Leeg, alleen, zelfvertrouwen,...

Hee meiden

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De laatste tijd voel ik mij zo leeg en eenzaam… Ik ben associaal, heb geen zelfvertrouwen, voel me zo alleen, en ik voel me echt depressief :frowning_face:

Ik heb geen grote problemen of zorgen…
Meestal geraak ik hier vanzelf uit maar dit duurt hier nu al weken… jaren :frowning_face:

Ga naar je huisarts.

Ik 16, bijna 17.
Nu een paar weken, ik denk zo’n 3 à 4 weken.
Ik ben dit wel vaker gewend (iedereen heeft wel eens een dipe nee?) maar nu blijft het duren…

Ik ken het ! Heb het op dit moment ook een beetje helaas… Upje voor jou !

Pfft :frowning_face:

En ik denk dat het door mijn medicatie komt maar de dokter zegt van niet

Heb je wel vriendinnen? Het helpt om zo veel mogelijk met vriendinnen leuke dingen te doen. Dus veel dingen om handen hebben…

Ik heb ook wel eens gehad dat ik me eenzaam voel, omdat ik maar 1 beste vriendin heb en zij woont nu samen dus haar zie ik weinig. Maar heb nu een vriend en merk dat ik hierdoor echt opfleur :slightly_smiling_face: omdat ik veel bij hem ben, alleen als ik eraan denk dat de kans bestaat dat het uitgaat, voel ik me opeens heel eenzaam worden, omdat ik dan eigenlijk niemand meer heb :flushed:

Ja dat valt wel mee maar nu ook weer niet zo veel. En niet zo veel op school maar meer op de sportclub enzo

Als je jezelf opsluit en je hebt geen sociale contacten, dan wordt je inderdaad aardig depressief en ga je je onbewust dingen aanpraten. Dus ga er op uit!

Ik heb dit ook. Alleen bij mij is het dat ik 14 ben, huil, het al 4 jaar duurt, ik me soms opsluit in me kamer, ziek raak door stress en er door flauwval

Ik heb 2 jaar geleden ook ongeveer zo’n 3 jaar een hele slechte periode gekend. Eerst dit dan dat en uiteindelijk is de bom ontploft. Maar dat is gelukkig voorbij. an denk ik bij mezelf dat als ik dat aankon ik dit nu ook wel aankan.
Hmm ik probeer regelmatig af te spreken met vrienden en praat/sms/chat redelijk veel met hun. Maar het is vooral op school dat ik me zo alleen voel. Of dat denk ik toch.

Ik heb het ook , 14 jaar oud, ik heb het sinds dat ik naar de middelbare ging (en dus een andere klas kreeg) in de brugklas kon ik het wel handelen, maar nu, sinds het begin van dit schooljaar, val ik flauw, ben ik de hele dag duizelig, hoofdpijn(maar dat was er vorig jaar ook wel een beetje), Ik kan niks meer onthouden, lees ik een zin, als ik aan het leren ben of zo, moet ik die 3 keer opnieuw lezen dan weet ik het, en zodra ik de volgende zin lees ben ik het weer kwijt, ik kan mijn aandacht er nu niet meer echt bijhouden, want ik heb teveel gedachten, my demons. ik was eerst heel erg verdrietig, altijd, maar nu voelt het meestal gewoon… leeg. niks meer, niet blij, niet boos, niet verdrietig, gewoon leeg. Niemand lijkt me te snappen, hoop dat jullie dat wel doen ?

Ik begin ook zomaar te janken, of ik word heel snel boos. Stel ik vraag iemand wat, krijg geen antwoord (omdat ze het waarschijnlijk niet gehoord hebben) word iets in mij gewoon woedend, ookal wil ik dit zelf niet. ik word er gek van …

Ach ik heb dat ook, maar als mensen mij iets vragen antwoord ik ook bijna niet want ik hoor hun meestal niet…

En precies dat heb ik ook, ik voel me gewoon leeg. LEEG. Er zit niks meer in mij heb ik het gevoel. Ook kan ik zomaar beginnen wenen en het lucht niet op. En ik slaap super slecht.

Slecht slapen, ja dat heb ik ook, mijn cijfers lijden er ook onder …

Bij mij momenteel nog niet… momenteel. Vorig jaar wel en daardoor heb ik mijn jaar moeten overdoen, maar toen was het ook niet zo erg als nu.
Hoop ik.

Vorig jaar had ik nog alles hoger dan een 7 gemmideld (behalve wiskunde dat was een4)

En dit jaar is alles lager dan een 7, en wiskunde een 3 ;s

Hooi, ik meng me erbij. Ik sta 7 onvoldoendes (met 4,5/5) en 1 8 gemiddeld. Ik sta een 5,5 gemiddeld :cry:

Ik herken dit, heb het nu op dit moment ook… (terwijl ik al 20 ben). Ik heb goede dagen, maar er zitten ook ontzettend slechte dagen tussen…

Jullie hebben allemaal hetzelfde… ergens ben ik blij dat ik dit toch kan delen.
Ik ben 16, Belg, heb 2 broers en doe heel veel sport. Ik heb ook redelijk veel stress in mijn dagelijks leven (broertje autistisch, slechte gezondheid,…) maar gelukkig helpt sporten ook echt daartegen.
Ik word niet gepest en ik heb wel een paar vrienden op school. Ik probeer sociaal te zijn maar soms lukt het gewoon niet.
De laatste weken heb ik echter meer slechte dagen dan goede dagen…

probeer zo veel mogelijk met die vriendinnen op te trekken, ook buiten school.
Vertel ze desnoods hoe je je voelt, ze begrijpen het vast wel.
Spreek ook eens iemand op de sportschool aan. Zo leg je nieuwe contacten en wie weet bloeit er wel een mooi vriendschap.
Komt wel goed meid! :sob::muscle: