Leeftijdsverschil

Haaii,

Dit word waarschijnlijk een heel verhaal, maar oké.
Mijn vrienden spelen heel veel van die online spellen, waar ze altijd mensen ontmoeten en daar praten ze dan weer mee op skype etc…
Mn beste vriendin heeft bijv. onze beste vriend ontmoet via zo´n spel, en die kennen we nu al een lange tijd heel goed.
(terwijl ik eerst heel sceptisch was over ontmoeten van online mensen zeg maar)
Dus ik kijk er zoiezo al anders tegenaan nu.

Maar nu hadden ze een jongen toegevoegd aan een skype gesprek, en hij en ik raakten aan de praat… En het klikte gewoon heel goed. (Nu moet ik wel even duidelijk maken dat ik 17 ben, maar eigenlijk geen vrienden heb van 17, altijd al omgegaan met mensen van 3,4 jaar ouder.)

Hij belt me elke dag nu wel even, meestal belt ie me ook wakker. En ik word erg blij van zn stem als ik hem hoor etc. En ik begin hem wel heel leuk te vinden, en hij mij ook. ( Zegt ie dan, ik kan alleen voor mezelf spreken.)
Ik ben zoiezo geen naief meisje kwa dit soort dingen, ik ben best wel nuchter hierin. Maar volgensmij zit hier wel een potentiele, serieuze relatie in.
Alleen is het meer als 3 uur reizen. Maar dat is te doen natuurlijk.
Maar hij is 25, dat is zeg maar een klein breekpuntje.
Ook al is dat totaal niet te merken kwa communicatie tussen ons.

Dus wilde ik graag wat meningen? Ooit iemand via internet ontmoet etc.? En wat is de max kwa leeftijdsverschil? Of verschilt dat per persoon?

PS: Ik weet dat ik moet opletten met ontmoeten enz.
Heb ik al tegen m gezegd vandaag; OPENBARE PLEK xD

IK WEET DAT HET EEN LANG VERHAAL IS!
Maar ik zou het heel erg waarderen als ik wat meningen zou hebben.

Als je er heen gaat zou ik samen met iemand gaan. Een klasgenootje van mij had ook zo’n internetvriend. Kwam ze er later achter dat het een man was die al twee kinderen had haha.

upje

Ik heb wel eens een internetvriend ontmoet met een groepje, was gezellig maar niet met de bijkomende bedoelingen die jij hebt.

Het verschilt sowieso per persoon of het werkt of niet, maar houd rekening met de verschillende levensfase waar hij in zit in vergelijking met jou. Hij is maar liefst 8 jaar ouder!

Als het klikt en werkt, dan is dat geweldig, maar mogelijk is hij toe aan hele andere dingen.

Tussen hem en my was het zoiezo al duidelijk dat hij hier heen zou komen.
En dan op een openbare plek blijven. (CONSTANT)
Als ik er geen goed gevoel bij zou hebben zou ik zoiezo weggaan.

Maar wat vind jij van het leeftijdsverschil?
Want ik heb net opgezocht op internet naar leeftijdsverschillen in een relatie, en je leest heel vaak dat het toch anders is als een meisje jonger is.
Omdat jongens later zijn kwa ontwikkeling.

Ja inderdaad, 8 jaar vond ik ook een heel erg verschil, ook al voelt het heel goed en anders. De levensfase hebben we het ook over gehad…
Maar ik wil heel graag het huis uit. ( heb een groot verantwoordelijkheids gevoel en woon praktisch al alleen haha.)
Hij wil nog heel graag wachten met kinderen etc, en hij wil iemand heel goed kennen voordat ie gaat samenwonen.
Dus die levensfase komt ook niet echt over als een probleem, denk ik dan?
Ik snap wel wat je bedoelt trouwens… Goed punt!

Heb het trouwens wel een beetje gehad eerlijk gezegd met 19 jarige jongens.
Komen bij mij nog best jong en kinderachtig over op een of andere manier.
Dan lopen we toch een beetje vast in een relatie enz.

Kan ook echt met hem lachen, en een fatsoenlijke discussie voeren.
Hij heeft ook echt een mening over dingen.
Dus ik denk dat dat een voordeel is?

Maar hij woont bijvoorbeeld ook al samen met een vriend. (En die vriendin is sindskort bij hun ingetrokken…)
En hij heeft een eigen bedrijf.

Maar over dit soort dingen kunnen we eigenlijk prima praten.
Ik ga volgend jaar ook aan het werk namelijk.

