Leesdossier PABO

Hallo allemaal,

ik moet voor mijn opleiding: PABO een leesdossier maken met allemaal kinderboeken erin.

Nu heb ik heel veel boeken in mijn kast staan maar niet genoeg voor de midden- en bovenbouw.

nu is mijn vraag,
wat zijn nog leuke boeken voor de midden- en bovenbouw?
Wat heb je zelf gelezen toen je op de basisschool zat?

Ik hoop dat jullie me willen helpen,
ik moet nog 6 boeken.

Alvast bedankt!!!

Well… zeker “Dreadlocks & lippenstift”
Ik kan me er niet veel meer herinneren
Is dit trouwens wel een kinderboek?! :grinning:

Ik las altijd meester Jaap (al weet ik niet meer welke leeftijdscategorie dat is) en de ‘hoe overleef ik…’ boeken natuurlijk.
En ‘De bende van de korenwolf’, daar heb ik ook nog wat boeken van gelezen.

Oh, dat moet ik ook maken voor de Pabo. Ons werd aangeraden om boeken die op dit moment populair zijn onder de kinderen te gaan lezen. Je kunt een boek van de ‘Hoe overleef ik…’ serie lezen. Boeken van Geronimo Stilton zijn ook heel populair dus misschien kun je die in de bieb vinden. Google maar even en dan zie je zo waar het over gaat.

Succes ermee.

carry slee las ik altijd heel veel. patat met mayonaise en iets van kilometers cola en nog vele andere titels.
De griezelbus deel 1 tm whatever. Boeken van paul van loon was ik altijd gek op.
kippenvel boeken ook! Altijd heel spannend.
In groep 4/5 las ik hele boeken weg van pinkeltje.

Jaques vriens, carry slee, mieke van hooft, anke de vries

Bende van de korenwolf! Geweldig vond ik dat altijd.Meester Jaap ook.

Hoe overleef ik & de Olijke tweeling heb ik heel veel van gelezen!

ik loop stage in groep zeven en die zijn helemaal weg van de boeken van kippenvel :wink:

Meester Kikker vond ik altijd geweldig! Of is dat voor wat kleinere kinderen…? :’)

Dolfje weerwolfje misschien? & ik las ook heel veel van de Floortje serie.
& natuurlijk de zoals hierboven al vaker genoemd de bende van de Korenwolf!