leesboeken voor nederlands.

Ik moet deze week een boek kiezen voor nederlands. Het moet een volwassen boek zijn en het mag geen vertaald boek zijn. maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Weten jullie nog leuke?

ik heb van mijn lerares een lijstje gekregen met boeken die zoizo mogen (er mogen er nog veel meer natuurlijk) bij welk boek uit deze lijst denken jullie die moet je echt lezen?

Boudewijn Buch - De kleine blonde dood.
Anne Frank - Het achterhuis
Anton Koolhaas - vanwege een tere huid.
Hella S. Haassen - Transit
Tessa de Loo - Isabelle
Harry Mulisch - De aanslag
Yvonne keuls - Het verrote leven van Floortje Bloem.
R.J. Peskens - Mijn tante Coleta
Marga Minco - De val
Tessa de Loo - Het rookoffer
Joost Zwagenman - De buitenvrouw
Kees van Bijnen - Over het IJ
Tim Krabbé - Het gouden ei

Alle titels en auteurs zijn welkom het hoeft niet percee uit de lijst te zijn.

Ik weet wel welke je niet moet gaan lezen. Harry Mulisch - De aanslag.
Dat is echt langdradig en het is ontzettend saai

Tim Krabbé - Het gouden ei is wel aardig :slightly_smiling_face:
Anne Frank - Het achterhuis gewoon erg interessanyt

Zelf heb ik het verrotte leven van Floortje Bloem gelezen. Het is wel een dik boek, maar niet heel erg saai om te lezen, er gebeurt tenminste nog wat (ik heb namelijk zat boeken voor Nederlands gelezen waarin echt niks gebeurde zo saai)

whahhaha zeker saai (wij hadden in de 2e die film gekeken…maar we waren echt boos op die man omdat die andere klassen t allemaal geen verslag dr over hoefden te maken…dus hebben we allemaal t zelfde ingeleverd:D en die sukkel had niks door:O oke hierh eb je niks aan natuurlijk:P:$)

in welke klas zit je+niveau??

Tweestrijd van René Appel is wel nice;)
en nog zo’n boek waarvan ik de naam ffn kwijt ben…miss weet iemand anders t…diezelfde schrijver heeft een 2e boek en dat heet De Weduwnaar… jeetjee zelfs de naam van de schrijver ben ik kwijt:o

Ik heb het achterhuis van anne frank gelezen het begin is heel leuk het einde ook maar het midden als die een paar jaar in het achterhuis zit is het echt saai.

roefjee bedoel je de boeken van kluun? komt een vrouw bij de dokter mag ik niet meer doen heb ik vorrig jaar al gedaan. En ik zit in 4VMBO examenjaar dus. En ik denk niet dat ik het achterhuis ga lezen wnt ik weet al zoveel van annefrank ik wil keer iets nieuws;)

Tweestrijd van René Appel waar gaat die over?

jah! Kluun, komt een vrouw bij de dokter;)hehe

ik typ dat stukkie wel ffn over;)
Na een avondje stappen wordt Manon aangerand door een man die haar eerder die avond in het café al had aangesproken. Ze wordt ontzet door Roy, een vage kennis van een van haar vrienden. Ze raken verliefd en binnen de kortste keren wonen ze samen. Roy heeft veel geld en Manon voelt dat het niet verstandig is te vragen hoe hij daar aan komt. Maar als ze steeds meer bij zijn zaakjes betrokken raakt, begint ze zich af te vragen of het niet verstandiger is hem aan te geven bij de politie.
Tweestrijd is een beklemmende literaire thriller van Gouden Strop-winnaar René Appel.

Ik heb dit boek gelezen in de 3e…ik doe vwo (tis iig een erg leuk boek, ongev 2 cm dik…maar ik zou dus eerst aan je docent vragen of je t wel mag lezen)

jaa we moeten zoiizo eerst het boek laten zien aan m’n lerares. En indd komt een vrouw bij de dokter vond ik een geweldig boek. lekker grof geschreven niet zo netjes.

nog meeer boeken???

Yvonne keuls - Het verrote leven van Floortje Bloem. heb ik gelezen. Mooi boek en interresant maar niet echt een door lees boek.

• de zonnenwijzer van maarten 't hart is ook een mooi boek.
    Dit gaat over leonie die, na de moord op haar beste vriendin roos, in de huid van roos gaat kruipen. Ze komt achter de bizarste geheimen van haar vriendin. Uiteindelijk weet ze wie haar vermoord heeft.

• slangen aaien Mirjam boelsums
    Mariecke zit in een inrichting en ze heeft iemand vermoord. De psychiator gaat dan uitzoeken hoe het zo is gekomen. het is een bizar verhaal maar wel cool.

en natuurlijk komt vrouw bij de dokter.

Succes!

up.

Ik heb volgens mij de film van de kleine blonde dood gezien, de film is wel heel erg mooi…

hameeda lakho - verborgen tralies
hameede lakho - gebroken cirkel

ze horen bij elkaar

Deze heb ik gelezen:
Robinson – Doeschka Meijsing — wel te doen
Phileine zegt sorry – Ronald Giphard — niet echt gelezen
Ik verbind u door – Vonne van der Meer — te doen
Het gouden ei – Tim Krabbé — wel te doen
Het hemelse gerecht – Renate Dorrestein — best oké
Zilver of het verlies van de onschuld - Adriaan van Dis — raar
Van den vos Reynaerde – Willem die Madocke maecte — super kut
En dan is er koffie – Hannes Meinkema — wel te doen

Isabelle van tessa de loo heb ikook gelezen… is ook wel een leuk boek :slightly_smiling_face:
En de passievrucht schijnt ook wel mooi te zijn… ? (weet de schrijver zoniet :stuck_out_tongue: )

upje ^.^

Die MOESTEN wij lezen ==

Boek nooit open gehad xD