Leestoets

moeten jullie ook weleens van die leestoetsen maken?
Dan moet je eerst thuis een boekje lezen (bijv. in het engels) en dan krijg je er later een toets over. Ik moet nu mijn 2e boekje lezen, ‘Hitlers daughter.’ iemand een sammenvating over dit of andere boeken? 'a

jah bah, ik haaaat leestoetsen…
maar ik ken dat boekje niet… dus up voor jou

Heb even gekeken en er staan genoeg samenvattingen over dat boekje op scholieren.com

ja heel vaak, en je red het altijd prima met samenvatting (al is het serieus supergoed voor je engels om veel te lezen, voor het geval je er neit goed in bent en het daarom niet leest), en idd, GOOGLEEEEE

Je kunt toch gewoon op google kijken? Zo moeilijk is dat niet…

Nja, hangt een beetje van je school af. Ik kreeg voor Engels leestoetsen waarbij bijvoorbeeld werd gevraagd welk dier afgebeeld stond op de boxer van McMurphy (bij One flew over the Coockoo’s nest). Maar over het algemeen haal je met een samenvatting wel een voldoende :’)

Waarom lees je het boek niet gewoon?

Die leraren zijn echt niet gek hoor die lezen ook die samenvattingen en vragen dingen die er niet in staan.
Wij hadden allemaal losse verhaaltjes en dan waren het ook veel detail vragen dus ik lette daar altijd extra goed op. Veel aantekeningen maken tijdens het lezen.

tja, dat moet ik ook in de bovenbouw.
bij ons gaan ze allemaal details vragen enzo(wat had huppeldepup in zijn tas toen hij daar en daar was?) en je krijgt ook citaten en dan is er een woord weggelaten en dan moet jij invullen welk woord er in dat boek stond(ja, weet ik veel!!) en tja, als je er ruim twee maanden over doet om zo’n kutboek te lezen, dan weet je dat al helemaal niet meer. ik was al blij dat ik wist waar het boek om draaide! met een samenvatting haal je bij mij op school geen voldoende. ik had een 2,5. er waren overigens ook mensen die het niet hadden gelezen en een 4 hadden ofzo.

Ja, echt verschrikkelijk die dingen.

Ja.

Lang leve google… Verder: Het is wel verstandiger om het te lezen want daardoor gaat je leesniveau wel omhoog. En aangezien je als eindexamen straks een leestekst krijgt…
Ik heb zelf overigens niet altijd alles gelezen, de verplichte boeken las ik alleen als ze leuk waren. Gelukkig mag je over 1/2 jaar zelf een boek uitkiezen:p