Leisure & Hospitality

Hello Lady’s,

Ik heb gezocht naar een topic maar kon er niet 1 vinden met veel informatie die van pas kwammmm.

ik zit momenteel op een opleiding die ik totaal niet leuk vind, daarom wil ik graag het volgende jaar een andere opleiding gaan doen. Nu leek mij Hospitality Leisure wel heel erg leuk, het spreekt mij erg aan.

Nu vroeg ik mij af of er personen zijn die deze opleiding gedaan hebben, of doen? Zoja, bevalt de opleiding en wat voor opdrachten krijg je bijvoorbeeld.

Ik doe trouwens MBO :flushed:

Verander voor de duidelijkheid je titel naar: Hospitality Leisure
Dat is gelijk duidelijker en aantrekkelijker voor de mensen die Hospitality Leisure studeren. Als je alleen ‘Opleiding’ zegt, trekt dat die mensen niet aan!

Welke opleiding doe je nu die je totaal niet leuk vind?
Voor de rest weet ik er niks over en wens je veel succes!

Over Hospitality Leisure weet ik niets :").

Zelf heb ik de opleiding horeca ondernemer/manager gedaan en doe nu Hotel Management.
Je kunt ook zelf op internet kijken he? Ik typte het net in en er kwamen ontzettend veel links …

@ICExCOLD Ja klopt, had ook al op internet gekeken. Maar de opleiding die ik nu doe, is veel mooier uitgelegd dan het eigenlijk is. Daarom hoor ik het graag van personen zelf haha!

@xoWing Dankjewel! :flushed:

Ik doe nu mbo Leisure hospitality host op niveau 3.

Ik vind de opleiding erg leuk omdat de ‘‘recreaten’’ (zo noemen wij ons) niet goed kunnen stil zitten op een stoel. Daarom doen wij ook veel dingen , dus niet alleen maar saai leren uit boeken. Je leert heel veel organiseren, schminken, meeleeftheater, talen, bhv, dan natuurlijk ook de normale vakken. Je voert niet alleen dingen uit voor je klas voor het schminken moest ik na veel oefenen op mede studenten echt naar een basis school om daar te gaan schminken. Ook hebben wij gezwartepiet en nu beginnen we dus aan ons meeleef theater.

Het enigste waar veel mensen over twijfelen en de opleiding niet kiezen is de verplichte stage in het hoogseizoen (zomervakantie). Hier ga je dus alles wat je hebt geleerd in de praktijk uitvoeren. Ik ga deze zomer naar roompot waar ik een deel sport en animatie ga doen maar ook frontoffice en horeca.

Je mag me altijd een berichtje sturen en dan kan je me meer vragen stellen :slightly_smiling_face:

Groetjes :slightly_smiling_face:

Bi jons heette het Leisure & Events geloof ik, maar op mijn diploma staat volgens mij Leisure & Hospitality dus ja, haha!
Anyway, ik heb dat dus gedaan (al een tijd afgestudeerd wel hoor) en bij ons werd er misschien wat meer gericht op het organiseren ook.
Maar ik vond het wel een leuke opleiding. Je moet niet bang zijn om in de spotlights te staan en ook niet om voor lul te staan (meeleeftheater bijvoorbeeld).

En je zit wel inderdaad met de verplichte stages (ik had er 3) maar die kun je invullen zoals je zelf wilt. Bij ons waren ze best wel soepel daarmee. Ik ben een half jaar naar Zuid Amerika geweest. Okay, daar moest ik wel 3 maanden motivatiebrieven voor schrijven, maar dan heb je een idee dat je niet aan Europa en campings gebonden bent zegmaar.

LEUK!
Ik heb de opleiding ook gedaan en heb niveau 4 diploma in de pocket! Leisure and hospitality executive.
In leerjaar 1 heb ik op texel stage gelopen bij een landal greenparks. En in leerjaar 2 aan de cote d’azur in frankrijk! Ik heb de beste tijd van mijn leven gehad tijdens de opleiding. In leerjaar 3 ben ik bezig geweest met het bedrijfsplan, zelf een bedrijfje oprichten en alles wat daarbij komt kijken.
Ik kreeg les in musical, drama, beetje front office, ballonnenvouwen, smincken, dansen, presenteren, spellen, sport. Eigenlijk ALLES wat leuk is. En een groot voordeel, iedereen is gezellig en gaan leuk met elkaar om.
Ik heb in Apeldoorn deze opleiding gevolgd, als je vragen hebt ik wil ze graag beantwoorden. Als het kon deed ik de opleiding het liefste nog een keer!

Oh en de opdrachten, informatiebrochures maken voor campings/parken, dans uitvoeren, recreatieprogramma in elkaar zetten. Een kamp organiseren en uitwerken, dagjes uit verzinnen en uitwerken… :upside_down_face:

Dankjewel voor de informatie! Hoelang moet je op stage per leerjaar?

Mag je zelf weten waar je stage mag lopen? Want als je de vacansoleil opleiding doe, weet je al zeker dat je bij een camping/park van vacansoleil stage gaat lopen zegmaar.

Je beschrijft er precies de dingentjes die ik leuk vind om te doen, nadat ik alles van jullie heb gelezen, weet ik nog zekerder dat dit bij me past!

De stage licht eraan naar welke school je gaat maar het licht tussen de 4 en 6 maanden. Ik moet 540 uur stage lopen in de periode van 26-04-2014 tot 31-08-2014.

t licht eraan of je de opleiding in 2 of in 3 jaar doet :slightly_smiling_face: ik doe t in 2 jaar en daarna ga ik nog niveau 4 doen 1 jaar dus ben totaal 3 jaar bezig