lekker begin.

Hi meiden!

Als eerste: Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Bij mij begint het allemaal al super lekker, haha. Ik zou vannacht met 2 vriendinnen en de vriend van 1 van die meiden naar de kroeg gaan. Daar hadden we kaartjes voor gekocht enzo, super tof. We hadden er ook allemaal heel veel zin in. Om samen naar binnen te gaan hadden we afgesproken dat we om half 1/kwart voor 1 bij mij thuis zouden verzamelen. De ene vriendin, J., die was er al rond 20 voor 1, samen met een meisje dat op het laatste moment nog had besloten ook mee te gaan. Dus wij staan te wachten voor mijn huis op onze andere vriendin, M., en haar vriendje. Om iets voor 1 uur hadden we nog steeds geen teken van leven van haar ontvangen. Dus ik bel haar, neemt ze op: ik hoor je nieet! ik hoor je niet! Ooh, je staat op speaker hahahahahahaha. Ik hoorde op de achtergrond allemaal mensen kletsen en lachen e.d. en in een keer hangt ze op. Dus ik stuur M. zo een sms: wij gaan vast naar de kroeg, sms maar als je er bent dan kom ik je je kaartje brengen. Kreeg ik geen reactie op. Meer dan een uur laten krijg ik een sms: zijn jullie al in de kroeg? Dus ik stuur terug: al meer dan een uur… Ik heb de hele avond/nacht/ochtend geen sms meer terug gehad. Ik en J. waren ondertussen best wel pissed, want je maakt een afspraak, en dan hou je je daar aan. En als er wat tussen komt, dan laat je dat weten. Dus wij hebben haar een sms gestuurd rond 3 uur/half 4 van: wij vinden dit best een naaistreek.

En nu komt het: krijg ik vannochtend terug: als je niet weet wat er is gebeurd, moet je ook niet gaan oordelen. dat is pas een naaistreek.
Op ongeveer hetzelfde moment verwijdert ze mij als vriend van hyves. Dus ik stuur haar terug: ik weet prima wat er gebeurt. wij maken een afspraak, en jij laat ons zitten. Als er iets tussenkomt of iets dergelijks, dan is het wel zo normaal om te smsen. zodat mensen zich geen zorgen om je gaan maken enzo.
Stuurt zij weer: misschien heb ik wel gesmst. Ik weet niet of je het doorhebt, maar het smsverkeer lag een beetje plat vannacht. En toevallig is dat niet wat er gebeurt is. Dus jij weet niet prima wat er gebeurt, maar als je zo wilt denken: doe dat vooral.

En ik ben nu zo boos! Tuurlijk kan er wat ergs gebeurt zijn, maar er is altijd wel een manier om iets te laten weten. Bovendien snap ik niet waarom zij zo boos tegen mij begint te doen, en niet gewoon uitlegt wat er is gebeurt.

Wat zouden jullie doen? Ik hou absoluut niet van ruzie, echt niet. Maar tegen dit soort dingen kan ik niet. Zij laat ons zitten, en vervolgens gaat ze boos tegen mij doen!

Sorry voor het lange lul verhaal, moest het even kwijt. Baal hier ontzettend van, want dacht dat M. een hele goede vriendin van mij was.

Is ze gewoon boos voor wat er nu gebeurt is of is er nog iets anders aan de hand?

Dat weet ik dus niet, want ze verteld niet WAT er is gebeurt dat ze niet kon komen.
Echt super irritant. Bovendien richt ze zich nu alleen op mij, en niet op J. Want die heeft nog helemaal niks van M. gehoord.

Okeee, best wel kutsituatie.
Vooral omdat, als dat bij mij zou gebeuren, ik helemaal zou gaan stressen en direct het ergste zou gaan denken, dat er iets gebeurd is ofzo.
Jij was toch gewoon ongerust en wou een antwoord, daar hoeft ze toch niet boos om te worden?

Vraag aan haar wat er gebeurd was, zodat je het kan begrijpen.

Heb je wel gevraagd wat er is? Want in je verhaal staat alleen maar dat je boos op haar wordt.

Oke ja ze reageert wel fel, ze had beter kunnen zeggen van ja sorry maar blabla…
Maar geen idee wat jij nu kan doen dus up

jeete wat stom zeg, ik zou dit ook niet leuk vinden.
Maar wat je zou kunnen doen is, naar dat meisje toe gaan en gewoon praten met haar over wat er dan gebeurt was. maar je moet vooral heel rustig zijn want daar kom je het meest ver mee. Oja ga niet schreeuwen tegen haar werkt nooit!!! Hahah.
Succes!!!

