Lekker lunchen

He meiden! Het nieuwe schooljaar is weer aangebroken en de simpele broodjes met kaas heb ik eigenlijk ook wel gezien. Heeft iemand nog ideeën voor heerlijke lunches om mee te nemen?

Oh en een vraagje, als ik yoghurt in een beker zou doen met appel er door heen en ik maak dit 's ochtends klaar, zou dit 's middags dan nog lekker zijn? of zou de appel versloft raken?

couscoussalade

je doet couscous in een kommetje doet daar wat bouillon bij en dan water. even laten staan en een keer doorroeren.
en daar kan je dan vanalles doordoen wat je lekker vind. zoals tomaat, avocado, verse kruiden, komkommer enz. en iets van kip/hamreepjes of garnaaltjes erdoor. en als laatste een beetje knoflooksaus erdoorheen roeren.

wel iets meer werk dan een boterham met kaas, maar dan heb je ook wat he :wink:

gewoon in een kommetje met deksel en je kan het meenemen.

Ja, inderdaad een lekkere maaltijdsalade ofzo! Met couscous is altijd lekker, of aardappelsalade zelf maken en dan wat groenten erdoorheen.

Ik neem altijd tomaa en komkommerblokjes met een beetje olijfolie en peper mee. Niet echt lunch maar wel lekker voor een kleine pauze ofzo.

Bruinbrood, pesto, geiten/gewone kaas en rucola.
Koud lekker, maar ook als tosti.

Maaltijdsalade.
Noodles

Wraps zijn ook altijd lekker, bijvoorbeeld met kipfilet, selleriesalade en sla (heerlijke combinatie!)

jaa ik had vandaag ook wraps met philadelphia light bieslook, tomaat, sla en plakjes kipfilet

Wraps is ook wel een goed idee! Helemaal omdat ik straks telkens pas rond 8 uur thuis ben van school…

Wraps zijn heerlijk voor 's middags! Met roomkaas, iets van vis/vlees en ijsbergsla vind ik zelf heel erg lekker.
En misschien kun je ook een keer pastasalade meenemen in een bakje? Als je een keer pasta overhebt van 's avonds: laat het afkoelen en doe het dan in een afgesloten bakje, dan kun je het de volgende dag meenemen naar school.

Hier zijn een paar recepten :slightly_smiling_face:

Wraps met gerookte zalm/kipfilet met sla en roomkaas. Zelf heb ik een keer een restje rijst met groenten en kip meegenomen van de vorige avond, al was dat eens maar nooit meer. Alles en iedereen zat onder de ketjap, vooral ikzelf. Al zou dit wel een optie zijn met een goede lunchbox met verschillende vakjes, die bovenal goed afsluitbaar is. Kan die alleen nergens vinden…
Goed, die wraps dus, een salade (alleen wel even goed bedenken hoe je dat doet met eventuele dressing/olijfolie). Of restjes eten van de avond ervoor, ook altijd lekker (niet bij alles, maar bijv. spaghetti is lekkerder de dag erna, vind ik)

Oh ik heb ook nog een idee: Pannekoeken! Hoe kon ik daar nou niet aan denken…

Ik heb een salade bakje voor mijn verjaardag gekregen. 1 groot deel voor de sla of wat dan ook en daarboven kan een deel met stukken, 2 ‘bakjes’ en een bakje voor de dressing. Ideaal! Ik denk dat ze bij de blokker/marskramer wel zoiets hebben.

Precies wat jij omschrijft hebben ze bij grotere V&D’s! Ook bakjes voor yoghurt en muesli, broodtrommels met 3 vakken erin, allemaal van dat soort bakjes. Ik heb er 2 en ze zijn echt handig!

druifjes :upside_down_face:

Dat klinkt super handig! Zijn ze duur? Want dan moet ik binnenkort even naar een grotere stad om naar de V&D te gaan :slightly_smiling_face:

Ik heb het yoghurt-mueslibakje en de broodtrommel met 3 vakken, volgens mij waren alle bakjes zo’n 5-7 euro. Sowieso onder de 10! Helemaal niet zo duur vond ik dus, en ik doe er al best lang mee. M’n moeder heeft er laatst ook één gehaald omdat ze het zo handig vond haha :slightly_smiling_face:

Oh dat valt nog mee inderdaad! Heb je misschien een foto van hoe het eruit ziet? En waar staat het bij? Bij het servies of?

Ik neem altijd een fruitsalade mee en die maak ik zelf met wat ik thuis heb liggen. Eiwitrepen zijn ook erg handig.