Leeftijd kleedgeld

Vraagje, hoe oud waren jullie toen jullie kleedgeld kregen en waarom? Ik wil zelf ook graag kleedgeld maar ik heb geen idee wat de gemiddelde leeftijd is…

Ik kreeg kleedgeld vanaf mijn 14e verjaardag, ik weet eigenlijk niet waarom.

Ik ben 15 en ik heb nog steeds geen kleedgeld. :stuck_out_tongue:

Ik heb nooit kleedgeld gekregen en vind het persoonlijk ook niet nodig. Maar ik zou zeggen 14 jaar ofzo. En dan vanaf een jaar of 16 niet meer omdat je dan wel een fatsoenlijk bijbaantje kunt vinden.

Op m’n 14e geloof ik! En ik wou het echct al vanaf mn 13e maar dat mocht niet haha…
Dus toen heb ik een jaar lang mn ouders de oren van het hoofd gezeurd en mocht het eindelijk!

Ik kreeg geen kleedgeld.
Als ik iets nodig had kreeg ik het. Soms een kwart jaar niets en dan ineens nieuwe schoenen en kleding, dus dat verschilde.

Ik kreeg van mijn 12e tot mijn 15e €50,- per maand, zodat ik zelf dingen kon gaan kopen. Ik moest dan ook vrijwel alles doen van die €50,-, maar ik ben zodra ik 15 was meteen gaan werken en toen is dat vervallen

13 of 14 dacht ik. Gekregen tot mijn 18 jaar, daarna kreeg ik van mijn oma geld en moest ik vragen als ik niet toe kwam. Dus eigenlijk krijg ik nog steeds kleedgeld (Ben 21) alleen dan van mijn oma in plaats van mijn ouders. :’)

Ik vind kleedgeld trouwens juist heel handig. Zo leer je je kind zelfstandig zijn in plaats van dat de moeder altijd kleren blijft betalen. En om nu van je bijbaantje te moeten betalen vind ik dan weer té zelfstandig voor een kind. Ik vind niet dat een kind zijn eigen broodnodige kleren moet betalen (Dus extra’s wel, maar een jas, schoenen of kleren die je nodig hebt zou je niet zelf moeten betalen.)

Nooit kleedgeld gehad. Vanaf mijn veertiende gewerkt. Wanneer ik écht wat nodig had betaalde mijn ouders, maar dingen die ik extra wilde betaalde ik van mijn eigen loon

^ Dat bedoelde ik ook inderdaad. Vanaf je 16e vind ik het sowieso niet meer nodig, maar de dingen die je echt nodig hebt zoals schoenen en een jas vind ik niet raar als je ouders dat betalen. Ik bedoelde meer kleding dat je wil kopen omdat je het leuk vind en niet omdat je het nodig hebt.
Niet als reactie op jouw bericht, maar als toevoeging op mijne :wink:

Ik ben 22 en heb nooit kleedgeld gekregen, ga het niet krijgen ook :stuck_out_tongue:
Ik kreeg wel al mijn kleding t/m mijn 15/16e.

-

Nooit gehad.
Altijd zelf moeten kopen,en toen ik nog geen bijbaantje had kreeg ik altijd overige kleding van een vriendin van de familie.

Iets van 13 of 14, 40 euro per maand. Tot m’n 18e volgens mij. Ouders kochten dan nog wel schoenen en jassen en toiletspullen enzo,

Ik heb nooit kleedgeld gekregen… Ik kreeg het meestal gewoon als ik het nodig had, om de paar maanden was dat meestal. Samen met de kinderbijslag dus haha. Vanaf ongeveer 17 jaar ben ik sowieso zelf mijn kleding gaan betalen :slightly_smiling_face:

Nee, echt de dingen die je zelf wilt omdat het leuk is en niet omdat je het nodig hebt. Maar dat is ook de reden waarom ik kleedgeld niet nodig vind. Als ik hoor wat sommige mensen krijgen per maand sla ik stijl achterover. Waarom zou je een kind van 14 €50 geven voor kleding, ik begrijp dat echt niet. Niet dat iedereen zoveel krijgt maar gewoon een voorbeeld. Met kleedgeld leer je natuurlijk wel met geld omgaan, maar dat leer je ook als je moeder nee zegt als je iets wil hebben.

Ik heb nooit kleedgeld gekregen, op de middelbare school kreeg ik alles van mijn ouders en nu ik op kamers woon betaal ik het allemaal zelf. Soms geeft m’n moeder me wel wat extra om bijvoorbeeld een leren jas te kunnen kopen.

Ik heb nooit kleedgeld gekregen. Als ik kleding nodig had kreeg ik het maar als ik iets wilde wat ik niet perse nodig had moest ik het zelf kopen.