Lekker broodjes recepten

Wat eet je liever?
  • Een warm broodje
  • Een koud broodje

0 stemmers

Heei iedereen,
Ik wil vaak in het weekend wat anders op mn brood dan ‘gewoon ham’ oid. Heeft iemand nog lekkere originele recepten? Voor zowel een warm als een koud broodje?
Zet hem hier dan neer!
xoxo

Ik maak in het weekend wel eens een pistoletje met ham, kaas, cherry-tomaatjes, ui en italiaanse kruiden. Dan in de oven et voilà :’).

alles behalve gezond, maar wel heerlijk voor een keertje :wink:

Broodje met roomkaas, gekookt ei, bacon en rauwkost. heeeerlijk.

Broodje vitello tonato :grinning:
Dat houd in een combinatie van tonijn en kalf.
En het lekkerste is dan iets van tonijncreme of tonijnsalade op je broodje smeren en dan kalfsrosbief erop. beetje zout, beetje peper en eventueel nog wat sla.

Echt zooo lekkerrr

Deze ga ik volgen!

ooeeeh jaa! Of een BLT sandwich, Bacon, sla en tomaat, al laat ik altijd de tomaat weg haha. Maar alsnog lekker!

Lekker warm broodje met mozzarella kruidenboter en tomaat :
Smeer een laagje kruidenboter opeenstokbroodje en leg er afwisselend een plakje mozzarella en een schijfje tomaat op. Beetje op smaak brengen met peper ,Leg de broodjes op een rooster in het midden van de oven. Je broodje is klaar als de mozzarella gesmolten is.

of natuurlijk de klassieker met gerookte zalm, met kruidenboter en rucola sla.
Maar ook een lekkere variant hierop is met pesto en zalm :grinning:

Brie/Geitenkaas met honing en walnoten

Pistoletje ham/kaas/ananas uit de oven, warm broodje tomaat/mozzarella, broodje kruidenboter/eiersalade/roomkaas.

heb hem ook al gepost in een ander topic maar:

http://distilleryimage3.s3.amazonaws.com/dd527122d1cc11e2bc4e22000aaa05b3_7.jpg

Tosti met brie en walnoot. Ik heb hem gemaakt op bruin brood, maar kan ook met witbrood. Oh en in honing dippen maakt het af :slightly_smiling_face:

Geroosterd broodje besmeerd met avocado, wat zout en peper erop. Het lekkerst als het broodje nog warm is.

Geroosterd broodje met gehalveerde cherrytomaatjes en paprikakruiden

meergranenpistoletje opensnijden, op beide halve broodjes plakjes brie en walnoten, eventjes de oven in en daarna wat honing er over heen :bowing_man:

wat ik doe - alles is vegetarisch:

• mozarella met tomaat en pesto. evt basilicum
  • kaas, tomaat, sla
  • kaas met appel
  • pindakaas met banaan
  • walnoten met iets zoets (als appelstroop/honing) en iets hartigs (als kaas)
  • (het liefst wat oudere) kaas met rucola
  • avocado (het liefst met zout en peper). ik vind dat persoonlijk heel lekker met citroenmayonaise

verder zijn koude tosti’s naar mijn mening lekker, evenals andere afgekoelde gerechten (koude lasagne is bijv. verrassend lekker)

Beleg wat je misschien niet kent maar kunt proberen:

• hummus
  • auberginesalade (geen idee of het een naam heeft)
  • amandelpasta

deze zijn iig te halen bij natuurwinkels

oops, ik heb alles aangepast voor naar school, verkeerd gelezen … Vandaar mijn koudegerechtenzijnooklekker-stukje. Sorry! Hopelijk heb je wel wat aan mijn tips, ook voor 's weekends.

Een hard broodje met tomatensaus, tomaat, sla, kaas, ham en waar je verder nog zin in hebt, dat grillen, even wachten en tadaaa! Heerlijke panini’s :drooling_face:

Broodje met eiersalade, bacon en wat sla. Heerlijk.

.

• serranoham, kruidenboter en pijnboompitjes
  • pesto, tomaat en mozzarella
  • pindakaas of nutella met banaan
  • banaan, kaneel, honing
  • kipfilet, komkommer, philadelphia en rucola
  • broodje met geitenkaas en honing
    Daar kun je trouwens ook filodeeg hapjes van maken en die zijn ook koud heel lekker!
  • clubsandwich: gerookte kip, bacon, sla, tomaat, mayonaise
  • filet americain (: