leeftijdsverschil

Hoi meiden,

ik heb geen flauw idee of dit topic al bestaat maar ik had geen zin om alle 500 nogwat pagina’s door te zoeken. Ik merk tegenwoordig in mijn omgeving dat veel meiden of een veel oudere vriend hebben of (in mijn geval ) een jongere vriend. Ik zelf ben 23 en mijn vriendje is 19, we zijn super gelukkig, schaam me nergens voor en hij ook niet. Niemand heeft er problemen mee. Maar nu vroeg ik me af hoe jullie er tegenover staan, tegenover een veel oudere vriend, of jongere vriend. Brandt maar los! Leek mij een leuk discussie onderwerp :slightly_smiling_face:

^Mijn vader is 12 jaar ouder dan m’ n moeder, lijkt mij wel duidelijk genoeg of ik er wel tegenover sta of niet!

zeker, ik hoor ook veel mensen die het totaal niet vinden kunnen, daarom was ik nogal benieuwd :slightly_smiling_face:

Mijn ouders schelen 10 jaar. Momenteel vind iemand ook erg interessant, en tsja… Die is ook 10 jaar ouder. Al gaat dat niks worden. :’)

Mijn moeder is 7 jaar ouder dan mijn vader. (Oké, ze zijn nu gescheiden, maar goed). Dus kan prima.

Nog even editje: Ik vind het trouwens zelf ook echt niets uitmaken. Misschien een verschil van 10 jaar of meer, dat het dan lastiger gaat omdat je allebei in andere fases van je leven zit, om het zo maar te zeggen, maar ik zou me echt niet tegen laten houden door iemand zijn leeftijd.

Mijn ouders schelen fucking 20 jaar :") wat maakt het uit?

Vind het leuk om te lezen dat iedereen hier wel een voorstander van is tot nu toe. Op een ander forum had ik precies dezelfde vraag gesteld en daar werd ik finaal afgebrandt! Mijn moeder had toen de tijd ook een man van 15 jaar ouder, nooit problemen mee gehad. Zijn jongste zoon had er overigens wel problemen mee hij is nu 19 en heeft een vader van 65.

Kan gewoon, zie niet in waarom het niet zou kunnen.

Is zeker niet erg. Zou het zelf niet fijn vinden, maar als je gewoon op hetzelfde niveau zit (: Waarom niet?

Zolang het voor je relatie niks uitmaakt kan het wat mij betreft prima. Al is 15 en 35 natuurlijk wel wat bijzonder, maar zeker boven de 18 vind ik wat grotere leeftijdsverschillen prima kunnen.

Ik had het er net toevallig nog met iemand over, hij kende iemand die 24 was en diegene had een relatie met iemand van 55, ik persoonlijk, vind dat dan net weer een beetje TE zeg maar. Maar goed zo lang ze gelukkig zijn moeten ze het zelf weten.

Leeftijd is onbelangrijk! Als het maar niet TE ver gaat, dat je allebei in een hele andere fase zit! Als je allebei op één lijn zit is het goed, maar dat is vaker genoemt hierboven

mee eens! :slightly_smiling_face:

Ik vind tien jaar en meer best veel, maar als je ECHT verliefd bent,maakt het niet uit. Maar als iemand van 20 gaat trouwen met een rijke 90’er en wacht tot hij eindelijk dood gaat. Dan is het wel echt erg.

Ik ben 18 en hij is 26. Zolang je maar van elkaar houdt toch :slightly_smiling_face:

Ik ben 15 (volgende week 16) en mijn vriend is twee maanden 18 :slightly_smiling_face:.

mee eens vind het heel erg dat mensen zo misbruik kunnen maken van andere. Helaas gebeuren zulke dingen wel in onze samenleving.

Ik ben zelf 19 en mijn vriend is 25. Ik vind dat de leeftijd niet zoveel uitmaakt, het gaat er om hoe je je gedraagt en of jullie op één lijn zitten.