Leisure & events -> Utrecht

Hai,

Ik wil de opleiding leisure en events doen in Utrecht en was benieuwd of er hier meiden zijn die die opleiding hebben gedaan en daarbij hun ervaringen willen delen qua schoolvakken les excursies en stage enz…

liefs ,
x

Jup, heb ik gedaan. Heb het afgerond in 2011 dus wel al even geleden. Wat wil je precies weten?

Eh, nou hoe was de opleiding, en je stage? heb je veel excursies of praktijkopdrachten ? i wanna know everything :slightly_smiling_face:

Eens kijken wat ik me allemaal nog kan herinneren, haha!

Excursies: introductiekamp, cosmo-entertainment (moet je maar opzoeken), survivallen in de Ardennen en wintersport in oostenrijk. (vast wel meer maar dit waren de grote excursies)

Praktijkopdrachten:
Ik weet nog dat we met sinterklaas op een basisschool of bejaardetehuis activiteiten moesten organiseren en begeleiden. Ook moesten we een keer iets van een toneelstuk ofzoiets doen voor een middelbare school. Uhm… op school zelf verder veel activiteiten organiseren en ook shows gedaan.

Stage:
Als je iets originelers wil dan animatie/ receptieop toeristische camping/hotel in spanje (standaard stages dus) wil dan moet je wel initiatief tonen.
Stage 1: camping in NL in de horeca
Stage 2: Zuid Amerika (waar je dus veel moeite voor moet doen als je zoiets wil)
Stage 3: animatie op een camping in België
Stage 4: bar/receptie in een hostel in Amsterdam
Maar de studie is nu 3 jaar dus je hoeft als het goed is maar 3 stages te lopen.

En verder over de opleiding zelf, het is erg leuk maar je moet niet verlegen zijn. Als je niet graag in de spotlights staat, dan is dit niet de opleiding voor jou.
Ik neem aan dat je 'm op de Ravellaan wil doen? Daar zitten ze samen met Sound&Vision in 1 gebouw. Die kwamen erbij toen ik in mijn laatste jaar zat. Ik heb hier veel profijt van gehad qua samenwerking dus dat is wel heel erg leuk!

hoe bedoel je met veel moeite?, wat heb je gedaan in zuid amerika voor stage dan ? en met cosmo-entertainment?

Hij zit nu in overvecht , verhuisd haha!

Cosmo entertainment is een programma wat we 3 dagen ofzo hadden gedaan als excursie, ze hebben ook een website dus je kunt opzoeken wat dat precies inhoud.

En die stage, zuid Amerika kenden ze niet dus in eerste instantie mocht ik daar niet heen. Dus ik heb ze 3 maanden moeten overtuigen met motivatiebrieven etc voordat ze goedkeuring gaven. Ik heb daar kinderactiviteiten georganiseerd en begeleid op verschillende basisscholen om ze na schooltijd van de straat te houden.