Leeftijd op te reageren

Ik zat net even op de homepage van girlscene te kijken, en ik werd bij het klikken op een artikel doorgestuurd naar fashionscene.
Het ging over dat Zara een webshop gaat open en ik wilde reageren dat ik dat ontzettend leuk vind, maar dan lees ik dit:

“Om te reageren op Fashionscene moet je minimaal 16 jaar oud zijn.
Ga naar je profiel en wijzig je leeftijd als je dit niet goed hebt ingevuld.”

Hè? Waar slaat dat nou weer op?

Is hier een goede reden toe?

Ja, dat er geen al te kinderachtige reacties komen.

De doelgroep van fashionscene heeft een hogere leeftijd dan girlscene, dus vandaag die grens.

uhm, maar waarom is dat op girlscene dan niet zo?

en wie zegt dat mensen onder de 16 kinderachtig reageren.

Ik vind het namelijk kinderachtig om mensen verbieden te reageren.

Het is GIRLscene, dus dat is voor girls → meiden, de doelgroep is tussen de 12 en de 18 ongeveer, bij fashionscene ligt deze grens hoger, wat je terug ziet aan de onderwerpen, de lay out en de schrijfstijl. Het is voor de jongvolwassen vrouw in plaats van voor de puber.

Ja, maar als er een jongen zich aanmeld op girlscene wordt zijn account toch niet geblokkeerd ofzo omdat hij een jongen is.

Volgens mij kom ik nu vet boos over, ben ik niet hoor en ik ben ook zeker niet boos op de mensen die de moeite nemen om op mijn topic te reageren.

Het is te begrijpen. Er zijn genoeg mensen die nog heel kinderachtig typen en strontirritant zijn. (ik ben zelf ook 14 hoor).

HA! Lekker voor ze. Ik heb er geen medelijden mee, al die jonge kindjes die zonodig hun mening willen geven op sites die niet voor hun bedoeld zijn. Verbannen die handel! Ik stel voor op Girlscene hetzelfde te doen!
Worden we ook niet meer lastig gevallen door kinderachtig geleuter en hopeloze ‘ben ik nou zwanger’ topics.
Ik stem voor!!

Dus :’).

Ja, ik kan het ook wel begrijpen en ik lig nu ook niet te huilen dat ik er niet op kan reageren, maar toch vind ik het raar om mensen die niet tot de doelgroep behoren buiten te sluiten.

Ik erger me soms ook wel eens aan domme vragen, maar niet iedereen onder de 16 is achterlijk en ook niet iedereen boven de 16 is meteen bijster intelligent. al zou dat geen slecht plan zijn

Ja het is wel een beetje raar en het verhoogt het percentage nep-leeftijden. Ik denk dat veel meisjes het wel veranderen om te reageren en dus liegen over hun leeftijd. Het is niet te controleren ;]

Ja maar dat voorkomt kinderachtige reacties. Als je goed kijkt heb je ook niet zo veel reacties. Ze reageren niet alleen met ‘leuk’ of ‘ppfft, wat dom’ ofzo.
Vandaar denk ik… (ik ben zelf ook 14 trouwens…)

DISCRIMINATIE!
oke grapje.
maar ik vind het zelf best wel kut aangezien ik zelf wel wil reageren. maar ik ben echt niet zo zielig om mn leeftijd naar 16 te verhogen. het voelt een beetje of mensen onder de 16 niets van fashion weten ofzo xd.

Er zijn ook wel mensen onder de zestien die normaal kunnen reageren, maar ook mensen boven de zestien die nog steeds niet van de bREezAh af zijn, dus het is maar hoe je 't bekijkt.

Thanks, dat klopt idd :slightly_smiling_face:

op girlscene mag van mij wel een grens vanaf 14

Stiekem ben ik het hier heel erg mee eens.

+1

Ik snap het heel goed dat er zo’n leeftijdsgrens is. Als je kijkt naar sommige reacties die hier op girlscene geplaatst worden.

inderdaad,niet iedereen onder de zestien is achterlijk.
maar ik heb er ook geen problemen mee als die ‘ik heb me vriendje naakt gezien ben ik nu zwanger’ topics/meisjes te verbannen.

haha dan kan je zo je leeftijd wijzigen? :’)