Leesautobiografie onderzoek

Heee!
Ik moet voor Nederlands een leesautobiografie maken,
en daarbij moet ik ook een onderzoekje doen naar wat andere mensen graag voor boeken lezen.
zouden jullie misschien hierop willen klikken, en dan invullen alsjeblieft?
Ik heb ongeveer 15 à 20 verschillende ‘meningen’ van personen nodig!

Zou je het alsjeblieft als je het ingevuld hebt, hieronder willen neerzetten, of de ‘antwoorden’ in een note naar me toe willen sturen?

Alvast bedankt !

Edit: voor degene die het word bestand niet kunnen openen, dit zijn de vragen:

1. Wat is het allereerste boek dat je hebt gelezen of dat aan jou werd voorgelezen? Waar ging het over?
  2. Kun je je herinneren welke boeken je koos toen je eenmaal zelf ging lezen?
  3. Welke boeken heb je zoal op de basisschool gelezen? En waarom?
  4. Is je smaak voor wat betreft boeken inmiddels veranderd?
  5. Zijn er bepaalde genres (soorten boeken) waar je van houdt?
  6. Zijn er schrijvers die je erg bewondert?
  7. Welke boeken (titels) kun je echt tot je lievelingsboeken rekenen? Waarom?
  8. Welke boeken vind je minder geslaagd? En weet je waarom?
  9. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan?
  10. Welke boeken heb je in de brugklas gelezen? En wat las je in de vakantie?

9 x gezien maar geen reactie? ):

1, een vis:D
2, alles van carry slee
3, alleen de boekjes die we móesten lezen, en die vond ik nooit leuk
4, ja,
5, thrillers nu
6, carry slee
7, ik heb niet echt lievelingsboeken
8, van die echte fictie
9,s’avonds in bed, totdat ik moe ben, haha
10, nietslaughing7.

x

1. Het eerste wat werd voorgelezen weet ik niet meer, maar de eerste die ik heb gelezen ging over huisje, boompje, beesje volgens mij xD
  2. Boeken met een meisje als hoofdpersoon haha
  3. Boeken waar drama in voor kwam vond ik interessant, in groep 3 al (ik vond het boekje: “tranen smaken zout” toen helemaal geweldig)
  4. Niet echt
  5. Niet een bepaald genre
  6. Hm… niet echt
  7. De boeken van Mel Wallis de Vries, echt heel spannend van het begin tot het einde. En ook de ‘heksenoorlog’-trilogie van Maite Carranza, ook heel spannend.
  8. Ik kan zo niks bedenken…
  9. Ik lees niet zo vaak meer als ik heb gedaan, maar als ik lees, lees ik meestal ong. 3 kwartier achter elkaar, gewoon als ik tijd heb
  10. Hoe overleef ik-boeken, schuld van simone van der vlugt, verder weet ik niet meer.

als je je vragen hier post, wil ik ze wel invullen, maar ik kan 't word bestandje niet openen!

1. weet ik niet, ik kon al heeel vroeg lezen
  2. wipneus en pim, toen was ik 4
  3. alles van de boekenkast, van carry slee tot jan terlouw, en harry potter
  4. ja, ik vind literaire werken vaak ook wel interessant
  5. ik ben wel fan van de 18e en 19e eeuw (een schitterend gebrek - arthur japin) maar ook het diner van herman koch vond ik heel leuk.
  6. nee, want ik lees een boek omdat ik het verhaal leuk vind, niet omdat ik de auteur geweldig vind.
  7. ik denk toch nog harry potter, ik vind het gewoon super zoals die wereld is opgezet.
  8. die van kader abdolah, ik kom er echt niet doorheen.
  9. ik lees graag maar ik vind het moeilijk om een titel te kiezen… ik zie door de bomen het bos niet meer
  10. de harry potterboeken, en in de vakantie daarna weet ik nog dat ik deel 6 in het engels las op de camping in frankrijk.

1. Wat is het allereerste boek dat je hebt gelezen of dat aan jou werd voorgelezen? Waar ging het over?
Ik weet niet meer wat het aller eerste boek was, ik kan me alleen herrinneren dat ik vroeger heel vaak Mathilde van Roald Dahl las. Maar toen had ik ervoor ook nog andere boeken gelezen.

Heel veel boeken van Carry Slee, Roald Dahl en zulk soort boeken.

Mathilde, veel boeken van Carry Slee en verder weet ik het niet egt meer.

Ja, eerst las ik egt van die kinderboeken heel veel fictie enzo, nu kies ik toch vaker voor een waargebeurd verhaal.

Ik vind een boek/verhaal gebaseerd op iets waargebeurds altijd wel interessant.

