leer tips?

Ik heb vrijdag een proefwerk van levensbeschouwing, hoe kan ik in 2 dagen alles uit mijn hoofd leren?
ik heb al een samenvatting gemaakt, en dat zijn 2 a-4 tjes vol :open_mouth:
Dus…
HEEFT IEMAND TIPS?

Samenvatting een paar keer overschrijven en dan de hele tijd doorlezen.

okee!, dat ga ik doen!

2 A4-tjes samenvatting vind ik eigenlijk niet zo veel, haha. :stuck_out_tongue:
Vorig jaar was mijn samenvatting van Duits literatuur 16 kantjes, en er stond geen overbodige letter in. xD Maar goed, waarschijnlijk zit jij in de onderbouw en daar is dat toch anders…
Wat RiskyBusiness zegt werkt meestal wel, al schrijf ik het nooit over. :wink:

ik zit in de eerste, maar btw 16 kantjes is veeel!

hahaa ik leer meestal altijd de dag voor het is heel handig ik weet.
nou ja gewoon samenvatting, en er iets leuks van maken, wat bij mij helpt is iets leuks bednekn waar je het later voor nodig hebt. eet een lolly.

Gewoon de samenvatting heel vaak doorlezen en probeer na te denken over wat er staat. Of je kan het gewoon hardop lezen en steeds herhalen. Helpt bij mij wel altijd.
Succes!

twee a4tjes is nogal weinig. maargoed, lees het 2x over en dan weet je het! levenbeschouwing is overigens niet zo een boeiend vak, gewoon zoveel mogelijk lullen, dan is het altijd goed!

helpt dat? XD

Twee a4tjes is idd niet veel maar wel als je het niet gewend bent. Ik moet nu bijvoorbeeld ruim 700 pagina’s leren en ik ben niet echt gewend aan die hoeveelheid dusja :’)

Anyway, zoals hierboven gezegd werd: veel herhalen, laat je eventueel overhoren. en veel succes vrijdag!

Dat ga ik doen!

haha, maar 2 a4tjes? ik zou willen dat ik dat nog had. ik zit echt per toets op 20 kantjes of zo.
gewoon een doel stellen en er naartoe werken.

jaaaa! (:

goedzo:D

goedzo:D

lees je samenvatting hard op voor, dat helpt bij mij altijd!
en stel niet uit met leren tot een bepaalde tijd “om 7 uur begin ik! om half 8 begin ik echt!”
als je de stof wilt leren en je toets goed wil maken, begin dan wanneer je daaraan denkt en dan ben je er ook eerder vanaf. succes!

Maak een vragenlijst van de samenvatting, en leer die uit je hoofd. (Dat is niet zo moeilijk, als je het antwoord op de vraag gewoon nog niet weet, dan ken je het niet. XD)

Hahaha ik zit in 6vwo en ik heb nog nooooit een samenvatting gemaakt/nodig gehad van 16 kantjes :stuck_out_tongue:

Maak voor jezelf een toets van de stof. Werkt bij mij heel goed! Dan kan je naderhand die vragen nog doorlezen, ook een soort van samenvatting;)