Ik vind het persoonlijk onverstandig om je voor je 21ste te laten verloven. Tussen 18/25 bereik je aan fase in je leven waarin je geconfronteerd wordt met het ‘volwassen’ worden en in die periode kom je erachter wat je echt wilt gaan doen met je leven en hoe je je leven gaat leiden. Als je in die periode besluit te trouwen dan kan het zijn dat je achteraf beseft dat jij en je partner niet bij elkaar passen.
Het hoeft van mij echt niet heel leeftijdsgebonden te zijn, maar ik schat dat je rond deze leeftijd die ontwikkeling doormaakt. Als je op je 18e al op jezelf woont en je eigen boontjes dopt en jouw vriend doet dat ook, dan vind ik het niet raar als je op je 20ste verloofd bent. Ik woon zelf al sinds mijn 20ste met mijn vriend samen (uit ‘nood’) en die beslissing heeft ertoe geleid dat we nu al een half jaar verloofd zijn. Ik ben nu 23 en als we volgend jaar trouwen ben ik 25.
Ik vind het overigens ook niet uitmaken of iemand op zijn 18e verloofd is en zij al 6 jaar samen zijn. Een tienerrelatie telt imo niet als volwassen relatie en ik vraag me dan al helemaal af of er na 20 jaar niet spijtgevoelens komen omdat beiden nooit een andere relatie hebben gehad.