Leeftijd vriendje

Hoe veel jaar jonger of ouder vind jij dat je ( toekomstige ) vriendje mag zijn?
Mij maakt het zelf niets uit, als k maar gelukkig ben :slightly_smiling_face: en dat vinden mijn ouders ook…
Wat vinden jullie?

Ik ben bijna 17, vind nu een jongen van net 20 leuk maar ben nogal bang dat hij me te jong zou vinden als hij me ĂĽberhaupt ooit meer dan aardig gaat vinden.

Maar ik vind dat het qua leeftijd afhangt van hoe oud de jongste persoon is. Ik vind 20 en 26 goed kunnen, maar 14 en 20 vind ik dan wel weer raar. Die oudste persoon zit dan immers in een hele andere wereld dan die jongere persoon, ik kan me dan niet voorstellen dat zo’n relaties goed lopen.

Ik vind tussen de 0 en 4 jaar verschil eigenlijk perfect.

Ik heb jongens leuk gevonden van een jaar jonger tot zeven jaar ouder… Inderdaad, zolang ik er gelukkig mee ben vind ik leeftijd niet erg veel uitmaken (en de meeste jongens denken daar gelukkig ook wel zo over - tenminste, in mijn ervaring)

Mij maakt het ook niks uit, het gaat niet alleen om de leeftijd. Het gaat erom of dat je gelukkig bent met diegene.
Ik val zelf meestal op véél oudere jongens/mannen, eigenlijk…

precies dat, hoewel ik wel een vriendin heb die 16 is en een relatie heeft met iemand van 25 en bij hun loopt het wel goed. Ach, er zijn altijd uitzonderingen he :'D

ik ben 17 hij is 27 we zijn happy met elkaar
zeggen leeftijd maakt geen verschil als gelukkig bij voelt
en zelfde interesse delen is alleen maar leuk

Ik denk dat ik tot 19 wel oke zou vinden. Zelf ben ik 15. Maar je weet het maar nooit hea.

De meeste jongens die me leuk lijken, zijn wel 16 jaar op zijn minst vaak. Ikzelf ben net 15… Dat is nog niet zo’n probleem vind ik zelf :’)
Maar het ligt er ook net aan hoe volwassen hij is, en hoe volwassen zij is. Nouja, laat ik het anders zeggen: bij een relatie moeten de partners wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Vaak zijn het de meisjes die jonger zijn (vooral op de leeftijd 14-17 jaar denk ik), en dus de jongens die ouder zijn.
Mijn ouders schelen 5 jaar en ze leerden elkaar op ongeveer mijn moeders 19e (?) kennen, of nog eerder. Mijn vader is 5 jaar ouder. En daarom maakt het hun ook niet echt uit…

Maar het lijkt me wel lastig als de jongen redelijk wat jaartjes ouder is dan jou, en jij nog onder de 17 bent. En ik spreek voor een deel uit ervaring…

ik ben 23 en mn vriend is 20 :smiling_face_with_three_hearts:

ik 15 hij 18

ik 18 hij 16 , merk het wel in zn gedrag soms. ;p we lijken even oud qua uiterlijk

Ik ben 18 en mijn vriend is 22. Vier jaar vind ik wel genoeg.

Ja, een vriendin van me is 15 en heeft een relatie met iemand van 24 of 25…
Echt een relatie kan je het ook weer niet noemen, maar het gaat wel zeg maar ;p
Een andere vriendin van me vond een 21-jarige leuk, en zij is ook 15. Die 21-jarige heeft een vriendin, en hij zei dat hij het uit ging maken (ze hadden een relatie van 3 jaar, dus dat maakt je niet zomaar even kapot). Dus ze gingen aan het sms’en… Inmiddels heeft mijn vriendin gezegd dat hij het maar eens uit moest maken (had ze al veel eerder moeten doen, naar mijn mening) en hij al 6 weken terug zijn relatie beëindigd moeten hebben. En ze heeft geen contact meer met hem nu…
Dat vond ik dan wel weer een heel vaag verhaal, maar ik denk ook niet dat zij toe was aan een relatie met een jongen die zoveel ouder is dan haar. Ik denk namelijk dat die jongen heel anders dacht over een relatie met haar dan zijzelf. Het ging toen niet zo goed met zijn vriendin, en waarschijnlijk heeft hij toen maar even met mijn vriendin gesms’t, waarschijnlijk. Best lullig, want die vriendin is dus best naïef, wat je haar niet kwalijk kan nemen.

ik ben 17 en mijn grens ligt denk ik op 23-24 ongeveer… of hij moet wel echt ongelofelijk leuk en speciaal zijn maar ik denk dat het verschil voor mij dan toch net wat te groot is… en inderdaad, naarmate je ouder wordt maakt het leeftijdsverschil ook wel steeds minder uit.

ik ben zestien en mijn vriend achttien. mijn grens ligt tot 22 denk ik, of ik moet echt de liefde van mijn leven hebben gevonden.maar die heb ik nu misschien al :flushed:

Op dit moment ben ik 17, en wil ik dat mn vriend maximaal 21 is.
En het liefst niet jonger haha :stuck_out_tongue:

Maar voor later maakt het me niet zoveel uit, als ik maar gelukkig ben ^^

ik ben 18 en mijn vriend is 20

ik ben 15 & hij is 17

Het ligt er een beetje aan, ik vind ook tussen de 0 tot 4 jaar wel goed. maar als een meisje 16 is en die jongen is 20 vind ik het verschil wel een beetje groot, maar bij 18 en 22 weer niet :stuck_out_tongue:
en bij volwassenen maakt het me niet zo veel uit.

zelf ben ik 16 en hij 17