Leer Tips

Hoi. hoe leren jullie voor een toets?
Ik bedoel voor meiden die moeite hebben met leren hea zoals ik.
Mij lijkt het leuk om een aantal handige tips te horen.

Liefs

Als je een beetje rondzoekt op girlscene vind je denk ik al een boel tips.
De mijne:

• op tijd beginnen
  • herhalen
  • kleine stukjes, niet alles in 1 keer
  • leren en maken afwisselen
  • lezen met een marker
  • samenvattingen maken
  • mindmap maken

Ik maak altijd een samenvatting van alle stof. Daar doe ik altijd redelijk lang over, maar wanneer ik daar dan klaar mee ben ga ik die samenvatting doornemen en alles wat ik niet goed weet of begrijp schrijf ik nog een keer op. Ik maak dus een samenvatting van een samenvatting. En dan neem ik mijn nieuwe samenvatting weer door en schrijf ik weer alles op wat ik dan nog niet weet. Dus weer een samenvatting van eens samenvatting. Net zolang totdat ik het weet (: het helpt goed!

Ik maak zowiezo altijd samenvattingen en lees die dan altijd goed door.
Ook leer ik graag met Teach 2000 (:

-de heilige KAARTJES bij vakken als latijn, grieks, frans…
-vroeger beginnen.
-met een positieve instelling beginnen met leren (bijv bij bio kan het soms nog echt een interesant zijn, en als je frans goed leert kan je met iemand in parijs praten!)
-het een keerjte met je moeder doorlezen ofzoXD.

Woordjes leer ik vaak met WRTS. Ik maak ook vaak een samenvatting en als ik die aardig ken maak ik het oefententamen, dan kijk ik wat ik nog moeilijk vind en ga ik dat oefenen.

Bij mij maakt het eig niet uit of ik een avond van te voren leer, of een week van te voren… Wat ik doe:
Bij talen;
eerst alle woordjes goed doorlezen, ik herhaal meestal elk woordje 10 keer.
daarna wrts’en, totdat je een 10 hebt. (en dan doe ik het voor de zekerheid nog een x)
Bij vakken zoals aardrijkskunde, geschiedenis:
lees alles hardop voor,
maak een samenvatting,
lees de samenvatting een paar keer door,
en schrijf nog wat je echt niet wilt vergeten. (bij mij helpt dat om iets kleins te onthouden.)

Volgensmij is het bij elk persoon verschillend wat het beste is om te leren. Sommige moeten echt een tijdje van te voren beginnen, anderen hebben 't zo in hun hoofd.

Up !

niet