Hallo iedereen,
Vorig jaar ben ik geslaagd voor mijn HAVO. Zonder enige onvoldoende. Nu zit ik op een Hoge School, nu moet ik hard leren en haal ik vaak nog maar net een voldoende. Heeft iemand tips voor mij voor het leren?
Alvast bedankt
Hallo iedereen,
Vorig jaar ben ik geslaagd voor mijn HAVO. Zonder enige onvoldoende. Nu zit ik op een Hoge School, nu moet ik hard leren en haal ik vaak nog maar net een voldoende. Heeft iemand tips voor mij voor het leren?
Alvast bedankt
Opletten en niet avond van te voren beginnen?
Niet alleen theorie leren maar de opgaves opnieuw doornemen?
Let erg goed op in de lessen en schrijf ook mee. Misschien kan je als je moet reizen met de bus of trein daar je aantekeningen door lezen en als je ergens voor moet leren raad ik het je aan om het op te schrijven. Zo onthoud (ik in iedergeval wel) je het beter.
yessss, heb ik ook, vooral in het begin, ik haalde echt slechte cijfers, nu gaat alles wel weer goed, heb bijna geen onvoldoendes meer.
Maar ligt het bij jou dat je de stof niet snapt of dat je gewoon geen zin hebt om te leren? want bij mij was het eerst dat ik totaal geen zin had, nu zet ik gewoon door, het is nu even moeilijk & zwaar,maar later profiteer je er echt van! en bv. als je lessen niet snapt ofzo, ga dan naar een andere leraar. ik heb écht tips voor je, want ik heb dit zelf ook mee gemaakt, dus als je vragen hebt, je kan me altijd mailen!!
Dat is inderdaad wel slim! Ik schrijf altijd wel goed mee met de lessen maar ik kijk deze niet dezelfde dag nog door. Dat ga ik eens proberen, dank je wel!
Alle colleges volgen (als je dat nog niet deed)
Samenvattingen maken
optijd beginnen met leren en daarna herhalen herhalen herhalen… niet dat je nog een dag van tevoren begint met leren… maar dat je dus al eerder geleerd hebt zodat je de dag van tevoren alleen nog even hoeft te herhalen
Aantekeningen maken in de les. En ruim van te voren beginnen met leren.
Werkt bij mij heel goed!
Die oefensites als wrts.nl zijn ook heel handig.
Samenvattingen maken. Goede planning maken. Aantekeningen maken en die later overtypen (dan heb je de stof dus al twee keer gezien). En goed opletten.
voor het tentamen oefenopdrachten maken! en ruim vantevoren beginnen met leren
Zoals de meeste eigenlijk al zeggen;
Goed opletten in de les,aantekeningen maken,op tijd beginnen met leren,aan je ouders/vriendin vragen of ze je het nog een x willen uitleggen.
Als je van tevoren weet waar je college over gaat, de stof voorbereiden! dan kun je veel beter meedenken. en natuurlijk aantekeningen maken & op tijd beginnen met leren