Leisure management HBO of Communicatie HBO?

Hoi iedereen,

Ik dacht dat er een algemeen topic was over opleidingen maar die kon ik niet vinden. Ik heb op het mbo de opleiding Communicatie gedaan die ik succesvol heb afgerond. Daarna heb ik de opleiding Bedrijfseconomie op het HBO geprobeerd maar uiteindelijk mee gestopt.

Ik twijfel nu tussen de twee opleidingen Leisure management of Communicatie. Heeft er iemand ervaringen met 1 van deze opleidingen? Ik ben vooral nieuwsgierig na de opleiding Leisure management.

Ik ga zelf communicatie doen aankomend jaar, maar ik heb daar zelf dus nog geen ervaring mee. Zie dit maar als een upje.

Ik heb met beide opleidingen ervaring. Aan welke scholen zit je te denken? :slightly_smiling_face:. Ik heb namelijk gemerkt dat de invulling van een opleiding per school kan verschillen, willicht ben ik naar dezelfde school gegaan en kan ik wat specifiekere informatie geven :slightly_smiling_face:.

Ik doe Vrijetijdsmanagement aan de nhtv in Breda dus als je over die school nadenkt kan ik je vragen beantwoorden.

Ik wil leisure management in rotterdam op hro gaan volgen. Communicatie in rotterdam of vlissingen. Me vriend doet ook een soort gelijke opleiding als communicatie op de hoge school rotterdam. Me nicht doet communicatie in vlissingen en vrienden van me vriend communicatie op hro.

Wat is het verschil tussen deze 2 opleidingen? En voor welke ben je uit eindelijk gegaan?

-

De verschillen uitleggen vind ik erg lastig omdat dat heel erg kan schelen per school dus ik zal de verschillen uit proberen te leggen door aan te geven waarom ik een opleiding gekozen heb.

In communicatie vond ik het erg leuk om psychologie te krijgen, zeker in combinatie met marketing vond ik dit erg leuk. En het schrijven van teksten, leren photoshoppen, filmen, een tijdschrift maken en meer van die creatieve dingen vond ik erg leuk. Al raad ik Vlissingen wel af
Leisure management sprak mij aan omdat ik evenementen erg leuk vind, het opzetten van een evenement met alles wat daarbij komt (financiën, marketing, draaiboek, alles regelen enzo). Maar ook andere dingen die onder leisure management vallen spraken mij aan, musea, exposities en nog veeel meer. Ik vond het leuk om bezig te zijn met dingen te organiseren en op te zetten enzo.

Ik hoop dat je er iets aan hebt… Als je specifiekere vragen hebt moet je ze maar stellen, dat is denk ik wat makkelijker dan verschillen uitleggen tussen opleidingen die heel uiteenlopend kunnen zijn :p.
Mijn verhaal en situatie wat gaan voor een opleiding betreft is heel ingewikkeld en dat hele verhaal gaat je niet helpen met kiezen dus ik zal het je niet aandoen om het hele verhaal te typen xD.