Ga je niet doorstuderen? Het lijkt mij wel lastig om hem veel beter te leren kennen als hij op zo’n afstand woont. Is er niet een stad in de buurt waar je eventueel zou kunnen studeren zodat je wel bezig bent met een studie en ook bij hem kan zijn?

Een vriendin van mij trok in bij haar vriend doordeweeks met school en was in het weekend gewoon thuis.

Je zou het best kunnen proberen toch? Zolang je op een openbare plek afspreekt en een beetje uitkijkt… Je zegt al dat je er best nuchter in bent dus je weet zelf vast waar het veilig genoeg is op af te spreken.

Ik heb 5 jaar geleden (ik was 11… nog erger) ook iemand ontmoet via internet. We zijn geen stel hoor maar nu nog steeds praat ik soms echt uren met hem op msn (en dan echt een uur of 7 ofzo :p). Hij is 6 jaar ouder maar heb er nooit problemen mee gehad van de verschillende ‘generatie’ Hij zit bijv. al bijna klaar met studeren en ik pas bijna met de middelbare school, het verschilt gewoon per persoon zou niet zo op een paar cijfers letten.

Oh en ik heb ook een keer echt met hem afgesproken en dat was gewoon heel gezellig, niks gebeurd ofzo. Dus het hoeft niet perse verkeerd af te lopen. :stuck_out_tongue:

Nee ik ga eerst een jaar werken, weet nog niet welke studie ik wil gaan doen.
Het leek mij ook heel lastig! Maar het is te doen, als we elkaar misschien langer kennen en we elkaar goed, dan kan ik weekendje daarheen etc?

Nee maar ik ben gwn op mn hoede… Je hoort wel is dingen haha!
Maar ik zat gwn met afstand, leeftijd etc.
Maar 3,5 uur is te doen. Wel lang ja, maar misschien is ie t echt waard?

Bedankt allemaal trouwens voor de eerlijke en serieuze reacties!

Je kan het op zijn minst proberen :slightly_smiling_face:
Gratis OV zou handig zijn, maar ik neem aan dat hij een auto heeft voor als jullie vaker afspreken.

Ik denk dat je wel kan afspreken met hem, neem anders gerust iemand mee en kijk of de klik er ook echt is! Probeer te achterhalen hoe zijn dagelijkse leven verloopt en of je daar aan toe bent.

(kennis van mij heeft een griet uit Finland ontmoet en is daar ook geweest en zij hier. Kennelijk klikte dat heel goed!)

Ik ga zodra ik 18 word me rijbewijs halen, en hij heeft er nog geen.
Maar gaat m wel halen + auto.
Maar wij hebben allebei zoiets van; Rustig aan… We kijken of het klikt etc, of het gevoel er is, of er toekomst in zit…

Dus jullie denken wel dat er misschien een toekomst in zit, zoals t er nu voorstaat en zo? xD

Ik denk dat er wel potentie is. Het meest verstandige voor jezelf is (zoals ik het zou doen) op een papier schrijven waar je jezelf over een aantal jaar wilt zien en of dit mogelijk is bij deze knul. Vraag eventueel aan hem hetzelfde te doen zodat jullie eventuele complicaties vooraf kunnen inzien.

Toch is de eerste ontmoeting cruciaal om alles verder vast te stellen. Spreek elkaar maar eens goed, kijk of jullie humor in het echt klinkt, je een bepaald gevoel bij hem krijgt etc. Als het een bittere nasmaak heeft, kun je altijd nog terugtrekken.

Een paar jaar terug smste een internetvriend dat hij opeens op dezelfde locatie als ik was waardoor ik hem voor het eerst zag. Ik voelde me opgelaten en vond zijn aanwezigheid 10x niks. Samen met een vriendin ben ik toen simpelweg vertrokken.

Ja zoiets had ik ook. Als het niet klikt, jammer dan!
Maar in ieder geval heel veel dank voor jullie eigen ervaringen en adviezen!
Helpt me heel veel in deze situatie.

Als er nog andere mensen zijn met een ervaring hiermee,
of het nou online ontmoetingen, leeftijdsverschil of afstand is.
Ik hoor het allemaal graag!

Maar ik ga nu toch echt me bedje opzoeken!
Truste allemaal!

Ik geef je groot gelijk!
welterusten!

Hmm ik heb mn vriend ook via internet leren kennen. En we hebben nu bijna een halfjaar. Mn vriendin ging ook mee toen ik hem voor het eerst zag. Opzich is het leeftijdsverschil geen ramp, het gaat erom dat jullie je goed voelen bij elkaar.

Hm ja, heb ik wel eens gehad, grapje schat.