Leiden: wie nog meer dit jaar?

Hey girls,

Ik heb eindelijk de keuze gemaakt: Ik ga politicologie in Leiden studeren.

Nu vroeg ik me af: zijn er al meer mensen die dit jaar naar Leiden gaan?
Welke studie? Weet je al of je bij een studentenvereniging gaat? Ga je met de El Cid meedoen?

Kortom: Heb je er zin in? :upside_down_face:

ahhh Leiden vond ik zooo leuk!
Toch is mijn keuze naar Groningen gegaan;)

Ik hoop te worden ingeloot voor Geneeskunde in Leiden!:slight_smile: Maar dat weet ik in juli dus pas…

is leiden je eerste keuze? of ga je nog ergens anders decrntraal selecteren?
gooodluck!

Leiden is mijn eerste keuze inderdaad! Ga nog wel decentraal doen in Groningen, maar ik schat mijn kans dat ik door de decentrale selectie heen kom niet heel groot omdat ik (behalve sport) niet veel extra dingen naast school heb gedaan…

Ik ga studeren in leiden maar wel op de hoge school haha :flushed:

ik heb leiden als tweede keus en groningen als eerste keus decentraal.
Spannende tijden! Wat ga je doen als je uitgeloot wordt?

Ooh leuk, dus opzich hebben we hetzelfde! Ik baal er zo van dat zoveel studies nu loting worden waardoor ik zo’n studie ook al niet meer kan doen als tweede keuze zegmaar. Maar ik denk dat het anders Farmacie wordt, of een tussenjaartje.
Weet jij het al? :slightly_smiling_face:

Ik!

ga ook de el cid lopen en wss bij minerva :slightly_smiling_face:

Ik heb als tweede keuze verloskunde hbo in groningen.
Farmacie is te scheikundig voor mij… Tussenjaar kan niet ivm dat sociale leenstelsel…

Ik ook!!!

Wil denk ik wel naar Leiden, maar geen vereniging voor mij. (: Misschien eentje zonder ontgroening etc.

zijn die ontgroening zo erg ? I am getting scared haha :stuck_out_tongue:

Nee xD
Laat je niet bang maken. De meeste gruwelverhalen over ontgroeningen zijn afkomstig van mensen die het ‘via via’ gehoord hebben en het grootste deel is flink overdreven en aangedikt. Verenigingen moeten zich wat betreft ontgroeningen houden aan regels van de universiteit, en die zijn behoorlijk streng. Sowieso moet je je echt niet door een ontgroening laten tegenhouden, als je er later op terugkijkt kun je er om lachen en het is het meer dan waard. Ik heb zelf een (dispuuts)ontgroening doorlopen en ik ben juist superblij dat ik het gedaan heb. Ik heb er een superhechte band met mijn lichting aan overgehouden en ik sta er veel sterker door in mijn schoenen. Dus ontgroeningen hoeven zeker niet negatief te zijn!

Ohja ik studeer trouwens ook in Leiden, eerstejaars. Woon ook op kamers (begin op tijd met zoeken!) en ik zit dus bij een vereniging, namelijk SSR. SSR heeft geen verenigingsontgroening, alleen een werkweek en een kampweek die allebei vet leuk zijn, vooral bedoeld om de vereniging en je jaargenoten te leren kennen en lekker veel te feesten. Verder hebben we ook weinig verplichtingen, het enige wat ‘moet’ is als eerstejaars af en toe afwassen of helpen het pand op te ruimen. Je hoeft dus niet verplicht te borrelen/dixoën en we hebben geen gekke regels als ‘je mag tot 12 uur alleen met mensen van hetzelfde geslacht praten’ of ‘je mag alleen met je eigen dispuut borrelen’. Heel vrij allemaal dus, maar wel heel gezellig ^^
Ik heb geen idee of iemand dit boeiend vindt maar ik houd erg veel van mijn vereniging, vandaar dit verhaal haha.

Nou de verhalen zijn echt niet allemaal zo positief. Ik ken iemand die tijdens de ontgroening gestopt is, terwijl ik haar echt niet als een aansteller beschouw. Ook hoorde ik van iemand dat ze 8 uur lang in dezelfde houding moest zitten/liggen. Dat vind ik niet niks.

Jaaaaa! Ik ga aankomend schooljaar beginnen met een universitaire studie Pedagogische Wetenschappen.

upppp

uppp

Slotje, kan in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/studeren-leiden-20132014-267893.0.html