Leeftijdsverschil: DO OR DON'T?

Heey allemaal!
Ik heb jullie hulp nodig…

Ik heb nu 2 weken met een jongen, maar hij is 23 en ik ben 15.
Ik vind het geen probleem, maar mijn omgeving kennelijk wel…
Mijn moeder vond het eerst wel oke, maar nu gaat ze opeens moeilijk doen.
Maar ik hou echt van hem, écht. en hij is niet uit op seks!

Ik hoop dat ik een goed advies kan krijgen.
alvast bedankt
××

Ja moeilijk, ik vind 15 nog net zo’n leeftijd dat je nog een beetje een jonge fase zit. Hoe leg ik dat uit? Ik denk dat je op je 16/17e echt volwassen begint te worden en wat meer bezig bent met wat er gaat komen in je leven (nieuwe opleidingen, meer zelfstandigheid, seks). Ik denk dat het er meer aan ligt hoe je zelf bent. En hoe die jongen is. Op mijn 23ste hoop ik al mijn diploma’s te hebben, samen te wonen en misschien te trouwen. Dat zou niet te combineren zijn met iemand die dat niet wilt/veel jonger is. Maar ik weet niet wat hij wilt in zijn leven en of jij er in past?

@ilona92

Eh hij heeft een vaste baan, geen diploma’s door omstandigheden… Hij gaat over een tijdje op zichzelf. Maar ik snap wel wat je punt is… maar hij is niet uit op seks dus lijkt het me niet dat hij per se snel kinderen wil en te trouwen ?

Misschien dat hij nu niet uit is op seks, maar later in de relatie wel.
Ik zou er wel goed over nadenken. Vaak vind ik een leeftijdsverschil niet zo heel erg, ligt er aan op welke leeftijd en hoe groot dat verschil is. En eigenlijk zo’n beetje wat ilona92 al zegt :slightly_smiling_face:

Ik snap dat hij niet uit is op seks met jou en dat hij jou leuk vindt. Maar op die leeftijd is seks wel normaal binnen een relatie. Ik zou zelf ook geen maanden willen wachten (om eerlijk te zijn) en niet om de seks maar omdat dat gewoon fijn is binnen een relatie.
Dat zijn wel dingen die je moet over denken, hij wilt waarschijnlijk andere dingen dan leeftijdsgenootjes.
Op die leeftijd ging ik naar de bios met een vriendje, nu ga ik een weekendje weg. Dat zijn wel verschillende dingen. Het is maar net wat jij wilt en waar jij klaar voor bent. (En in hoeverre hij zich wilt aanpassen).

Als jij hem leuk vind en hij jou dan gewoon proberen.
Je merkt snel genoeg of de verschillen te groot zijn of niet…

Heeii Rianne,

Naar mijn mening is dat niet zon groot leeftijdsverschil.
En het gaat er tenslotte toch ook om dat je van elkaar houdt en gelukkig bent?
Ik heb zelf een vriendin van 16 die een vriend heeft van 23 en zij zijn al meer dan één jaar gelukkig samen, en dat gaat prima.
Waarom zou je een leuke jongen laten lopen alleen maar omdat je omgeving het niet goedkeurt? Het gaat om wat jij van hem vind.
Maar dit is dus mijn mening :grinning:

xx

Ja dat vind ik nou eigenlijk ook, maar nu snel hopen dat de rest dat in ziet!

Ik snap je punt… maar waarom zouden we het niet gewoon kunnen proberen. Dan merk ik vanzelf wel wanneer ik er klaar voor ben. Ik ben nog maagd, maar heb ook tegen hem gezegd dat ik dat nog even zo wil houden en dat begreep hij! :astonished:

Je mag het ook wel proberen, maar ik probeer je ook in te laten zien dat het ook niet goed kan gaan. Pas in elk geval een beetje op en ik hoop dat het goed uit pakt! (Want dat kan ook zeker)

als hij echt van jou houd en jij houd ook echt van hem is het goed. Zolang hij maar respect heeft voor jou menig, jou beslissingen en voor jou. En als je hem echt vertrouwd zou ik het gewoon doen. Alleen wel altijd op je hoeden blijven.

als jullie echt van elkaar houden vindtik het geen punt, zolang hij maar goede bedoelingen heeft vindt ik dat je je niets aan moet trekken vanje omgeving, je moet natuurlijk doen wat jij zelf belangrijk vindt en wat je voor hem voelt…

Ja weet je wat het is, mensen zeggen altijd “als je echt van elkaar houdt dan kan het wel” maar na 2 weken hou je nog niet echt van elkaar, dan is het gewoon verliefdheid. En dat houden van kan best nog komen, maar dat weet je niet… :stuck_out_tongue:

ik vind een groot leeftijdsverschil niet zo erg en het kan ook prima werken… maar op je 15e vind ik 8 jaar behoorlijk veel. Hij denkt misschien na een tijd al aan samen op vakantie en misschien wel samen wonen etc.

Mijn vriendin is 15 en heeft een vriend van 21.
Dat werkt prima, ze hebben nu al bijna een jaar.
Als jij er zeker van bent, zal ik er voor gaan.
Maar mijn vriendin bijvoorbeeld heeft nooit over hem getwijfeld, maar als jij er nog wel over twijftelt zal ik er nog wat beter over na denken.

jaa maar misschien hebben ze wel al langer contact en hebben ze zins 2 weken pas wat met elkaar. Maar houden van kan je inderdaad niet snel zeggen. Meestal vind je iemand eerst leuk dan word je verliefd en daarna hou je pas van iemand of je vind hem niet meer leuk en maakt het uit.

Hm ik weet dat ‘houden van’ ná een paar weken/maanden is… maar het voelt zo vertrouwd. Hij is echt te vertrouwen. En zo lief… maar ik ga het maar gewoon met hem proberen. Ik heb niet getwijfeld over hém, maar doordat in mijn omgeving iedereen zo reageert twijfel ik meer over mezelf. ‘Doe ik het dan wel goed?’ Maar over hém, geen twijfel…

Qua leeftijd zou het wel kunnen. Maar het verschilt natuurlijk wel waar jullie staan in je leven en waar je aan toe bent.
Als jij nog wat ‘kinderlijk’ bent dan is de kans op een geslaagde relatie natuurlijk niet heel groot. Waarschijnlijk vind je jezelf toch wel volwassen want dat zegt iedereen op 15 jarige leeftijd (heeft niks met jou te maken maar dat is vaak gewoon zo). Je komt er vanzelf wel achter of het werkt laat ik het zo zeggen.

En over seks: ja sorry, maar dat wil hij sowieso wel. Misschien niet meteen de eerste maand, maar ik denk niet dat hij eeuwig gaat wachten eerlijk gezegt… Het blijft een man en hij is 23. Maar doe het vooral in je eigen tempo, als hij wel lang op je wacht dan heeft hij iig genoeg voor je over.

Ik denk wel dat hij dat voor me over heeft. Al twijfel ik soms of ik nog wel wil wachten… maar dat is een ander verhaal :wink:

Ik zou toch nog wel wachten hoor als ik jou was. Stel het werkt toch niet en het is over 2 maanden uit dan is het ook weer zo lullig dat je toch seks hebt gehad…
Vooral als je daarna een hele leuke jongen ontmoet waar de relatie wel mee werkt. :wink: