Leerkracht blijft me aanstaren in de les

Hey allemaal!

Ik heb dus een raar probleempje. Tijdens Latijn blijft mijn leraar me echt letterlijk een hele les aankijken terwijl hij praat. Zelfs als ik dan naar mijn blad kijk, omdat ik het anders gewoon heel awkward vind, blijft hij me gewoon aankijken. Ik ben dus niet de enige die doet opmerkt, mijn vriendin die naast me in de klas zit heeft ook al opgemerkt da hij echt een hele tijd naar me zit te kijken. Ik weet echt niet wat ik er van moet denken, iemand tips?

mijn lerares eco ook! niet op een rare manier maar ik zit redelijk in het midden maar op een op andere manier kijkt ze mij heel vaak aan.

Misschien lijk je gewoon op iemand ofzo, of je had een vlek op je gezicht. Ik zou je er niet te veel op focussen.

Bij ons kijkt de economie leraar altijd richting dezelfde twee mensen omdat zij de enige zijn die opletten. Ga anders keer achterin zitten oid.

@Garapoes het valt écht op, het is echt elke les en het was niet vanaf de 1ste dag. Pas na een maand begon het pas.
@Eefiye, ik zat eerst helemaal vanvoor en toen kijk hij niet zo vaak naar me, het is pas begonnen toen ik achteraan zat. Het ligt ook niet aan die plaats want ik heb me dan ook 1x links achteraan gezet en toen keek hij ook alleen naar mij.

Maar dat heb ik ook als ik een prestatie moet geven. Ik kijk naar 1 persoon omdat die bij een bepaald gevoel geeft dat ik gewoon rustig door kan praten. Niks met verliefdheid te maken ofzo, maar gewoon een soort gevoel. Misschien is dat het?

Hm ja, het ding is wel dat ik veel praat en lach in de les…Ik neem aan dat hij daar niet rustig van kan worden :cold_sweat:

Misschien kijkt hij daarom naar jou, omdat hij zich niet kan concentreren. Vaak kijken docenten dan omdat ze willen dat je ophoud met praten en lachen.

Hm ja. Het ding is wel dat hij ook kijkt als ik een hele les niet praat…

Heel gek idee misschien, maar wat dacht je van het aankaarten bij hem? Wij kunnen hier wel speculeren, maar daar heb je ook niets aan.

Uhu ja, ik begrijp jullie wel hoor, jullie kennen die leerkracht tenslotte niet…

Inderdaad, door het speculeren kom je op talloze verschillende mogelijkheden uit waarvan de meeste totaal niet kloppen uiteindelijk. Probeer op een respectvolle en vriendelijke manier aan te kaarten dat je je er niet prettig bij voelt of iets dergelijks. Toen ik nog op de middelbare school zat had ik ook een leraar die continue mijn richting op keek en het leek alsof hij naar mij staarde. Op een gegeven moment heb ik na de les gezegd dat ik me er niet zo prettig bij voelde dat hij continue mijn kant op keek en dat het anderen ook op viel. Bleek dus achteraf dat dit absoluut niet zijn bedoeling was en hij vertelde me dat hij vaak naar buiten staart (ik zat namelijk bij het raam).

Ik denk dat ie het zelf niet eens door heeft…

Ik denk dat elke docent wel een beetje ‘favoriete’ plekken en leerlingen in de klas heeft om naar te kijken tijdens het lesgeven.

Daarnaast zou ik zelf naar een leerling kijken om hem/haar in de gaten te houden (als in niet positief) of als ik diegene stil wil krijgen, maar dan is het niet constant maar als je druk bent zal het wel vaak zijn.

@Flowerchild hm ja maar het is wel wat opvallend dat het altijd naar mij is haha waar ik ook zit in de klas
@Peach, ja dat denk ik ook wel. Maar ik vind het vooral awkward omdat het nogal een heel perverse leerkracht is en ik vind het daarom ook nogal eng omdat hij altijd over vrouwen bezig is in de les

Gewoon even aankaarten bij hem! Ik heb ook wel is gehad dat ik het idee had dat een leraar de pik op mij had en toen ik dat tegen hem had gezegd gebeurde het niet meer

Zolang hij geen rare ongepaste vragen aan je stelt, of je aanraakt op een bepaalde ongepaste manier zou ik er niet teveel achter zoeken. Ja tenzij hij steeds naar je borsten staart dan zou ik er wel iets van zeggen bij jullie afdelingshoofd.