Leeftijdsverschil

Hee allemaal!
Ik heb even een vraagje. Ik ben 15 jaar oud (en voor mijn leeftijd al vrij wijs en volwassen qua uiterlijk en gedrag) en heb een hele leuke 19 jarige jongen leren kennen, die nog net niet officieel mijn vriendje is.
We vinden elkaar echt heel erg leuk, en het klikt erg goed. Maar we schelen dus 4 jaar, en ben bang dat mensen dit heel raar vinden en ik ben bang voor de reacties hierop.
Hoe denken jullie hierover en hoe kan ik het het beste naar buiten brengen dat ik (bijna) iets met een jongen van 19 heb?
Liefs xxx

Ik vind het verschil te groot op deze leeftijd

Nee hoor valt heel erg mee!
Leeftijd is maar een cijfer. Als jullie gewoon verliefd op elkaar zijn moet je je niks aantrekken van wat anderen denken!

Ja we hebben het er wel al over gehad, en hij wilt het wel en ik weet het nog niet zo goed, of ik er klaar voor ben.
Thanks voor je hulp! X

Ik vind het verschil voor jouw leeftijd ook te groot. Iedere 15 jarige zegt dat ze volwassen is voor haar leeftijd, dat is niet het geval. Je hebt gewoon 15 jaar. Het feit dat hij klaar is voor seks en jij het niet weet, vind ik al een beetje zorgwekkend. (Als in: Volgens mij ga je dan sneller meedoen bij hem dan dat je gewoon je eigen gevoel volgt.)

Hier ben ik het niet zo mee eens, niet iedere 15-jarige is hetzelfde. Ik ben zelf ook 15 met een vriend van 19 en ik kan zeggen dat ik in veel opzichten even volwassen ben als mijn vriend.

In ieder geval, ik vind het leeftijdsverschil kunnen als je op één lijn zit, en dat hoeft nog niet eens op seksueel gebied te zijn. Als hij je écht leuk vind, zou hij het niet erg moeten vinden te accepteren dat hij met seks even moet wachten.

Dit. Je leest heel vaak dat meisjes van 14/15 zeggen dat ze écht wel volwassen zijn voor hun leeftijd, dat denkt iedereen op die leeftijd. Verder vind ik het leeftijdverschil ook te groot. Verder vraag ik me altijd af wat iemand van 19 met zo’n jong iemand moet, alsof je niemand van je eigen leeftijd kan vinden oid.

Helemaal mee eens.

Het leeftijdsverschil kan wel. Sommige mensen zijn voor hun leeftijd volwassener dan de ander. Zorg wel dat je dingen niet gaat ‘overhaasten’, en als hij jou echt leuk vind heeft hij ook de discipline om te wachten met seks etc, als ik jou was zou ik hier een tijdje mee wachten tot het wat zekerder is.
Laat je niet zomaar overhalen door iemand, omdat je het ‘zielig’ voor hem vind - ik maak namelijk een beetje uit je reactie op, dat je je wel laat overhalen als hij aandringt, maar dit misschien zelf nog helemaal niet wilt-

liefde kent geen leeftijd ! :wink:

Leeftijd is maar een getal.

ik ken mensen van 30 die super kinderlijk zijn maar ken ook zeker mensen van 15 die zich tenminste volwassen gedragen.

Niks van aan trekken en doen wat je gelukkig maakt !

Ik vind het voor nu wel een aardig verschil. Maar ik vraag me vooral af wat een 19 jarige jongen in een pubermeisje ziet… Maargoed, uiteindelijk weet je zelf het beste of het kan of niet.

Dat zegt/denkt iedereen op jouw leeftijd van zichzelf

Kan gewoon een vriendin van 18 gaat bijna trouwen met een man van 34… dat vind ik nou pas een groot leeftijdsverschil maar weetje, die vriendin is super volwassen en kan gewoon niet met jongens van haar eigen leeftijd gaan dus haar begrijp ik ook wel aan de ene kant

Ik vind het verschil niet te groot.

Mijn vriend en ik schelen 3,5 jaar, en alhoewel wij wat ouder zijn vind ik het op jouw leeftijd ook prima kunnen.

We hebben een algemeen leeftijdsverschil topic