Leertips

Heee, ik moet Duits en Engels leren voor donderdag, maar het zit er nog niet helemaal in.
Ik ben heletijd aan 't overschrijven al paar dagen maar het wil ook niet echt lukken, en overlezen ook niet echt…
Heeft iemand tips? Want het gaat niet lukken zo, donderdag SO… :hammer:
Dankjulliewell!

Laat je moeder of vader overhoren, zet het op wrts en ik kan alleen maar zeggen, blijf oefenen^^

Jaa wrts doe ik ook hahah!

Overhoren! En stampen stampen stamen. Herhaal veel. Wat bij mij altijd helpt is op de volgende manier leren:

Te leren woordjes

• Kaas - Cheese
  • Brood - Bread
  • Chinees - Chinese
  • Bloem - Flower

Kaas is Cheese, Cheese is Kaas.

‘Oke die weet ik’.

Kaas is Cheese, Cheese is kaas, Brood is Bread, bread is brood.

‘Weet ik dus ook’.

Kaas is cheese, brood is bread, chinees is chinese.

‘Weet ik’.

Kaas is cheese, brood is bread, chinees is …?

‘Die ben ik vergeten’.

• Kijken wat chinees is - en vervolgens weer dat rijtje opnieuw afgaan.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel haha. Ik leer dus telkens weer opnieuw dat rijtje, en als ik een woordje vergeten ben kijk ik naar de betekenis en begin ik weer bovenaan opnieuw.

Nadeel hiervan kan zijn dat je de betekenis alleen weet als het in een rijtje is geschreven (dus op volgorde) en niet wanneer ze los van elkaar worden gevraagd. Dit probleem heb ik alleen nooit gehad, dus vandaar dat deze manier voor mij werkt.

En inderdaad, blijven oefenen is heel belangrijk!

jaaa die ga ik dus eens even proberen, lijkt me ook handigg! :slightly_smiling_face:

De woorden die je nog niet weet na bovenstaande methode kun je ook in wrts zetten, zodat je die extra oefent.

Je moet inplaats van 100 woorden of zinnen, steeds groepjes van 5 of 10 gaan leren… Ik kon ook niks onthouden van Grieks, maar ging het verdelen en snapte het.

Je kunt ook briefjes gaan maken, met aan de ene kant het woord en aan de andere kant de betekenis. De woorden die je niet weet leg je weer onder aan de stapel leggen en de woorden die je weet op een aparte stapel. Steeds de dingen die je niet weet herhalen, en de dag voor de toets alles herhalen.

Of gewoon stampen… :hammer: :hammer: :hammer:

Neem wrts lijsten niet over! Van zelf typen leer je veel meer!
Succes!

mijn engels docent zegt dat je eerst 5 woordjes ofzo moet pakken. die moet je herhalen tot dat je ze herkent. dan pak je de volgende de 5 dan heb je samen 10 woordjes en doe je die en zo door