leeftijd om je te verloven?

ik heb dit topic doorgezocht maar kon niet echt vinden want hier mee te maken heeft.

ik heb een collega zij is 17 en haar vriend is 21,en ze zijn verloofd. nu zie ik of fb dat mijn oud klasgenoot, zij is 18 eb verloofd is met haar vriend van 20.

ik vindt dit eigenlijk een te jonge leeftijd om je te gaan verloven,wat vinden jullie? iemand ervaring mee?

-

Ben het met hierboven eens.
Zelf zou ik het vanaf 20 jaar wel oké vinden.
Hangt natuurlijk compleet van de persoon en situatie af. Maar vroeger dan 20 zie ik niet heel snel goed gaan

Ik vind het wel meevallen. Imo stelt verloven vrij weinig voor dus ja. Je zit nergens aan vast (behalve hij aan de dure ring ha)

Ik vind het ook te vroeg… hoe kun je op zo’n jonge leeftijd al zeker weten hoe je je hele leven wilt gaan leiden?

Naja ik vind dat als je al jaren samen bent je best rond je 18de zou kunnen verloven.

Ik vind het best jong. Vanaf 18/20 vind ik het een ok leeftijd (indien je diegene langer kent en serieus mee bent) om te verloven maar niet om gelijk te trouwen. Ik vind verloven op een jonge leeftijd (18-20 dus) wel oké als je dan nog een paar jaartjes gewoon leuk samen bent en elkaar beter leert kennen in de grow-up fase zeg maar.

Ik vind het echt veels te jong. Wat heeft het trouwens voor zin om je al zo vroeg te verloven? Een koppel ben je toch wel, wat heeft het dan voor toegevoegde waarde om je al zo vroeg te verloven? Het is erg duur, en straks gaat het wel uit. Ik heb verder niks tegen mensen die zich al jong verloven, maar ik vind het voor je 22e ofzo een beetje te vroeg, en ik zou het zelf niet doen :slightly_smiling_face:

Het is inderdaad jong, en ik vraag me dan vooral af hoe lang ze samen zijn. Want ik vind verloven wel iets serieus, dus niet iets dat je zomaar doet met iemand waar je maar een paar maanden mee samen bent bijvoorbeeld. Maar als ze al een aantal jaren samen zijn, vind ik er niets mis mee.

Ik zou persoonlijk ook al wel een ring om mijn vinger willen eigenlijk.

Ik ken iemand van 19 die verloofd is, ik kan dat eerlijk gezegd niet echt serieus nemen

Dit ja. Ik vind het ook niet raar, kan me heel goed voorstellen dat je op die leeftijd heel veel van 'n persoon houdt en daar je leven mee wil delen. Het is niet erg gewoonlijk, maar er is niks mis mee :slightly_smiling_face:

Ik vind het persoonlijk veel te jong, maar goed. Het is hun leven, ik ben blij dat ik niet op 18-jarige leeftijd hoefde te trouwen. :'D

Lastig… Ik zelf zou het niet doen puur omdat ik op zo een jonge leeftijd nog niet gebonden wil zijn en plannen heb om naar het buitenland te gaan dus settelen kan nu niet. Een vriendin van mij wilt juist blijven waar ze nu is en hier iets opbouwen dus dan kan het wel. Leeftijd maakt naar mijn mening dan ook niet veel uit.

dat vindt ik dus ook. ik bedoel wat is al zeker op zo’'n jonge leeftijd. maar ja wat hier ook gezegd wordt het is hun leven,maar op deze leeftijd kan ik dit gewoon niet serieus nemen.

ps:mijn collega heeft 1,5-2 jaar samen met hem. en mijn oud klasgenoot is ook al een paar jaar (4-5 jaar) met hem.

Ik vind verloven meer iets voor jezelf. Iemand kan jaren verloofd zijn en pas ver in de 20 trouwen, alleen wilde ze al op hun 18e laten zien aan de wereld hoe serieus hun liefde is, bijvoorbeeld. Tja, ik vind het dan best kunnen.

Ik denk eigenlijk dat je op geen enkele leeftijd perfect weet hoe je je leven gaat leiden. Maar als je genoeg van iemand houdt, pas je je leven ook wel aan. (Met mate natuurlijk.) Mijn zus is nu 30, en die weet ook nog niet precies wat ze met de rest van haar leven wilt doen, maar dat wilt toch niet zeggen dat ze zich niet mag verloven? Als je daar op moet wachten…

Ik vind je 2 vriendinnen wel lang genoeg samen om daar al over te beginnen denken eigenlijk. (In ieder geval sowieso de tweede, de eerste vind ik eigenlijk nog maar pril.)

Ik vind het persoonlijk onverstandig om je voor je 21ste te laten verloven. Tussen 18/25 bereik je aan fase in je leven waarin je geconfronteerd wordt met het ‘volwassen’ worden en in die periode kom je erachter wat je echt wilt gaan doen met je leven en hoe je je leven gaat leiden. Als je in die periode besluit te trouwen dan kan het zijn dat je achteraf beseft dat jij en je partner niet bij elkaar passen.

Het hoeft van mij echt niet heel leeftijdsgebonden te zijn, maar ik schat dat je rond deze leeftijd die ontwikkeling doormaakt. Als je op je 18e al op jezelf woont en je eigen boontjes dopt en jouw vriend doet dat ook, dan vind ik het niet raar als je op je 20ste verloofd bent. Ik woon zelf al sinds mijn 20ste met mijn vriend samen (uit ‘nood’) en die beslissing heeft ertoe geleid dat we nu al een half jaar verloofd zijn. Ik ben nu 23 en als we volgend jaar trouwen ben ik 25.

Ik vind het overigens ook niet uitmaken of iemand op zijn 18e verloofd is en zij al 6 jaar samen zijn. Een tienerrelatie telt imo niet als volwassen relatie en ik vraag me dan al helemaal af of er na 20 jaar niet spijtgevoelens komen omdat beiden nooit een andere relatie hebben gehad.

Het ligt aan de situatie… Vind ik dan.

Een vriendin van me verloofde zich met haar vriend op haar 20e.
Maar zij waren toen al 5 (inmiddels 6) jaar samen! Dan vind ik het heel anders dan iemand die steeds korte relaties heeft en zich dan ineens verlooft …

Ik vind het wel kunnen, als zij voor altijd bij elkaar willen blijven moeten ze dat doen. En als het niet werkt dan werkt het niet gebeurt zo vaak, ik bedoel als je trouwt hoef je niet per se forever bij elkaar te zijn.