Leeftijd

Heey,

Ik heb even een vraagje…
Ik en een jonge vinden mekaar leuk… maar ik zit een beetje met de leeftijd. Al is het verschil niet groot ongeveer 1,5 jaar… Maar ik ben dus al 19,5 en hij word deze week 18… Mijn vrienden kennen hem nu als die 17 jarige…
Maar ik vind het toch echt wel leuk… (moeten elkaar nog ontmoeten dit gebeurd in de vakantie)
Hij is er ook echt voor me geweest de afgelopen 2 maand…

Maar ik ben gewoon bang voor de reacties van anderen…
Ook omdat ik normaal naar wat oudere jongens toe trok…

Wat vinden jullie? Poging wagen of niet…

is maar 1,5 jaar verschil en volgende week is hij 18, dus volwassen, ik denk niet dat mensen daar raar op gaan reageren

+ uiteindelijk gaat het natuurlijk om hem als persoon. As jij hem gewoon leuk vindt, en hij jou, zou ik het zeker een kans geven :slightly_smiling_face:

Het is maar 1,5 jaar… Waar maak je je druk om… :wink:

ik ben 21 en mijn vriend is 17… maak je niet druk haha

Dit heeft mijn zusje pas geleden ook meegemaakt.
Maar op een gegeven moment heeft ze zich eroverheen gezet.
Maar wat je vrienden denken maakt toch niet uit als jij hem leuk vind.
Kijk bij bijv andere leeftijden vind ik het anders maar bij dit kan het nog wel hoor.

Dat maakt toch niet uit, mijn beste vriendin heeft ook een relatie met een jongen die een jaar jonger is dan zij is. Zij zijn nu ook al 2 jaar gelukkig samen!

Dus ga ervoor, hij is zelfs bijna 18 dus so what?

Ik zou het zelf niet doen, omdat jongens op dezelfde leeftijd mentaal minder volwassen zijn dan meiden, en dan is ie ook nog eens anderhalf jaar jonger.

nou hij is juist volwassener mentaal dan mijn laatste “bijna” vriend van 22…

Heel erg bedankt! ik ben nogal onzeker vandaar.

Over het algemeen, maar ja er zijn uitzonderingen.

Leeftijd zegt niet veel over hoe volwassen iemand is. Ik ben 20 en mijn vriend (bijna) 17, maar we zitten redelijk op hetzelfde niveau qua volwassenheid. Ik zou me dus niet te druk maken om het leeftijdsverschil. Misschien dat mensen eerst even vreemd opkijken, maar ze zullen het waarschijnlijk gewoon accepteren.

Ik denk dat het belangrijker is dat je op eenzelfde level zit, dan hoe oud iemand is. Kan me voorstellen dat mensen in eerste instantie misschien even wat verbaasd zullen reageren, maar na een tijdje zal dat echt wel over zijn…

Dit ja. Nu ben je nog op een leeftijd waarbij mensen misschien een beetje vreemd op kunnen kijken, maar over een paar jaar is dit echt niet raar meer. Want als hij 18 is dan ben jij nog steeds 19 toch? Dan is het maar een jaartje.

1,5 jaar is echt weinig

1,5 jaar is echt niet veel. Ik zou er gewoon voor gaan!

1.5 jaar s weinig. Maar k ben een beetje laat met mn reactie. Reden dat k reageer is omdat ik wil weten wat jullie vinden van meisjes van 16 en jongen van 19. Te veel of kan het wel??

Kan wel

Uhm geen zorgen over een paar jaar maakt dat niets meer uit. Mits het een gezonde relatie is. Toen ik 17 was ging ik voor kerels van 24 en rond die leeftijd maar nooit probleem mee gehad. Hij is in een ongemakkelijkere positie. Maar als zijn en jouw omgeving het oké vindt komt het vast goed. En gewoon voor gaan :slightly_smiling_face:

Ik ben 14 en verliefd op iemand van 10 al een paar jaar en ik weet echt niet wat ik moet doen