Niet egt een schrijver in het bijzonder, maar wel schrijvers die een verhaal schrijven gebasseerd op iets waargebeurds en het zelf niet hebben meegemaakt maar het toch zo laten overkomen, die je egt helemaal op kunnen laten gaan in het verhaal, dat vind ik geweldig.

• Mathilde, die heb ik toen egt heeel vaak gelezen
  • Christiane F.
  • De boeken van Gossip Girl & The IT Girl

Harry Potter en zulke boeken vind ik niet egt geweldig, maar dat is ook omdat dat genre me niet aanspreekt. Ik vind fictie wel leuk, maar niet op de manier van dat het helemaal niet waar zou kunnen zijn.

9. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan?
Ik lees nog steeds heel erg graag, in de vakantie heb ik best veel gelezen omdat ik dan meer tijd heb. Anders lees ik meestal voordat ga slapen… Hoeveel tijd ik aan lezen besteed heb ik geen idee van, ik let er meestal nooit zo op.

De boeken die ik las in de brugklas weet ik niet meer… Ik denk dat ik toen ook nog in de Carry Slee fase zat. In de vakantie heb ik bijna de hele serie van gossip girl gelezen en nog een paar boeken van de It-girl.

Upje? (A)

Eh, mag ik eigenlijk geen idee meer hebben? Ik denk gewoon de kinderboekjes etc. Wel kon ik al op mijn 2de boeken lezen.

Ik hield echt van Roald Dahl. Ook de getatoëerde mama van Jaqueline Wilson heb ik zo vaak gelezen…

Op de basisschool verschilde het natuurlijk heel erg. Ik zat t/m mijn tiende op de basisschool [ja, ik ben met tien naar de middelbare school gegaan (:]. Toen ik 8 was las ik C-boeken, wat eigenlijk 12+ is. Er was zo’n serie met 4 schrijvers over 4 personages, een daarvan heette Tanja… Ook hield ik van Carry Slee, en in groep 6 las ik veel Tina Toppers.

Jazeker, ik hou niet echt meer van kinderboeken. Ik lees nu meestal of chicklits, of literaire thrillers.

Literaire thrillers & chicklits

Ehm, nee niet echt. Wel houd ik van de boeken van Simone van der Vlught en Renate Dorrenstein. En ik bewonder mijn tante Greetje van der Berg, maar lees haar boeken zelf niet.

• De getattoëerde mama - Jacqueline Wilson [ik weet niet meer waarom, vroeger heb ik dit boek 200 keer gelezen. Het ging over ouders die gescheiden waren en mishandeling. Maar het werd wel op een kinderlijke manier verteld. Het sprak me gewoon aan haha.]
  • 4 vriendinnen 1 spijkerbroek [En alle vervolgen hiervan natuurlijk. Een heerlijke serie boeken haha!]
  • De reünie - Simone van der Vlught [Voor Nederlands gelezen in 4vwo, maar ik vond dit ZO’N spannend en leuk boek. Ik wilde hem in een keer uitlezen omdat hij zo spannend was. Ik heb hem inmiddels al 3x gelezen haha]

Ik hou totaal niet van geschiedenis boeken. Ook Lord of the Rings en dergelijke vind ik niets. Harry Potter daar in tegen vond ik wel weer leuk. Geschiedenis, sciencefiction en weet ik veel wat die LOTR boeken zijn, interesseren me niet zo.

Ik hou van lezen. Ik vind het heerlijk om in een boek weg te kruipen. Ik lees best veel en vaak, vooral tijdens vakanties. Heb deze vakantie 30 boeken uitgelezen haha. Ik lees dan ook héél snel. Een boek van 500 blz doe ik 3 uurtjes over. Hooguit 3,5. Daarom besteed ik niet veel tijd aan lezen, omdat ik super snel lees.

Brugklas - 4 vriendinnen, 1 spijkerbroek. Maar ook The devil wears Prada heb ik als het goed is toen gelezen.
Vakantie - Literaire thrillers, chicklits, gewone thrillers, boeken over vrouwen uit Afrika, van die levensverhalen, eh van alles wel!

Een sprookjesboek geloof ik, maar dat weet ik niet helemaal zeker. ;p
    Boeken van Kikker enzo. En het eerste boek dat ik kocht was een kinderboek over de oorlog. (Gouden Sterren denk ik?)
    Heel veel, maar ik kan het me niet allemaal herinneren, sorry!
    Ja ik lees nu vooral drama of horror.
    Ja drama en horror.
    Tolkien, Japin
    American Psycho, Een schitterend gebrek, de Silmarillion
    Streekromans, vind ik zo saai.
    Ik lees wel wat, maar niet meer zoveel als toen ik klein was. Ik lees meestal als ik me verveel, zoals in de auto.
    Dat weet ik echt niet meer, te lang geleden…

Kinderboekjes? Misschien dribbel gaat logeren met van die leuke openmaakvakjes.

