Leeftijdsverschil. ♥

hoi lieve allemaal,

er is dus een jongen waar ik een crush op heb. Ik ken hem nu bijna 3 jaar, met dank aan mijn hobby.
Hij heeft al eerder relaties gehad, maar deze liepen beiden kapot. Met de eerste (15) had hij vaak ruzie, omdat ze nog niet helemaal wist wat ze wilde en bij de tweede (14) kreeg hij bedreigingen en werd hij gestalkt. Mijn ouders kennen hem, en weten van de stukgelopen relaties. Hij heeft het wel zelf telkens met hen uitgemaakt, maar dan nog. We appen steeds meer en ik ga me steeds meer op mijn gemak bij hem voelen. Mijn ouders weten niet dat ik hem leuk vind, maar stonden er niet positief tegenover dat ik moest dansen met hem. Tenminste mijn moeder zei dat ik iemand van mijn eigen leeftijd moest zoeken.

Hij wordt in maart 18 en ik ben nu 14. Is hij te oud? Wat vinden jullie hiervan?

En natuurlijk mogen jullie ook al jullie struggles en verhalen kwijt als het over leeftijd gaat! Misschien wel fijn om verhalen uit te wisselen en samen tot oplossingen en conclusies te komen :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel :upside_down_face:

Te oud voor iemand van 14.

Ik ging als 15 (bijna) 16 jarig meisje met een jongen van 19. Schelen 3,5 jaar. 14 vind ik trouwens nog redelijk jong vergeleken met 18. Ligt ook allemaal aan de situaties

Ik dacht ik vertel er even wat informatie bij haha, vandaar :slightly_smiling_face:

Voor mijn leeftijd ben ik iets volwassener in de manier van doen dan anderen. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik ga ook veel makkelijker om met mensen die ouder zijn dan ik, dan mensen van mijn leeftijd. We delen dezelfde hobby en hij doet nu een opleiding die ik later ook graag zou doen. Als er iets is met mij of met hem praten we ook altijd met elkaar en we zijn heel hecht. Qua vriendschap zit het echt wel goed, maar nu ik hem dus leuk vind, vraag ik me af of dat iets zou kunnen worden. Ik ben een beetje bang hoe mijn ouders zouden reageren en de mensen in mijn omgeving. Vandaar dit topic. :slightly_smiling_face:

Het is misschien op jullie leeftijd nog wel een groot verschil maar over een jaar of twee/drie is het niet zo raar meer. Ik kan me wel voorstellen dat je ouders er niet zo blij mee zouden zijn, maar als jullie over veel hetzelfde denken en hetzelfde doen enzo dan zou het geen probleem hoeven te zijn lijkt mij.

Ik zou er eerst maar proberen achter te komen of hij jou ook leuk vind. Als dat zo is kan je altijd verder kijken.

Je kan het natuurlijk altijd proberen!
Toen ik zo oud was had ik ookal oudere vriendjes maar,
Op zo’n leeftijd houd niet alles stand. Ik zeg maar, Je moet eerst vanalles meemaken totdat je de juiste tegen komt,

Ik ben nu 18 en heb met een jongen van 25. Wij zijn inmiddels al half jaar samen en zelfs het plan dat ik binnenkort bij hem ga wonen dus alles is mogelijk!
Veel geluk in je leven meis!

Dit denkt elke 13/14 jarige en dat hoort ook bij die leeftijd, maar geloof me je bent niet volwassener dan anderen.

Ik vind het ook te oud.

Ik vind het mentale leeftijdsverschil te groot, 3 of 5 jaar verschil boven bijvoorbeeld de 20 is niets, maar nu zitten jullie in enorm verschillende leeftijdsfases.