Leeftijd klasgenoten op HBO

Heee allemaal!
Weet iemand wat ongeveer de gemiddelde leeftijd is in het eerste jaar HBO? Heb namelijk afgelopen jaar een tussenjaar gehad en aankomend jaar weer. Ik ga dus pas in schooljaar 2014-2015 aan een opleiding beginnen en dan ben ik in het eerste jaar HBO dus 20 jaar. Zit ik dan niet bij allemaal hele jonge mensen in de klas? Of valt dit best mee?

Bij mij was dit de gemiddelde leeftijd van de eerstejaars maar het kan natuurlijk per opleiding verschillen.

De jongste was bij ons in de eerste 16 en de oudste was 26. Ik was 21, dat leeftijdverschil heb ik echt amper gemerkt eigenlijk en ik kan met iedereen erg goed opschieten.

Ik denk wel dat het rond de 20 ligt, hoor. Je hebt zelfs soms nog mensen van 35. :slightly_smiling_face:

Het zal wel per opleiding verschillen, maar je bent sowieso niet de enige lijkt me. (: Ik heb even aan een kunstacademie gestudeerd en was eigenlijk al een jaar ‘te oud’ (ik heb vwo gedaan in plaats van havo), maar ik was wel de jongste van de klas. Daar varieerde het van 18 (ik :p) tot 28!

Op het hbo komen ook veel mensen van het mbo die daarna nog een studie doen. 20 is dus echt niet oud, ik zat in mijn eerste jaar in de klas bij mensen tussen de 17 en 28.
En ik was zelf 18 en kon met iedereen goed opschieten, leeftijd maakt als je studeert niets meer uit gelukkig! :slightly_smiling_face:

Ik was de jongste in mijn eerste jaar (17) en de oudste was 43 jaar. Dus het verschilt wel erg xd

Verschilt echt heel erg! De jongste was bij mij 17 en de oudste 29. Ik ben zelf 21 en merk het verschil niet echt. Behalve met die gozer van 29, maar die mag ik sowieso al niet. :stuck_out_tongue:

Als ik HBO ga doen ben ik al 21, dus hopelijk ligt de rest ook rond die leeftijd haha.

Ik ga nu naar mijn 2e jaar en ben de jongste met mijn 17 jaren. De leeftijden van mijn opleidingsgenoten liggen dus tussen 17-30, en ik zou zeggen met een gemiddelde van 21.

Bij mij waren de meesten 17, maar er waren ook een aantal ouder dan 20, die kwamen van het MBO.

in mijn klas lag het tussen de 17 en de 32.
de meesten waren aan het begin van het eerste jaar rond de 22 ofzo…

Het eerste jaar in mijn HBO klas was de oudste 21 jaar. en de jongste 16. Die meid van 16 is gestopt. net als heel veen andere jonge meiden. Ik denk dat 20 een hele goede leeftijd is voor een HBO opleiding. dan heb je toch wat meer ervaring en een hele andere houding als iemand van 16. maar ik moet zeggen, je merkte echt niet dat er 4 jaar verschil in de klas zat hoor!:slight_smile: