Leeftijdsverschil

Wat vinden jullie het maximale leeftijdsverschil in een relatie? of vinden jullie zo’n leeftijdsverschil pure onzin?
Bijv.
Is het acceptabel als je zelf…
16 bent en met een jongen van 15 neemt.
16 bent en met een jongen van 20 neemt.
16 bent en met een man van 25 neemt.
16 bent en met een man van 30 neemt.

Mijn vriend is 5 jaar ouder, ik ben 17. Dus ik denk 16-20

zelf vind ik het fijner als een jongen ouder is, ik neem niet met jongere jongens
persoonlijk vind ik vanaf 16 een leeftijdsverschil van tussen de 1 en 5 jaar wel mooi

Leeftijdsverschil boeit me geen fuck, zolang je maar in dezelfde levensfase zit.
Een jongen van 25 en een meisje van 15 vind ik dus niet kunnen, bij hoge uitzondering als ik ze persoonlijk ken en zie dat ze leuk zijn samen :’) Maar de één 20 en de ander 30 maakt me echt niks uit. Zolang je beide hetzelfde wilt kan het prima.

Dat ga ik toch niet voor andere mensen bepalen? I ain’t an an idiot.

Dat is echt weer anders voor iedereen. Ik kreeg iets met mijn vriend toen ik 18 was en hij 25. Hij gedraagt zich volwassener dan jongens van mijn leeftijd, maar heeft dezelfde interesses en kan zich soms ook nog jonger voordoen dan hij eigenlijk is.
Als het verschil in leeftijd te groot is, merk je het wel. Je zit in compleet andere fases. Dan werkt het gewoon niet.

Het gaat er niet om wat anderen er van denken, maar wat je zelf wilt/denkt. Ik zelf was 16 toen ik iets kreeg met mijn man die toen 22/23 was. Er zullen altijd verschillende meningen zijn de 1 vind het niet kunnen de andere wel. Je moet voor jezelf kijken of het wel klikt.

Gelukkig maar dat relaties tussen bepaalde leeftijden wel worden bepaald/afgekeurd door de wet.

16 en 20 vind ik eigenlijk al niet echt ok. Maar soms kan het nog.
Maar die laatste twee al helemaal niet.

Hmm… Persoonlijk ben ik daar echt heel vrij in maar weet dat veel mensen mijn houding afkeuren. Toen ik 15 was kreeg ik een relatie met een jongen van 21 maar qua innerlijk waren we echt wel even oud zeg maar. Toen die relatie uitging een jaar later ben ik eigenlijk alleen maar oudere mensen op gaan zoeken. Ik ging van 22 naar 25 naar 32 naar 36. Allemaal niet heel verstandig en ook niet heel memorabel. Tot dat ik een half jaar lang veel contact had met iemand van 34. We vonden elkaar echt heel leuk maar het kon gewoon echt niet vanwege het leeftijdsverschil. Shit happens.

Keur het maar af… :3

Ik vind dat leeftijdsverschil prima kan, zo lang je maar in dezelfde fase zit, anders werkt het niet (maar dat is eerder omdat je behoeftes en interesses ergens anders liggen).