Kan je haar anders niet even bellen/langs gaan om te vragen wat het probleem is? Dat praat misschien wat makkelijker dan via de sms…

Stuur haar gewoon een rustig mailtje (geen kwaad mailtje dus!) waarin je uitlegt dat je gewoon ongerust was. Dat je geen ruzie wilde maar gewoon wil weten hoe het zit omdat jij het gewoon niet snapt en je zorgen maakte over haar, omdat je vriendinnen bent.
Dan begrijpt ze het vast wel. :slightly_smiling_face:

^
Of bellen of naar haar toe gaan of whatever :slightly_smiling_face:

bel haar op en vraag wat er is of ga naar haar toe, doe het iig niet over msn, succes ermee!

Misschien is er wel echt iets gebeurt bij haar ofzo?
Maar alsnog moet zij niet zo boos reageren, jij hebt die sms van haar niet gekregen
Gewoon even aan haar uitleggen wat er is gebeurt, niet gelijk boos doen
En geef dan haar de kans om het uit te leggen

ik zou ook het liefste gewoon met haar praten zeg maar. Maar ik MOET straks verplicht naar mijn opa en oma en zij moet de hele dag werken.

Dat smsje dat ik haar vannacht had gestuurd was niet met een vraag om uitleg, dat was gewoon boos. Maar dan sms ik haar gewoon rustig terug van: ik weet prima wat er gebeurt. wij maken een afspraak, en jij laat ons zitten. Als er iets tussenkomt of iets dergelijks, dan is het wel zo normaal om te smsen. zodat mensen zich geen zorgen om je gaan maken enzo.

In mijn optiek is dat geen boos smsje. Ik vind dat ze daar best op had kunnen reageren van: ja maar dit en dit en dit is er gebeurt.

@couturable - Ik heb haar al gesmst van: wat is het niet dat is gebeurt?
maar daar krijg ik geen reactie op.

Ik kan echt niet tegen dit soort gedoe, ik trek me dat veel te erg aan. Door haar reactie ga ik bijna denken dat ik iets onvergevelijks ergs heb gedaan, en dat het allemaal mijn schuld is. Terwijl ik volgens mij best wel een beetje gelijk heb.

Bedankt voor jullie reacties!

Laat het even rusten. Dan kan ze het ook even laten bezinken.
Stuur morgen een smsje met bijv., ‘Zullen we er over praten? Vanmiddag om 14.00 in het park’.

Nee daarom, dat vind ik ook zo raar.
Ik bel haar om iets voor 1en, terwijl ze om half 1 bij mij zou zijn. Hoor ik haar lekker vrolijk (lees: aangeschoten) ik hoooooooooor je niet, ik hooorr je niet. Ooooh, je staat op speaker hahahahahahaha.

Een uur later krijg ik nog wel een smsje, want toen ‘lag het smsnetwerk blijkbaar niet plat’, en daarna hoor ik niks meer :pensive:’.

Ik denk dat ik haar vandaag even met rust laat. Morgen moet ik met haar werken, en dan zien we wel.

Ik ben wel blij dat de meeste van jullie je wel een beetje in mijn standpunt kunnen vinden, want door haar reactie had ik echt zoiets van: WHUUUTTT, wat het ik NU weer fout gedaan (’:

Liefs!

Vertel het wel even als je het weer goedgemaakt heb, of sowieso.

doe ik!

Bedankt vooor jullie hulp meiden!

X

Bleh, wat enorm irritant. Ik had vroeger ook een vriendin die boos op mij werd en me dan niet vertelde waarom en me een enorm schuldgevoel aanpraatte. Waar ze dan boos op was sloeg dan werkelijk nergens op. Ik ben blij dat ik geen vriendinnen meer met haar ben.

Maar het is (nu nog wel) een vriendin van je, dus ik zou iets sturen/ zeggen in de trant van: ‘‘Ik vind de manier waarop wij nu communiceren zeer vervelend. Jij bent boos op mij omdat er wat gebeurd is waar ik rekening mee moet houden. Ik weet bij God niet wat er gebeurd is dus hoe kan ik ergens rekening mee houden? Als je nu eerst eens vertelt wat er gebeurd is dan kijken we dan wel verder. Ik vind het dan ook vreemd dat toen ik je vannacht om 1 aan de telefoon had je heel vrolijk klonk en het leek alsof je bezig was terwijl we afgesproken hadden. Toen had je toch ook naar een rustiger plekje kunnen gaan en mij kunnen vertellen wat er aan de hand was/ is?’’