Leeg van binnen

Hoi meiden!,
Ik weet het allemaal niet meer hoor. Ik voel me echt leeg van binnen. Bijna een maand geleden heeft mijn ex mij gedumpt na een relatie van 7 jaar via de app en mijn lieve hond is afgelopen vrijdag ingeslapen. Ik probeer wel vrolijk te doen en af te spreken met vrienden maar het lukt niet. Ik blijf een leegte voelen. Mijn vrienden proberen er voor mij te zijn alleen het lukt niet. De leegte is er en ik voel mezelf echt ontzettend machteloos en alleen.

Ik weet het niet meer, wat moet ik doen? :cry:

Wat rot voor je meid. Sterkte! :sob::muscle:
Het is allemaal nog vers dus het is logisch dat je je zo leeg voelt. Geloof me, het zal met de tijd minder worden. Meestal helpt het ook om met mensen erover te praten.
Misschien kan je ook voor de afleiding een nieuwe, leuke hobby zoeken?

Dankje <3
Ik praat er wel vaak over maar het is niet echt een opluchting eigenlijk. Ik blijf in het cirkeltje :frowning_face: ik ben nog nooit zo geweest.

Ja goed idee :slightly_smiling_face:

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het super rot voor je vind :sob::muscle:
Ik denk dat er niet echt een heel goede oplossing te bedenken is wat je kunt doen :frowning_face: het heeft sowieso tijd nodig. Waar je nu dus helemaal niks aan hebt, maar misschien helpt de gedachte dat je je écht, écht niet altijd zo zult blijven voelen als nu, om te accepteren dat je je nu wel zo voelt.
Verder helpt het misschien om te schrijven? (in een dagboek, of een brief gericht aan je ex die je verder niet per se hoeft te versturen)
En ik zou proberen niet teveel alleen te zijn. Natuurlijk kan niemand je exvriend of je hond vervangen, dus zul je je ook net zo goed rot voelen terwijl je bij vrienden/familie bent en niet alleen als je alleen bent, maar zo blijf je wel contact met mensen houden en merken dat er nog andere mensen zijn die veel om jou geven en jij om hem.

^
Goede tips dankje:)

Ja ik heb sindskort weer een dagboek gekocht. Vroeger schreef ik vooral mijn gedachtes ect. op en dat hielp opzich wel. Had vandaag weer een enorme dip. Ik zag het even niet meer zitten :frowning_face: Ik voelde me weer erg leeg, en ik had nergens zin meer in. Pff ik ben echt nog nooit zo geweest bah.

Wat iedereen hierboven zegt.

En ook: geef jezelf de tijd om te rouwen. Je vriend heeft je nog geen maand geleden gedumpt en je hond is in laten slapen (ik huil al bijna bij het idee dat het mijn lieve hond was). Het is HEEL logisch dat je je rot voelt en dat mag ook in zulke situaties. Je mag rouwen. Zo lang je maar niet maanden in een zwart gat blijft zitten!

Gun jezelf de tijd. Je hebt 7 jaar van je leven met die jongen doorgebracht en waarschijnlijk nog langer met je hond. Dat kun je niet even zo opzij zetten. Ik las een keer iets moois over rouwen (want dat is denk ik het juiste woord voor nu), dat ik altijd onthouden hebt. Je stopt je verdriet in een klein doosje. Daarom hoef je het niet altijd in je hoofd mee te dragen, maar kun je af en toe wanneer je er aan toe bent, dat doosje even openmaken.

Wat ik probeer te zeggen: probeer toch door te gaan met je leven. Al heb je er nu misschien gewoon niet zoveel in, ga toch naar je vrienden en je familie want die willen je ook graag helpen. Zoek afleidig, maar gun jezelf ook de tijd om hier over heen te komen.

Mijn hond was vrij oud, bijna 16 en ze is hier geboren (ik heb haar zelfs geboren zien worden)

Dat is eigenlijk wel een goeie. Het heeft inderdaad tijd nodig daar ben ik me van bewust maar het is echt naar. Ik ben in principe de vrolijkste en positiefst in mijn vriendengroep maar nu voel ik me echt ontzettend rot en leeg. Heb nergens meer zin in. Het liefst wil ik 24/7 in bed liggen. Zaterdag ga ik sowieso met mijn ex praten ivm een afsluiter want ik kan serieus niet meer.

Wow wat fijn toch wel dat jullie haar zo lang bij je hebben mogen hebben. Maar dat maakt het verdriet niet minder en het komt allemaal zo in een keer, dat zou voor elk mens slopend zijn.

Dat praten is misschien toch wel een goed idee. Jij hebt die afsluiting duidelijk nodig en feitelijk is hij je die ook wel verschuldigd met de manier waarop hij dingen geëindigd heeft tussen jullie. Ik hoop dat je de antwoorden krijgt die je wilt en dat je er iets aan hebt :kissing:

Ik ben het met iedereen hierboven eens! Ik weet niet echt een manier… Hier wat dingen die bij mij helpen:

chocola
een goed boek om in weg te dromen
goede muziek
films :grinning:

Hierdoor voel ik me meestal iets beter! ik vind het heel erg rot voor je, en ik wens je echt alle geluk! X

Je hoeft echt niet altijd vrolijk te zijn, je mag best verdrietig zijn. Dwing jezelf niet om vrolijk en blij te zijn, want daar voel je je alleen maar rotter door.
Maar probeer wel afleiding te zoeken af en toe want anders blijf je er in hangen.