Leerkrachten die mij haten

Hey,

Ik heb een ‘probleem’ op school. Er zijn 2 vrouwelijke leerkrachten die mij haten en ik weet echt niet wat ik hen heb aangedaan! Ze bekijken me altijd van kop tot teen en hebben altijd commentaar op mijn kleding, terwijl ik niets verkeerd aan heb! Wat moet ik doen?

ooh twee valt nog wel mee.
bij mij zijn het wel meer :fu:

gewoon normaal gaan doen dus geen kattige opmerkingen ofzo en goed opletten, verder kun je denk ik eerst weinig doen, alleen dit is nog niet voldoende vaak om geen les meer van deze leraressen te krijgen.

ghehe, mijn lerares frans haat mij
en ik haar ook
dus we hebben eigenlijk wel een soort van ‘haat band’ gekregen:D

eusj, ik word gewoon gequote (L)

Oh mijn wiskunde leraar haatte mij ook, omdat ik nooit oplette.
Alleen hij haatte me zo erg, dat ie me nu zelfs cool vind. haha

ach, mijn natuurkunde leraar haat me,
omdat ik er niks van snap,
altijd zit te praten
nooit antwoorden weet,
en mijn gemiddelde cijfer is een 2,1…

Tja, je zult wel iets verkeerd gedaan hebben lijkt me! Ze haten je echt niet zomaar… praat er anders eens over?

Misschien naar je mentor gaan en zeggen hoe ze tegen je doen zonder dat jij hun iets hebt gedaan? Dan kan hij het vast wel oplossen. En het er met je ouders over hebben, misschien kunnen zijn ook wel helpen.

niets uitlokken of het erger maken. Werkt enkel maar in je nadeel.

Maar het probleem is dat ik de ene lerares niet eens ken en de andere ken ik van het 1ste jaar! Ik ben nog nooit onbeleefd ofzo geweest tegen hen, het is echt zo raar! Vorige week stonden ze naast elkaar en wezen ze naar mij en ze waren iets aan het fluisteren! Ik vind echt niet kunnen!

Misschien erachter proberen te komen waaróm ze je haten? En weet je zeker dat het echt persoonlijk op jou is, of bekijken ze iedereen van top tot teen? Misschien vinden ze wel gewoon dat je je heel leuk kleedt! Of ben je altijd zo’n vervelend kind?

Als ik jou was zou ik het gewoon vragen, dan weet je het meteen :wink:

Ik zou het gewoon aan haar vragen.

Heb ik ook bij één van de leraren die mij haat gedaan. Al was dat niet zo’n succes omdat het een schijnheilig kutwijf is, but at least you can try it :’)

Slechte leraren dan…
Ik had er vroeger ook één, die verwachte dat ik goed was in Frans omdat mijn naam Frans is. :’] Nou dus niet, en toen ging ze me voor de klas de grond in stampen, zucht… je kan er toch niet veel tegen doen dan ze negeren en je gewoon focussen op je schoolwerk.

Hoezo is dit bewijs dat ze je haten? Misschien hadden ze het juist wel over een goed werkstuk van je, of hadden ze het over iemand anders die achter je stond?
Anyway, ik zou hun (niet tegelijk) er gewoon mee confronteren. Als je een van hen een keer tegenkomt in de gang, vraag dan of ze tijd heeft om na de lesdag even te praten omdat er iets is wat je dwarszit. Probeer het uiteindelijke gesprek niet te vijandig te maken, maar laat merken hoe jij je voelt over de situatie en maak duidelijk wat jij denkt dat er aan de hand is. Misschien is het wel een groot misverstand. Zo niet, dan kunnen jullie een oplossing zoeken voor het probleem.
Good luck