liggen!
Ik heb er gewoon niet de wilskracht voor ofzo en ik wil zo graag die lekkere maar oh zo ongezonde dingen kunnen laten liggen.
Weten jullie wat tips om er een gewoonte van te maken om ongezond eten niet te ‘craven’, waardoor je er na een tijdje niet eens meer behoefte aan hebt en het dus kan laten liggen, ook al ligt het voor je neus?

Als je de neiging hebt om iets ongezonds te gaan eten, in plaats van dat een appel of een stuk komkommer oid eten?

Zorgen dat het niet in huis is. Als je nog thuiswoont en dat niet mogelijk is, dingen proberen te vervangen door iets gezonds. Koop lekkere snoeptomaatjes en zet die neer. Daar mag je wel meer van eten en zijn gezond. En trek verwart je lichaam ook vaak met dorst, dus probeer wat vaker een glas water te pakken bijvoorbeeld.

Ik woon zelfstandig en heb een periode gehad van enorme cravings, ik pakte toen een groot stuk duct-tape en plakte de koelkast dicht.

Ik verbied het mezelf niet, daarom kan ik de discipline opbrengen om ook nee tegen ongezond eten te zeggen.

Jezelf niet dingen voor 100% gaan verbieden, dat werkt sowieso niet.
Wat bij mij helpt is nadenken.
Heb je nog zo’n zin in chips als je weet wat er allemaal in zit?

Snack alleen op zondag, als een soort beloning. Heel de week verlang je dan naar die zondag en dan mag het. Het werkt bij mij meestal wel.

Ik spreek altijd met mezelf af dat ik iets alleen mag eten als ik er écht van ga genieten, 8 van de 10 keer laat ik het staan en anders geniet ik er ook echt heel erg van.
Daarnaast heeft het te maken met discipline en dat kan je oefenen, hoe vaker je nee zegt, hoe makkelijk het wordt.

Dit ja!
Gewoon als ik simpel zin heb in iets lekkers, dan pak ik een appel of grapefruit oid.

Heb ik echt echt echt iets lekkers ‘nodig’, dan pak ik het en geniet ik er extra van!
Verder als student zijnde is het ook een overweging qua kosten :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik probeer mezelf te motiveren door vooruit te kijken als ik bijvoorbeeld een etentje heb gepland. Dan denk ik van: ok, nu deze week gezond en goed eten en dan heb je het ook verdiend om lekker uit eten te gaan die dag. Zoiets :stuck_out_tongue: dat wordt dan eigenlijk een soort beloning.

Ik eet altijd heel veel snacks en zo en heel de dag door en ik ben echt niet dik. :stuck_out_tongue: Het ligt gewoon aan iets anders dat je dik wordt echt.

Rot toch op man

Als ik erg de behoefte heb in iets slechts kijk ik meestal naar de calorieën en dan denk ik hmm hier moet ik zolang over sporten om het eraf te krijgen, is het het waard? En meestal lukt het me dan om het te laten staan

nou waarom ben ik dan zo dun ik snap het niet? :S

Omdat ieder lichaam anders is

ik denk dat het echt oefenen is! ik zorg inderdaad dat er biets in het zicht is. verder ga ik wat anders doen, en dan heb ik vaak al geen honger meer.

Ik zorg gewoon dat ik van alles weet hoeveel kcal het is. En vraag me dan bij alles af of ik het het waard vind. Soms wel, maar eigenlijk meestal vind ik het alleen maar zonde.

En je afvragen: heb ik écht honger? Heeft mijn lichaam dit écht nodig? Vooral bij vette troep is het antwoord vaak: nee ik heb geen honger, ik heb gewoon zin om dit te eten.