Legpuzzels

Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die wel eens legpuzzels maken.

Ikzelf maak in de winter vaak puzzels van jan van haasteren en het is echt heel rustgevend vind ik :relaxed:

Ik maak ook wel eens legpuzzels, heb er een aantal van Disney van 1000 stukjes.
Ik vind het vaak wel moeilijk om er echt voor te gaan zitten maar als ik het eenmaal doe is het inderdaad ontzettend rustgevend.

Jaa ben weer begonnen. Heb allemaal puzzels van wasgij. Die vind ik echt heerlijk om te doen. Je weet ook niet van tevoren wat er uit gaat komen en dat vind ik echt superleuk! Ook zijn ze moeilijk dus je bent er wel echt even mee bezig :grinning:

Ik puzzel ook nooit in de zomer, maar als het dan september is dan heb ik er altijd heel veel zin in! Ik puzzel meestal met mijn moeder, vorig jaar hebbrn we een jan van haasteren gemaakt van 3000 stukjes!

Wasgij heb ik nog nooit gemaakt maar heb nu op een stuk of 15 wasgij puzzels in 1x geboden op marktplaats!

Heb al een behoorlijke jvh verzameling

Hoe werkt zo’n wasgij puzzel? Ik kom er niet helemaal uit met de uitleg die op internet staat. Je maakt een puzzel maar je weet niet hoe hij eruit ziet?

Ooh dat klinkt super leuk! Maar wel lastig ook. Ik zal eens kijken wat ze kosten, misschien koop ik er wel een om samen met m’n moeder te puzzelen.

Het is echt heel leuk en uitdagender omdat je dus niet af kunt kijken

Ik hou van legpuzzels! Ik heb er meerdere van 1000 stukjes van disney en jan van haasteren. Heb geloof ik nu in totaal zo’n 17 puzzels waarvan ik er meerdere nog niet heb gemaakt. Alleen zit ik nu beetje met plaats tekort, ik heb zo’n rol maar die vind ik dus absoluut niet handig.

Maar hij klemt niet stevig genoeg waardoor nog de helft van de puzzel uit elkaar ligt. Iemand enige tips of aanraders voor ze op te bergen?

Ik heb ook zo’n rol maar de puzzel gaat inderdaad helemaal stuk als je hem oprolt. Wij hebben twee eetkamertafels waarvan eentje gebruikt wordt voor huiswerk enzo dus ik kan mijn puzzel daar gewoon laten liggen. Vroeger maakte ik mijn puzzels op een dunne houten plaat en die kon ik dan gewoon in de kast of in de schuur ergens neerleggen.

Ik heb ook zo’n rol en op zich doet die het best goed, paar stukjes die losgaan aan de zijkant, maar die zijn er dan ook zo weer neergelegd. Ik kan hem nergens laten liggen aangezien de katten het anders heel leuk speelgoed vinden haha

Mijn schoonmoeder maakt de puzzels op een houten plaat die ze op de tafel legt tijdens het werken en wanneer ze even niet wil puzzelen schuift ze hem met een kartonnen papier erop onder de kast. Neemt geen ruimte in beslag en makkelijk te pakken en op te bergen!

Ja toen ik nog bij mijn ouders woonde liet ik 'm ook gewoon op tafel liggen, daar was plaats genoeg voor. Fijn dat je over een houten plaat begint, liet me eraan denken dat wij nu zo’n tafel hebben waar je extra ruimte aan kan schuiven zeg maar. Die heb ik ergens in de berging liggen. Kan ik daar de puzzel op laten liggen :slightly_smiling_face:

Wij hebben de puzzels altijd op een plank en die kunnen we dan onder de bank schuiven, maar meestal ligt die gewoon op de grond of nog op tafel.

Ik maak nu deze van jan van haasteren. 1000 stukjes en zat in een combidoos! Superfijn. 3x1000 stukjes voor 22 euro!

Wilde ook nog een wasgij halen bij de intertoys maar die ik wou proberen voor een tientje hadden ze even niet meer, dus nog even afwachten.

Puzzel is af :slightly_smiling_face:. Nu aan een nieuwe beginnen. Mam en ik gaan ook weer naar de Margriet winterhard, daar stonden ze de vorige keren ook met puzzels dus denk dat ik er dan weer twee bij koop :grinning:

Ik, mijn moeder en zus puzzelen ook altijd graag in vakantie’s! Ik denk dat we een stuk of 10 van Haasteren hebben. Een wasgij lijkt mij ook leuk om te maken! Maar vind het altijd een gok om zo’n dure puzzel te kopen als ik niet zeker weet of het wel een leuk is.
Wij hebben ook zo’n rol en die is wel super handig! Sommige stukjes moet je weer even half terugdrukken maar wat wil je ook als je een puzzel oprolt. :wink:

Vandaag net een puzzel afgemaakt. De puzzel van Jan van Haasteren vindt ik erg leuk, helaas hebben we er niet veel van.

Mis een stukje van mijn laatstgemaakte puzzel. Was de eerste keer ook dat ik hem maakte en meteen een mailtje naar jumbo gestuurd. Helaas is de puzzel uit het assortiment en kan ik dus het stukje niet meer krijgen. Ik baal hier best van

Ik koop eigenlijk alleen puzzels van 3000+ stukjes. Ik hou wel van een uitdaging.

Ik heb nog een paar bonnen liggen en wil misschien een Wasgij puzzel kopen, welke vinden jullie leuk? Heb nog nooit eerder een Wasgij gehad maar wel Jan van Haasteren.

Ik vind ze allemaal leuk :slightly_smiling_face: