leeftijdsverschillen

Ik hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot maar dat vind ik ziek van die jongen.

Leeftijd hoort niet uit te maken. Zolang je iemand hebt waar jij van houdt en diegene net zoveel van jou houdt, is het goed. Ookal vinden andere mensen het raar, het gaat uiteindelijk om jullie twee. Deep as shit, maar zo denk ik erover.

Exactly!

Hij is nog erg jong, en meisjes zijn op die leeftijd sowieso volwassener. Ik denk niet dat het echt gaat werken, maar je kan altijd proberen.

Ik vond het altijd een beetje gek, tot ik zelf (20) verliefd werd op een jongen van 17. We zijn nu een beetje aan het scharrelen, we merken weinig verschil. Behalve dat hij bij zijn ouders woont en ik op mezelf. Het ligt denk ik ook een beetje aan de levensfases. We gaan beide studeren aankomend jaar, werken beiden en hebben vrienden van ongeveer dezelfde leeftijden.

Ik vind dus zeker dat het kan, mits jezelf ook bereid bent om je aan te passen wanneer het nodig is.

Ik ben 16 en mn vriend is 20 haha. Merk er ook vrij weinig van behalve dat ik nog naar school ga en dat hij 40 uur werkt per week dus daar verschilt het wel wat meer haha

Ik ben bijna 16 en ik zou het voor mezelf echt raar vinden om iets te hebben met iemand die bijvoorbeeld 5 jaar ouder is, gewoon omdat diegene dan in een andere levensfase zit en ik nog minstens 2 jaar op school zit. Het zou natuurlijk gewoon kunnen, maar ik zie het bij mezelf niet echt gebeuren.

Wat vinden jullie van een leeftijdsverschil van 4 jaar? Met dan ik als 17 jarig meisje en een jongen van 21? Ik vind het zelf redelijk acceptabel en ‘normaal’ klinken, maar is het niet zo dat iemand van 21 naar iemand van 17 jaar kijkt zoals ik naar bijvoorbeeld een brugger zou kijken? Of is dat idee al veel minder, omdat er mentaal minder verschil zit tussen 21 en 17 dan bijvoorbeeld 12 en 17?

Ik kijk namelijk altijd wel naar hoe IK het zou vinden om met een ouder iemand te daten, maar ik sta er nooit bij stil hoe het voor de oudere persoon is.

ah er is dus ook gewoon een kans dat jongens er geen moeite mee hebben… Als een jongetje van 13 bv bij mij aan zou komen zetten zou dat een instant nee zijn, maar ik denk dat dat dan voor een deel 1. aan mij ligt en 2. 13 en 17 wel een drastischer mentaal verschil is dan 17 en bv 21…

Thanks voor je reactie :slightly_smiling_face:

15 en ben verder gegaan met iemand die 27 is… Op vakantie , allebei dronken. Hij schatte me veel ouder dan 15 en ik dacht dat hij net 20 was ofzoiets. :flushed:

Ik ben 20 en mijn vriend 25, en dit gaat prima samen.
Een vriendin van mij is ook 20 en heeft een vriend van 30. Ik vind het persoonlijk voor nu wel een beetje een te groot verschil voor hun, gewoon qua levensfases. Gewoon omdat je rond je 30ste wel aan kinderen wil beginnen lijkt me… en ik denk niet dat mijn vriendin daar nu al op zit te wachten. Maar goed, dat moet ze allemaal zelf weten, zolang ze maar gelukkig is. :slightly_smiling_face:

15 (meisje) en 17 (jongen) is wel normaal toch?

Heel normaal!

Ik val sowieso op oudere mannen/jongens, voornamelijk vanwege hun volwassenheid en doordat je er gewoon een goed gesprek mee kunt voeren, normaal over dingen kunt praten etc. Daarnaast vind ik een volwassen man vaak veel mooier dan zo’n jonkie.

Ik heb ooit één jonger vriendje gehad en dat was een regelrechte ramp, nog totaal niet volwassen, geen realistisch beeld van de werkelijkheid en er was geen goed gesprek mee te voeren of hij moest alweer lachen omdat hij het ongemakkelijk vond. Eens en nooit meer voor mij.

Een leeftijdsgrens heb ik niet echt, maar het moet gewoon realistisch blijven. Ik zou nooit met een man die 20 jaar ouder is gaan, ik wil ook kinderen en die hebben dan een vader die hun opa had kunnen zijn.

Ik ben van menig dat het het prima kan. Je bent over het algemeen uit de pubertijd fase en ik denk dat dat al heel wat verschil maakt. 17 en 13 is natuurlijk een ander verhaal, voor mijn gevoel ligt de oorzaak daar dus dat de persoon van 13 jaar net in de pubertijd zit en die van 17 er al bijna (of er al) uit is. Ik vind wel dat het van meerdere factoren afhangt… weet niet of jullie een beetje in dezelfde levensfase zitten?

Mijn vriend en ik schelen 3 jaar, hij is 22 en ik 19. Dit gaat (tot nu toe) prima en ik merk weinig verschil tussen ons. Wel moet ik je nageven dat we in dezelfde levensfases zitten (beide studeren we, we zitten in hetzelfde jaar, leven op dezelfde manier).

Dankje voor je reactie! Dat van de puberteit dacht ik idd ook al, maar toch voel ik me zo ‘klein’ zegmaar naast iemand van 21… Helaas zit ik nog op de middelbare school in de 6e klas, en hij studeert. Ik denk dat dat wel een groot verschil maakt. Ik heb altijd zo het idee dat van ‘de middelbare school’ zo’n big deal wordt gemaakt, terwijl ik me helemaal niet meer kinderlijk voel eerlijk gezegd…

Mijn vriendje is een jaar jonger dan mij (ik ben 17 en hij 16) maar daar merk ik helemaal niks van. Zolang je het gewoon leuk hebt met elkaar en het leeftijdsverschil niet zo groot is dat je z’n moeder had kunnen zijn vind ik het gewoon kunnen.

Mijn scharrel is 15, en ik ben zelf 16. Eerst dacht ik dat hij 17 was, want zo gedraagt en ziet hij er ook uit.

na dit te lezen allemaal vind ik het tussen mij en mn ex ook meevallen.
Ik zie er jonger uit dan ik eigenlijk ben. Mijn ex was 19 en ik 21. Al vonden sommige het erg appart dat ik met een jongere jongen wat had.

Liefde kent geen leeftijd, maar ik vind toch dat je moet oppassen met oudere jongens als jijzelf nog niet zo oud bent. Meisjes van rond de 12 t/m 15 zijn erg vatbaar voor jongens, en doen dan vaak dingen voor ze die ze zelf niet willen. Maar stel dat je een jaar of 20 bent en je bent met iemand van 28, no problem. Mijn vriend is 19, en ik 16. :grinning:

mijn ouders schelen 16 jaar en zijn zielsgelukkig samen, al 25 jaar lang. Dus ik geloof dat liefde geen leeftijd kent.
Zelf heb ik een vriend van bijna 25 terwijl ik zelf 19 ben. Hij vond dat in het begin wat lastig maar als het klikt dan is het goed, en kun je over dat leeftijdsverschil heenkomen.