1. Kun je je herinneren welke boeken je koos toen je eenmaal zelf ging lezen?

Boeken die je via school kon bestellen die vond ik altijd leuk! En Marloes enne Avonturen van lotje in de dierentuin.

1. Welke boeken heb je zoal op de basisschool gelezen? En waarom?

Van die boekjes die je verplicht moest lezen maar ik vond ze nooit leuk.

1. Is je smaak voor wat betreft boeken inmiddels veranderd?

Ja.

1. Zijn er bepaalde genres (soorten boeken) waar je van houdt?

Horror en fantasie.

1. Zijn er schrijvers die je erg bewondert?

Tolkien en JK Rowling nee ik weet niet of ik het goed schrijf!

1. Welke boeken (titels) kun je echt tot je lievelingsboeken rekenen? Waarom?

De laatste elf. Ik hield nooit van lange boeken maar dat boek was iets van 300 blz. of meer en ik vond het de hele tijd leuk
En die boekenreeks van Darren Shan maar heb het nog niet af!

1. Welke boeken vind je minder geslaagd? En weet je waarom?

Ik weet nog wel dat ik op de basisschool de koning van katoren ofzo iets moest lezen, vond het echt niet leuk!

1. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan?

Als ik lees is dat meestal in de vakantie want tijdens school hebk er nooit tijd voor dan lees ik al genoeg op school maar ik lees alleen graag als het boek leuk is…

1. Welke boeken heb je in de brugklas gelezen? En wat las je in de vakantie?

In de brugklas?? Geen idee, wel wat engelse boekjes. En deze vakantie heb ik de hobbit gelezen!

dat weet ik echt niet meer
    meiden en paardenboeken
    heel veel paarden boeken, ik was een abnormale paardengek ;p
    Ja, ik lees nu meer meiden boeken
    jaa meidenboeken ik weet niet hoe dat heet ;$
    confessions of a shopaholic, the devil wears prada
    confessions of a shopaholic, the devil wears prada
    Ik vind het gewoon heel leuke boeken en ik hou sowieso wel van die boeken die een beetje over de modewereld enzo gaan.
    de meeste boeken van nederlandse schrijvers. Die vind ik meestal saai en niet echt bijzonder.
    Ik lees wel graag, gewoon als ik tijd heb thuis. Ik lees ongeveer een boek in de week maar ik weet niet precies hoeveel tidj ik daar aan besteed dat ligt er echt aan hoeveel tijd ik heb.
    brugklas weet ik echt niet meer
    deze vakantie: the devil wears prada, gossip girl boeken, nu ik, en nog wat maar kom even niet op de titel

ik hoop dat je er iets aan hebt ;$

Bedankt voor het invullen!
Nog meer mensen ? (A)

geenidee (:
    het liefst engelstalig, maakte niet uit waarover
    de hele boekenkast, dus inclusief de jongensboeken en boeken die mn moeder vroeger moest lezen. carry slee zat er tussen, maar ik heb ook bijvoorbeeld kameleon gelezen enzo
    ik hou het nu meer bij thrillers en chicklit :3
    chicklit, thriller en echte literatuur
    Arthur Golden, Nicci French
    Memoirs of a Geisha en euhhm alles van Nicci French. Het verveelt niet om duizend keer te lezen
    Nederlandstalig in het algemeen, ik lees over de woorden heen omdat het me niet boeit
    ik lees heel graag, en het liefst ieder moment van de dag. helaas geen tijd voor, en nu alleen op school tijdens pauzes en tussenuren, in t weekend thuis
    in de vakantie heb ik to kill a mockingbird, eat-pray-love, killing me softly, de gehele twilightserie in het engels en vampire academy serie gelezen
    Ik heb echt geen idee, het zal wel z’n kinderboekje uit groep 3 zijn :stuck_out_tongue:
    Fantasie boeken, vond (vind) ik heerlijk!
    Alleen boeken die ik op school móést lezen, ik haatte lezen
    Ik ben veel meer gaan lezen, ik lees eigenlijk alles en zoveel mogelijk <3
    Romans, fictie, ect.
    jk rowling en Sophie Kinsella !
    ‘Wat spook jij daar uit’, ‘Geisha, a life’ en de ‘harry potter’ serie.
    De eerste die ik noemde was gewoon heerlijk geschreven, veel dingen herkende ik in de hoofdpersoon en het was gewoon een heel fijn boek! De 2e heeft heel veel indruk op me gemaakt, ik weet niet waarom maar het verhaal is nog steeds bij me blijven hangen. En harry Potter, geweldig, echt een super-serie boeken. Daar kan ik ook echt in verdrinken
    ‘Vlagen van verdriet’ is het boek wat ik pas gelezen heb en zo erg tegenviel dat ik hem niet eens uitgelezen heb.
    Ik lees nu heel graag, meestal als ik me verveel of 's avonds in bed. Ik denk wel zeker een uur per dag (A)
    In de brugklas moetsen we 3 boeken lezen, toen vond ik het hele ‘lezen’ nog niks. Maar ik heb toen 3 boeken uit de 'hoe-overleef ik serie gelezen (A)
    - Zo’n bijbelsboekje ‘God houd van ons’ :stuck_out_tongue:2. Kun je je herinneren welke boeken je koos toen je eenmaal zelf ging lezen?
    Griezelboeken vond ik leuk!
  2. Welke boeken heb je zoal op de basisschool gelezen? En waarom?
    De verplichte die je moest lezen, Carry Slee boeken, en Kippevel.
    De verplichte, omdat dat moest he. Carry Slee en Kippevel vond ik gewoon leuk en spannend.
  3. Is je smaak voor wat betreft boeken inmiddels veranderd?
    Ja
  4. Zijn er bepaalde genres (soorten boeken) waar je van houdt?
    Chicklits
  5. Zijn er schrijvers die je erg bewondert?
    Neee…
  6. Welke boeken (titels) kun je echt tot je lievelingsboeken rekenen? Waarom?
    Nieuw SMS-bericht, echt aanrader. Gossip & Gucci, ook wel leuk.
  7. Welke boeken vind je minder geslaagd? En weet je waarom?
    Op de een of andere manier heb ik al jaren geen saai boek gelezen :grinning:
  8. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan
    Ik lees amper tegenwoordig.
    Als ik lees, lees ik aantekeningen van school, al die moeilijke pedagogische dingen >.<
  9. Welke boeken heb je in de brugklas gelezen? En wat las je in de vakantie?De brugklas is al zon 7 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer

Zal wel iets van Nijntje zijn geweest toen ik 1 was ofzo
Ik las alles uit de bieb. Pietje Puk, Carry Slee, Babysittersclub, Jacques Vriens, Anke de Vries, Paul van Loon, Roald Dahl, Floortje, RL Stine en nog veel en veel meer
Te veel om op te noemen, ik hield(en nu nog steeds) gewoon veel van lezen
Natuurlijk, ik lees geen jeugdboeken meer nu ik ouder ben.
Waargebeurde verhalen, drama, thriller etc.
Degene die veel bereikt hebben met het schrijven van hun boeken. Die iets losmaken bij de mensen.
Komt een vrouw bij de dokter, Haar naam was Sarah, Te Snel, Weg van Lila. Gewoon omdat ik dit erg mooie boeken vond
Boeken die veel met geschiedenis te maken hebben, bv. die van Thea Beckham. Dit genre trekt me niet.
Ik lees heel graag. Geen idee hoeveel tijd ik eraan besteed
Geen idee, dat is al meer dan 10 jaar geleden voor mij. En ik de vakantie las ik gewoon alles wat los en vast zat. Is teveel om om te noemen en ik weet toch niet meer welke boeken dat waren

hihi ik moet ook 1 maken ;p
maar goed :

Ik werd altijd voorgelezen uit sprookjes ofzo. Of 1 minuut voor het slapen gaan verhaaltjes.
Boeken van Carry Slee, of onderwerpen die daar over gingen.
In het begin kregen wij AVI-boekjes die je moest lezen daarna Floortje, de Olijke Tweeling enzovoort. Daarna boeken als Carry Slee enz.
Jawel, ik lees nu meer boeken voor ‘oudere’ mensen / jeugd ;p
Boeken als Harry Potter of Twilight vind ik leuk. Maar ook boeken die waargebeurd zouden kunnen zijn, maar die dan wel spannend zijn, zoals dat mensen een geheim ontrafelen ofzo. Of van die moordzaakoplosboeken ;p & als je gewoon een keer rustig wilt lezen, chicklits.
Een boek mag wel redelijk moeilijk zijn. (:
Sophie Kinsella. Of Cecily von Ziegensar. Dat zijn meer het chicklit genre. Maar ook Nicci French, Carry Slee, Stephennie Meyer, JK Rowling en verder vind ik nog wel meer boeken dus schrijvers goed, die ik zo even niet kan opnoemen.
De Harry Potter serie vind ik echt heel goed geschreven en uitgedacht. & verder zijn er nog een tal van boeken die ik geweldig vond, zoals Alleen op de wereld.
Ik vind boeken uit de geschiedenis enzo niet echt leuk . Ik bedoel die dan over geschiedenis gaan, dat vind ik gewoon saai. Vroeger sloeg ik Kippenvel boeken ook altijd over. ;p
Ik hou veel van lezen. Ik doe het nou wel wat minder dan vroeger. Want nu op de middelbare heb je er toch minder tijd voor. Ik besteed er avonds meestal een halfuurtje aan denk ik. Vroeger kon ik zo hele dagen lezen ;p
Ik zit nu op de brugklas ;p
Maar tsja, gewoon de meidenboeken las ik in het begin, maar nu zit ik in de 4e & begin ik toch wel meer ‘echte’ boeken te lezen, behalve in vakanties ofzo, dan vind ik ook wel eens lekker om Gossip Girl te lezen, dat leest lekker weg.

1. Wat is het allereerste boek dat je hebt gelezen of dat aan jou werd voorgelezen? Waar ging het over? volgens mij nijntje!
  2. Kun je je herinneren welke boeken je koos toen je eenmaal zelf ging lezen? pinkeltje, en carry slee, francine oomen en dergelijke
  3. Welke boeken heb je zoal op de basisschool gelezen? En waarom? carry slee, francine oomen, paul van loon, paul biegel, jacques vriens
  4. Is je smaak voor wat betreft boeken inmiddels veranderd? ja, lees nu vooral fantasy
  5. Zijn er bepaalde genres (soorten boeken) waar je van houdt? fantasy
  6. Zijn er schrijvers die je erg bewondert? ja JK Rowling vooral
  7. Welke boeken (titels) kun je echt tot je lievelingsboeken rekenen? Waarom? hongerspelen en vlammen, de hele heksen & elven/ondoden/tovernarij etc serie
  8. Welke boeken vind je minder geslaagd? En weet je waarom? de verplichte boeken die we voor school moesten lezen in 't oud nederlands nog
  9. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan? ik vind lezen leek, ik lees in de auto en in bed, elke dag tussen 'n half uur en uur toch wel.
    brugklas is alweer tijdje geleden ook, maar ik denk wat jeugdfantasy en griezel verhalen boeken.
  1. Wat is het allereerste boek dat je hebt gelezen of dat aan jou werd voorgelezen? Waar ging het over? hm ik denk sprookjes boeken ofzo ? maar toen ik 6 ofzo was las ik volgens mij Weg uit de peel voor het eerst2. Kun je je herinneren welke boeken je koos toen je eenmaal zelf ging lezen? Alles van Jaque friens denk ik , Omdat het realistisch was
  2. Welke boeken heb je zoal op de basisschool gelezen? En waarom? Alles van Carry slee en Sophie Kinsella etc. Omdat ik die leuk vond :stuck_out_tongue:
  3. Is je smaak voor wat betreft boeken inmiddels veranderd? Nou ik lees niet meer boeken zoals ; Hoe overleef ik en dat soort boeken , maar meer boeken over problemen etc
  4. Zijn er bepaalde genres (soorten boeken) waar je van houdt? Realistische boeken over problemen, en Jeugd thrillers, En ik vind chicklist zoals ; Hou je mond van sophie kinsella ook erg leuk
  5. Zijn er schrijvers die je erg bewondert? Stephanie Meyer , Omdat ze een geweldige boeken/films reeks uitgebracht heeft
  6. Welke boeken (titels) kun je echt tot je lievelingsboeken rekenen? Waarom? Twilight omdat ze gewoon geweldig zijn en de films ook (vind ik ) en de boeken van Mel Wallis de Vries en Helen vreeswijk omdat ze erg spannend zijn
  7. Welke boeken vind je minder geslaagd? En weet je waarom? Fantasy boeken , omdat ik het over het algemeen enorm ongeloofwaardig vind en daar niks aan vind
  8. Wat vind je nu van lezen? Lees je graag? Wanneer lees je en waar? Hoeveel tijd besteed je er ongeveer aan? Ik vind het geweldig , ik lees ong 4tm7 boeken per weer , maar dat komt omdat ik snel lees , en ik lees gewoon thuis , soms in de bieb en soms op school
  9. Welke boeken heb je in de brugklas gelezen? En wat las je in de vakantie? Geen meidenboeken zoals francine omen , omdat ik daar mee gestopt ben in groep 8,maar gewoon boeken die ik nu ook lees. en in de vakantie hetzelfde